Mercedes-Benz S-Klasa zadebiutowała oficjalnie na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 1998 roku. Była pionierem w technologii motoryzacyjnej, z ponad 340 opatentowanymi rozwiązaniami. W 2000 roku wprowadzono wersję Pullman.
Nie wszystkie modele S-Klasy były dostępne w wersji Pullman. Ta konkretna nazwa została nadana samochodom o wydłużonej długości. Była to absolutna limuzyna w ofercie S-Klasy. Zazwyczaj kupowali ją szefowie państw i rządów. Z wprowadzeniem Pullmana do oferty, czwarta generacja S-Klasy występowała w trzech rozmiarach: standardowym rozstawie osi, długim rozstawie osi i wersji Pullman.
Pullman był identyczny z regularną S-Klasą aż do słupków B, a od słupków C do końca pojazdu. Między słupkami B i C dodano jeden metr (39.3”) karoserii. Między przednimi a tylnymi drzwiami znajdowało się dodatkowe okno po boku.
Wnętrze Pullmana można było dostosować według własnych upodobań. Samochód mógł być wyposażony w dwa lub cztery fotele, mini-bar, lodówkę, telewizor czy komputery. System audio wykorzystywał włókna optyczne, aby poprawić jakość dźwięku i obrazu. Dla siedzeń z tyłu, producent zamontował sterowanie na panelach bocznych i drzwiach. Fotele mogły być pochylane lub przesuwane w przód i tył, aby zapewnić komfortową pozycję.