Hardtopowy kabriolet 2008 SL65 AMG był jednym z pojazdów o najwyższym momencie obrotowym w ofercie Mercedes-Benz. Oprócz zaawansowanego napędu, był to także luksusowy roadster.
W marcu 2008 roku Mercedes-Benz zaprezentował drugą wersję faceliftingową klasy SL. Było to nietypowe, że marka wprowadziła dwie wersje po faceliftingu tej samej generacji. W latach 2001-2008 wprowadzono nowe normy dotyczące emisji spalin i bezpieczeństwa, a oczekiwania klientów były znacznie wyższe.
Model 2008 SL65 AMG otrzymał nowy design świateł, zrezygnowano z poprzedniego podwójnie zaokrąglonego zestawu. Charakterystyczną cechą SL65 AMG była nowa forma i nowy grill z jedną poziomą szczeliną. Przedni zderzak był wyższy, z szerokim wlotem powietrza w centrum oraz dwoma bocznymi otworami, w których zamontowane były światła przeciwmgielne. Na przednich błotnikach znajdowały się dwa wydechy i chromowana tabliczka z logo V12 Biturbo. Cztery owalne końcówki wydechu z tyłu dopełniały całości.
Kierowca był nieustannie przypominany, że prowadzi potwora. Na desce rozdzielczej, wewnątrz wskaźników prędkościomierza i obrotomierza umieszczono logotypy AMG oraz V12 Biturbo. Dodano nową kierownicę z aluminiowymi łopatkami do zmiany biegów oraz dwie okrągłe grupy przycisków na lewy i prawy ramieniu. Wprowadzono także nową jednostkę infotainment.
Dla sekcji technicznej AMG wybrano jednostkę bi-turbo połączoną z 5-biegową automatyczną skrzynią biegów. Była to starsza wersja 5G-Tronic, która mogła poradzić sobie z ogromnym momentem obrotowym wynoszącym 1000 Nm (738 lb-ft). Nowsza 7G-Tronic nie była w stanie tego zrobić. Przednie hamulce wyposażono w tarcze hamulcowe o średnicy 390 mm (15.35”), podczas gdy tylne miały tarcze o średnicy 360 mm (14.17”).
Na szczycie segmentu ekskluzywnych roadsterów z silnikiem 12-cylindrowym znajduje się Mercedes-Benz SL65 AMG, który został wprowadzony na rynek obok modelu SL63 AMG. Jego silnik AMG V12 o pojemności 6,0 litra generuje moc 450 kW/612 hp oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 1000 Nm – to niezrównane osiągi nawet cztery lata po premierze. Mercedes-Benz SL65 AMG przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,2 sekundy, co stanowi imponujące świadectwo wyjątkowej mocy silnika AMG V12; prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Moc w Mercedes-Benz SL65 AMG przekazywana jest przez automatyczną skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT o pięciu biegach z trzema trybami jazdy; wielotarczowe centralne sprzęgło z współczynnikiem blokady do 30 procent zapewnia również optymalną przyczepność. Dach vario, który otwiera się w 16 sekund i jest dostępny w opcjonalnej wersji szklanej, nadal zapewnia niezrównane wrażenia z jazdy.
Charakterystyczne cechy wizualne, które odróżniają model V12 od SL63 AMG to niższy poprzeczny fin w matowym srebrnym kolorze w dolnej części zderzaka, napis „V12 BITURBO” na matowo-srebrnych panelach wykończeniowych na przednich błotnikach oraz sportowy układ wydechowy AMG z podwójnymi chromowanymi końcówkami wydechu, które podkreślają styl V12. Nowe stylizacje nadwozia AMG, w tym maska i spoiler AMG również wchodzą w skład standardowego wyposażenia modelu V12. Opony 255/35 R 19 (z przodu) oraz 285/30 R 19 (z tyłu) zamontowane są na nowych 19-calowych felgach AMG z dwoma szprychami, malowanych na kolor szary tytanowy z lustrzanym wykończeniem. Zgodnie z niezrównaną dynamiką jazdy, Mercedes-Benz SL65 AMG wyposażony jest w duży system hamulcowy AMG o wysokiej wydajności, korzystający z ultra-wydajnych hamulców kompozytowych z przodu i z tyłu. Przednie koła mają tarcze hamulcowe o średnicy 390 x 36 milimetrów, podczas gdy z tyłu zastosowano tarcze o średnicy 360 x 26 milimetrów.