MERCEDES BENZ SL 63 AMG (R231) 2016-Present
Średnia ocena: 4.00 / 5 (liczba ocen: 1)

MistrzSkrzyni - ocena: 4/5

"Mercedes SL 63 AMG to prawdziwa maszyna. Ma świetny silnik i piękne linie nadwozia, ale czasem można odczuć, że wnętrze mogłoby być bardziej nowoczesne. Mimo to, jazda tym autem to czysta przyjemność!"

MERCEDES BENZ SL 63 AMG (R231) 2016-Present

Przejdź do galerii zdjęćMERCEDES BENZ SL 63 AMG (R231) 2016-Present

Po pięciu latach obecności na rynku, model SL doczekał się zasłużonego faceliftingu w całej gamie, a w to wchodziły obie wersje AMG, SL63 oraz SL65.

SL rozpoczął swoje życie jako luksusowy roadster niemieckiego producenta, ale z czasem zyskał mocniejsze silniki oraz specjalne modyfikacje od działu AMG. Dla piątej generacji, wprowadzanej w 2011 roku, specjaliści od motorsportu opracowali nowe lub ulepszone układy napędowe oraz systemy hamulcowe. Jednak byli ograniczeni do starszych pięcio-biegowych skrzyń biegów, które wytrzymywały moment obrotowy do 1000 Nm (737 lb-ft). Dalsze prace nad skrzynią AMG Speedshift MCT 7 pozwoliły na przystosowanie wielozadaniowej skrzyni biegów do tego samego momentu obrotowego, podczas gdy pozostała część gamy została wyposażona w nowszą, dziewięcio-biegową automatyczną skrzynię biegów.

W wersji SL63 niemiecki producent wprowadził nowy grill z podwójną poziomą listwą, podtrzymującą dużą, trzyramienną gwiazdę pośrodku. Zderzak otrzymał zaktualizowany design z szerszymi wlotami powietrza po bokach, które miały czarne wykończenia na górnej krawędzi. Spojler-lip pod zderzakiem kierował przepływ powietrza wewnątrz komory silnikowej, pomagając w jej chłodzeniu i zmniejszając efekt przyziemny, który mógłby utrudniać jazdę przy wyższych prędkościach. Z tyłu, mały spojler ozdabiał pokrywę bagażnika, podczas gdy na dolnej części, podwójny układ wydechowy z srebrnymi wykończeniami potwierdzał wysoką wydajność pojazdu.

Podobnie jak jego brat SL65 AMG, SL63 oferował luksusowe wnętrze z wysokimi oparciami foteli pokrytymi Alcantarą. System Air-scarf, który wydmuchiwał ciepłe powietrze na szyje pasażerów, był standardem, a kierowca mógł cieszyć się kierownicą o płaskim dnie z trzema ramionami, pokrytą tym samym drogim materiałem.

Pod maską, ręcznie montowany silnik V8 z podwójnym doładowaniem o pojemności 5.5 litra dostarczał wystarczająco dużo mocy i momentu obrotowego, aby przyspieszyć samochód od 0 do 100 km/h w zaledwie 4.1 sekundy.

Mercedes-AMG wprowadza kolejne udoskonalenia do swoich wysokowydajnych roadsterów SL63 i SL65, oferując nowoczesną technologię oraz wyrazisty design. Przednia część pojazdu zyskała całkowicie nowy wygląd, charakteryzujący się radiator grillem szerszym na dole oraz przednim spojlerem typu A-wing. Stylowy podpis świetlny oraz bogaty standardowy wyposażenie podkreślają wysoką jakość wykonania. Silniki wyznaczają nowe standardy w segmencie wysokowydajnych roadsterów: silnik V8 biturbo o pojemności 5,5 litra w modelu SL63 generuje moc 430 kW (585 KM) oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 900 niutonometrów. Model SL65 napędzany jest przez silnik V12 biturbo o pojemności 6,0 litra, który osiąga moc 463 kW (630 KM) i dostarcza 1000 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego.

Doskonała wydajność, imponujące właściwości jezdne oraz wyrazisty, stylowo dopracowany design to znaki rozpoznawcze nowych modeli Mercedes-AMG SL63 i SL65. Wśród technicznych wyróżników znajduje się sportowe zawieszenie oparte na Active Body Control, standardowy mechanizm różnicowy na tylnej osi oraz jeszcze bardziej responsywna skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 7-biegowa (SL63) oraz pięć trybów jazdy AMG DYNAMIC SELECT.

„Nasze zaktualizowane roadstery SL63 i SL65 oferują unikalne doświadczenia z jazdy, łącząc charakterystyczną dla AMG „Driving Performance” z przyjemnościami płynącymi z jazdy na świeżym powietrzu oraz niezwykłym komfortem podczas długich podróży” – zauważa Tobias Moers, przewodniczący zarządu Mercedes-AMG GmbH. Modele SL63 i SL65 miały swoją światową premierę podczas Los Angeles Auto Show w 2015 roku; wprowadzenie ich do sprzedaży rozpocznie się w kwietniu 2016 roku.

