MERCEDES BENZ SL 65 AMG (R231) 2016-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MERCEDES BENZ SL 65 AMG (R231) 2016-Present

Przejdź do galerii zdjęćMERCEDES BENZ SL 65 AMG (R231) 2016-Present

Model SL-Class otrzymał istotną aktualizację w 2016 roku, kiedy na rynku zadebiutował model 65 AMG. Oferował on ekscytujące osiągi i wyjątkowy luksus. To był prawdziwy, otwarty GT.

Po tym, jak Mercedes-Benz zaczął produkować automatyczną skrzynię biegów 7G-Tronic, stało się trudniej montować mocniejsze silniki w swoich samochodach. Wcześniej używana skrzynia 5G-Tronic radziła sobie z momentem obrotowym do 1000 Nm, podczas gdy nowa, 7-biegowa, już nie. Dalsze ulepszenia doprowadziły do powstania skrzyni AMG Speedshift MCT 7, która była w stanie zapewnić oczekiwane osiągi. Pozostałe modele z serii SL zostały wyposażone w skrzynię 9G-Tronic.

Model SL 65 z 2016 roku charakteryzował się prostokątnym grillem i w pełni diodowymi reflektorami. W przednim zderzaku i progach bocznych dostrzegalne były zmiany typowe dla AMG. Mały spoiler na bagażniku wchodził w skład pakietu aerodynamicznego. SL65 standardowo wyposażony był w kółka ceramiczne, polerowane, o wielu szprychach.

Wnętrze dwuosobowego roadstera oferowało sportowe fotele kubełkowe z wysokim podparciem. System airscarf, który nawiewa ciepłe powietrze za szyje pasażerów, był standardem. Dla kierowcy, SL 65 AMG oferował trójramienną kierownicę.

Aby zapewnić lepsze prowadzenie, inżynierowie AMG nie poszli na żadne kompromisy. Samochód był wyposażony w adaptacyjne zawieszenie, oparte na systemie Active Body Control. Tylny samoblokujący się dyferencjał znalazł się na liście wyposażenia, aby ułatwić start. Jak można się spodziewać, skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem oferowała opcję kontroli startu.

Mercedes-AMG wprowadza kolejne usprawnienia w swoich wysokowydajnych roadsterach SL63 i SL65, oferując nowoczesną technologię oraz wyrazisty design. Przednia część pojazdu zyskała zupełnie nowy wygląd, z radiatorem rozszerzającym się ku dołowi i przednim spojlerem A-wing. Stylowe światła oraz bogate wyposażenie podkreślają wrażenie wysokiej jakości. Silniki wyznaczają nowe standardy w segmencie wysokowydajnych roadsterów: silnik V8 biturbo o pojemności 5,5 litra w modelu SL63 generuje moc 430 kW (585 KM) oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 900 Nm. Model SL65 napędzany jest silnikiem V12 biturbo o pojemności 6,0 litra, który osiąga moc 463 kW (630 KM) i dostarcza 1000 Nm momentu obrotowego.

Wyjątkowe osiągi, imponujące właściwości jezdne i wyrazisty, stylowo dopracowany design to cechy charakterystyczne nowego Mercedes-AMG SL63 i SL65. Do najważniejszych elementów technicznych należą sportowe zawieszenie oparte na Active Body Control, blokada dyferencjału tylnej osi, która teraz jest standardem, jeszcze bardziej responsywna 7-biegowa skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT (SL63) oraz pięć programów jazdy AMG DYNAMIC SELECT.

„Nasze zaktualizowane roadstery SL63 i SL65 oferują unikalne doznania podczas jazdy, łącząc charakterystyczną dla AMG „Driving Performance” z przyjemnościami jazdy na świeżym powietrzu i wyjątkowym komfortem podczas długich podróży” – zauważa Tobias Moers, przewodniczący zarządu Mercedes-AMG GmbH. Modele SL63 i SL65 miały swoją światową premierę na Los Angeles Auto Show w 2015 roku; wprowadzenie ich na rynek rozpocznie się w kwietniu 2016 roku.

