Po wyprodukowaniu 19022 egzemplarzy SL55 AMG w latach 2001-2006, facelifting przyniósł istotne ulepszenia, które poprawiły wygląd i osiągi auta.
SL55 AMG był najpotężniejszym samochodem, który opuścił linię produkcyjną Mercedes-Benz w 2001 roku, kiedy to zadebiutował na rynku. W międzyczasie wprowadzono na rynek model SL65, który miał jeszcze więcej mocy. Mimo to klienci uznali, że SL55 był lepszym wyborem.
Zmiany wprowadzane w modelu 2006 SL55 AMG obejmowały nową atrapę chłodnicy, inspirowaną SL65 AMG. Przedni zderzak został zaprojektowany od nowa i wyglądał bardziej agresywnie niż wcześniej. Z powodu zaangażowania w Mistrzostwa Formuły 1, niemiecki producent postanowił zaoferować aerodynamiczny pakiet inspirowany F1, który obejmował przedni splitter i boczne progi.
Wnętrze zyskało nową kierownicę oraz nowe opcje, w tym podgrzewane i wentylowane fotele, adaptacyjny tempomat oraz przycisk uruchamiania umieszczony na dźwigni skrzyni biegów. Kierowca nie musiał już wkładać kluczyka do deski rozdzielczej, aby uruchomić pojazd.