Oba roadstery oferują więcej mocy i momentu obrotowego niż ich konkurenci w tym segmencie. Silniki te zapewniają wysoką wydajność, co ilustrują dane dotyczące przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynoszące odpowiednio 4,1 i 4,0 sekundy. Prędkość maksymalna to 250 km/h (elektronicznie ograniczona). Pakiet kierowcy AMG zawiera zwiększenie prędkości maksymalnej do 300 km/h (elektronicznie ograniczona). Łączne zużycie paliwa według NEDC wynosi 9,8 litra na 100 kilometrów dla silnika ośmiocylindrowego i 11,9 l/100 km dla wersji dwunastocylindrowej.

Mocne jednostki napędowe zawierają liczne komponenty hi-tech, które zapewniają wysoką moc przy niskim zużyciu paliwa: oprócz bezpośredniego wtrysku paliwa z prowadzeniem przez spray, w ich skład wchodzi również aluminiowa miska olejowa, podwójne turbodoładowanie, cztery zawory na cylinder z regulacją wałka rozrządu oraz intercooler powietrze/woda. Optymalizowany pod względem wagi układ wydechowy zapewnia charakterystyczny dźwięk silnika. Duże chłodnice z przodu i specjalne otwory w masce zapewniają właściwą równowagę cieplną dla silników.

Wydajność wzmacnia także sportowe zawieszenie oparte na Active Body Control, wysokowydajny system hamulcowy oraz przeprojektowana skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 7-biegowa (SL63) lub AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC (SL65).

Inteligentny design oszczędzający na wadze również przyczynia się do wysokiej dynamiki jazdy. Modele SL posiadają lekką, aluminiową strukturę nadwozia, która zapewnia wysoką sztywność, bezpieczeństwo i komfort przy jak najniższej wadze. Projektanci z wykorzystaniem znacznie lżejszego materiału, jakim jest magnez, stworzyli panel za zbiornikiem. Klapa bagażnika przyczynia się do dalszego zmniejszenia wagi. Wsparcie wnętrza wykonane jest z lekkiego kompozytu węglowego. Ekstremalnie sztywny komponent węglowy korzysta z doświadczeń AMG w motorsporcie i jest połączony z równie lekką zewnętrzną powłoką z tworzywa sztucznego. Dzięki temu udało się zredukować wagę o pięć kilogramów w porównaniu do tradycyjnej klapy bagażnika.

Sportowe zawieszenie oparte na Active Body Control

Zwrotnice i łączniki sprężyn osi przedniej 4-link oraz prawie wszystkie elementy kontrolujące koła tylnego zawieszenia wielowahaczowego również wykonano z aluminium, zoptymalizowanego pod kątem wagi. Redukcja mas niesprężystych korzystnie wpływa nie tylko na zwinność, ale także na reakcję elementów sprężynowo-amortyzacyjnych.

Mercedes-AMG pozostaje wierny systemowi aktywnego zawieszenia i tłumienia Active Body Control (ABC). Dla jeszcze większej zwinności i wysokich prędkości w zakrętach, modele AMG SL mają większy negatywny kąt nachylenia oraz w pełni zrewidowaną, znacznie sztywniejszą elastokinematykę. W dotyku przycisku, opcjonalne sportowe zawieszenie (dostępne tylko dla SL63) oferuje wyraźnie sportowy charakter z redukcją kątów przechyłu oraz sztywnym tłumieniem nadwozia w trybie „Sport” lub bardziej komfortowe ustawienie zapewniające wysoki poziom komfortu podczas dłuższych podróży w trybie „Comfort”.

W połączeniu z nowym elektromechanicznym układem kierowniczym, AMG roadstery oferują zwrotne pokonywanie zakrętów oraz wyraźny feedback dla kierowcy, gdy pojazd zbliża się do swoich krytycznych granic. Układ kierowniczy charakteryzuje się stałym i bardziej bezpośrednim przełożeniem oraz zmienną wspomaganiem, które dostosowuje się do wybranego ustawienia zawieszenia. Standardowe wyposażenie obejmuje również 3-stopniowy ESP z trybem „SPORT Handling” dla szczególnie ambitnych kierowców.

Jeszcze bardziej responsywna: skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 7-biegowa

Skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 7-biegowa w modelu SL63 charakteryzuje się zoptymalizowaną dynamiką i dużą zmiennością. Niezależnie od tego, czy zmiany biegów są automatyczne, czy inicjowane przez kierowcę za pomocą łopatek przy kierownicy, zarówno zmiany biegów w górę, jak i w dół są wykonywane zauważalnie szybciej niż w poprzednim modelu. Szczególnie w trybie „Sport Plus” i w trybie manualnym, reakcja skrzyni biegów jest teraz jeszcze bardziej natychmiastowa. Tę poprawioną spontaniczność osiągnięto dzięki optymalizacji oprogramowania silnika oraz skrzyni biegów. Co więcej, nowe aluminiowe łopatki zmian biegów są teraz w stanie jeszcze szybciej przekazywać polecenia kierowcy do zmiany biegów. W ten sposób dynamika jazdy została dodatkowo wzmocniona.

