Piąta generacja modelu SL miała w swojej ofercie niewiele specjalnych produktów AMG. Przed liftingiem, w jednostce napędowej znajdował się doładowany silnik V8 o pojemności 5.4, który w 2008 roku został zastąpiony większym silnikiem V8 o pojemności 6.2 litra. Dla niektórych mogło to brzmieć jak krok w tył, ale nowy, wolnossący silnik chętnie wkręcał się na obroty. SL 63 AMG wcale nie był wolny. Moc 525 KM i 630 Nm (465 lb-ft) momentu obrotowego to całkiem niezłe wartości. Nowością była 7-biegowa automatyczna skrzynia biegów AMG Speedshift (z podwójnym sprzęgłem), w porównaniu do 5-biegowej automatycznej skrzyni w SL 55. Faktem jest, że nowy SL63 był wolniejszy o 0.1 sekundy w sprincie od 0 do 100 km/h (0-62 mph) niż model, który zastąpił.
System hamulcowy SL 63 AMG odpowiada osiągom silnika. Przednie koła wyposażone są w wentylowane wewnętrznie, perforowane tarcze hamulcowe kompozytowe o średnicy 360 x 36 mm z sześciotłoczkowymi aluminiowymi zaciskami, podczas gdy z tyłu znajdują się wentylowane wewnętrznie, perforowane tarcze hamulcowe o średnicy 330 x 26 mm z czterotłoczkowymi stałymi zaciskami.
Na zewnątrz, nowy przedni grill nawiązuje do pierwszego modelu SL z 1955 roku, z poziomą chromowaną linią i dużym znakiem trzech gwiazd pośrodku. Samochód wyposażony był w chowany twardy dach (reklamowany jako Vario Roof).