SL65 AMG przekroczył barierę mocy SL55 AMG, który był najpotężniejszym samochodem produkcyjnym na świecie w momencie swojego debiutu w 2002 roku, a jego moment obrotowy był ograniczony.
Roadster SL odniósł ogromny sukces dla Mercedes-Benz. Był połączeniem pięknego stylu, szerokiej gamy silników i flagowej wersji, która wstrząsnęła światem super samochodów. Pomogła także w sprzedaży jego legendarną nazwą, która nawiązywała do modelu SL. Ten szybki, smukły roadster w 2004 roku otrzymał potężny, podwójnie doładowany silnik V12 od AMG.
Od zewnątrz niewiele wskazywało, że to najwyższa wersja SL. Przedni zderzak z szeroką centralną kratką i ukośnie ustawionymi szprychami przypominał formę samochodu F1. Po bokach zderzaka umieszczono parę wlotów powietrza, które miały pomóc w chłodzeniu radiatorów. Za przednimi kołami zamontowano kolejne dwa wloty, aby odprowadzać powietrze z nadkola. Z tyłu, dolna część tylnego zderzaka miała dyfuzor, a cztery owalne końcówki wydechu były umieszczone na dole.
Wczesne wersje oferowały luksusowe dodatki, takie jak skórzane fotele i jednostkę infotainment z nawigacją. W trakcie swojego cyklu życia samochód przeszedł stopniową transformację, zyskując lepsze udogodnienia, takie jak większy ekran, podgrzewane i wentylowane fotele oraz tempomat oparty na radarze. Aby przykryć i odsłonić samochód, potrzebował zaledwie 16 sekund.