Optymalne trzymanie: mechanizm różnicowy na tylnej osi jako standard

Aby poprawić przyczepność i dynamikę jazdy, modele SL63 i SL65 wyposażone są w standardzie w mechaniczny mechanizm różnicowy na tylnej osi. Redukuje to poślizg na wewnętrznym kole podczas pokonywania zakrętów, bez jakiejkolwiek ingerencji w system hamulcowy. Dzięki temu kierowca może wcześniej przyspieszyć z zakrętów, co poprawia stabilność pojazdu podczas hamowania z dużych prędkości, a ograniczony mechanizm różnicowy także zwiększa przyczepność podczas szybkiego przyspieszania z miejsca.

Tryby jazdy AMG DYNAMIC SELECT

Pięć różnych trybów jazdy „Comfort”, „Sport”, „Sport Plus”, „Individual” oraz „RACE” daje kierowcy szerokie możliwości wpływania na charakterystykę SL63 i SL65. Liczne parametry można zmieniać, od reakcji na gaz po dźwięk silnika, co umożliwia maksymalną personalizację. W trybie „Comfort” kierowca doświadcza łagodnej charakterystyki skrzynki biegów z komfortowymi i wczesnymi zmianami biegów. W trybie „C” samochód zawsze startuje z drugiego biegu. W pozostałych trybach jazdy silnik i skrzynia biegów prezentują znacznie większą zwinność, a zmiany biegów są szybsze. W SL63 automatyczna funkcja podwójnego sprzęgłowania podczas redukcji biegów oraz funkcja RACE START również wchodzą w skład standardowego wyposażenia skrzyni biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 7-biegowej.

Wyrazisty i charakterystyczny: design zewnętrzny

Uderzający design podkreśla pewny siebie charakter obu wysokowydajnych roadsterów. Przednia część pojazdu jest całkiem nowa i znacznie bardziej ekspresyjna. Charakteryzuje się nowo zaprojektowaną podwójną kratką chłodnicy, która jest teraz szersza na dole. Przód auta, duże wloty powietrza z flicami jako dodatkowe środki kierujące przepływami powietrza oraz przedni splitter podkreślają szerokość pojazdu. Nowo zaprojektowana maska łączy design z funkcją w klasyczny sposób poprzez charakterystyczne wypukłości i otwory wentylacyjne wymagane z powodów technicznych.

Tylny zderzak w nowym wyglądzie dyfuzora natychmiast przyciąga wzrok. Czerwone światła tylne podkreślają stylowy charakter. Progi boczne również mają nowy design i zawierają różne wstawki w zależności od modelu – w srebrnym chromie w SL63, podczas gdy SL65 wyróżnia się dodatkami w lustrzanym chromie. Pakiet Night dostępny jest opcjonalnie po raz pierwszy. Pakiet włókna węglowego został rozszerzony o wstawki w tylnym zderzaku i progach bocznych.

Model SL63 opuszcza fabrykę na 10-ramiennych lekkich felgach aluminiowych, malowanych na szary tytan i z wyspecjalizowanym wykończeniem, w rozmiarze 9 J x 19 z oponami 255/35 R 19 z przodu oraz w rozmiarze 10 J x 19 z oponami 285/30 R 19 z tyłu. Model SL65 jest standardowo wyposażony w wieloramienne felgi ceramicznie polerowane. Przednie koła mają rozmiar 9 J x 19 i są wyposażone w opony 255/35 R 19, natomiast tylne koła o rozmiarze 10 J x 20 mają opony 285/30 R 20.

Klasyczne materiały, bogate wyposażenie standardowe: wnętrze

5.5L 7AT (585 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5461 Cm3
Moc430.3 Kw @ 5500 Rpm
585 Hp @ 5500 Rpm
577 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy664 Lb-Ft @ 2250-3750 Rpm
900 Nm @ 2250-3750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19.8 Galony (75.0 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.1 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Amg Speedshift Mct)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/35 Zr 19 || 285/30 Zr 19
Długość182.3 In (4630 Mm)
Szerokość73.9 In (1877 Mm)
Wysokość51.8 In (1316 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63.1 In (1
Rozstaw osi101.8 In (2586 Mm)
Prześwit4.2 In (107 Mm)
Pojemność bagażnika12.9 Cuft (365 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna4068 Lbs (1845 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4806 Lbs (2180 Kg)
Spalanie miasto16.8 Mpg Us (14 L/100Km)
Spalanie trasa30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Średnie spalanie23.3 Mpg Us (10.1 L/100Km)
Emisja CO2234 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.