Oba roadstery oferują więcej mocy i momentu obrotowego niż ich konkurenci w tym segmencie. Silniki te zapewniają wysokiej klasy osiągi, o czym świadczą czasy przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynoszące odpowiednio 4,1 i 4,0 sekundy. Prędkość maksymalna to 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Pakiet dla kierowców AMG obejmuje zwiększenie prędkości maksymalnej do 300 km/h (ograniczonej elektronicznie). Łączne zużycie paliwa według NEDC wynosi 9,8 litra na 100 kilometrów dla silnika ośmiocylindrowego oraz 11,9 l/100 km dla wersji dwunastocylindrowej.

Te potężne silniki zawierają liczne elementy wysokotecnologiczne, które łączą wysoką moc z niskim zużyciem paliwa: oprócz bezpośredniego wtrysku benzyny z prowadzeniem spray, do feature’ów zalicza się odlewany z aluminium blok silnika, podwójne turbodoładowanie, cztery zawory na cylinder z regulacją wałka rozrządu oraz chłodnicę powietrza/wody. Optymalizowany pod względem wagi system wydechowy zapewnia charakterystyczny dźwięk silnika. Duże chłodnice z przodu oraz specjalne wloty w masce gwarantują odpowiednią równowagę cieplną dla silników.

Wydajność również zwiększa sportowe zawieszenie oparte na Active Body Control, wyspecjalizowany układ hamulcowy i opracowana na nowo 7-biegowa skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT (SL63) lub AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC (SL65).

Inteligentna konstrukcja o niskiej wadze to także istotny czynnik wpływający na wysoką dynamikę jazdy. W modelach SL lekka aluminiowa karoseria stanowi podstawę dla wysokiej sztywności, bezpieczeństwa i komfortu przy jak najniższej wadze. Projektanci wykorzystali jeszcze lżejszy materiał – magnez – do panelu za zbiornikiem. Pokrywa bagażnika przyczynia się do dalszej redukcji wagi. Wnętrze wspiera materiał kompozytowy z włókna węglowego. Ekstremalnie sztywny komponent węglowy korzysta z doświadczeń AMG w motorsporcie i jest zespolony z równie lekką zewnętrzną powłoką z tworzywa sztucznego. W efekcie oszczędności ciężaru wynoszą pięć kilogramów w porównaniu do tradycyjnej pokrywy bagażnika.

Sportowe zawieszenie oparte na Active Body Control

Łączniki kierownicze i wahacze sprężyn przedniego zawieszenia 4-link oraz prawie wszystkie elementy kontroli kół tylnego zawieszenia multi-link również wykonane są z optymalizowanego pod względem wagi aluminium. Redukcja mas niesprężystych korzystnie wpływa nie tylko na zwinność, ale także na reakcję elementów sprężynowo-amortyzacyjnych.

Mercedes-AMG pozostaje wierny aktywnemu systemowi sprężyn i amortyzatorów Active Body Control (ABC). Dla jeszcze większej zwinności i wyższych prędkości na zakrętach, modele AMG SL mają większy negatywny kąt ustawienia kół oraz w pełni zrewidowaną, znacznie sztywniejszą elastokinematykę. Za pomocą jednego przycisku, opcjonalne Zawieszenie Performance (dostępne tylko dla SL63) oferuje wyraźnie sportowe właściwości z ograniczonymi kątami przechyłu oraz sztywnym tłumieniem nadwozia za naciśnięciem przycisku („Sport”) lub bardziej komfortowe ustawienie w celu zapewnienia wysokiego poziomu komfortu podczas dłuższych podróży („Comfort”).

W połączeniu z nowym elektromechanicznym, wrażliwym na prędkość układem kierowniczym, roadstery AMG oferują zwinne pokonywanie zakrętów i wyraźne informacje zwrotne dla kierowcy, gdy samochód zbliża się do swoich krytycznych granic. Układ kierowniczy charakteryzuje się stałym i bardziej bezpośrednim przełożeniem oraz zmiennym wspomaganiem, które dostosowuje się w zależności od wybranego ustawienia zawieszenia. Standardowy zakres wyposażenia obejmuje również 3-stopniowy system ESP® z trybem „SPORT Handling” dla szczególnie ambitnych kierowców.

Jeszcze bardziej responsywna: skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 7-biegowa

Skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 7-biegowa w modelu SL63 oferuje dopasowaną do potrzeb dynamikę oraz wysoką zmienność. Niezależnie od tego, czy działa automatycznie, czy za pośrednictwem dźwigni w kierownicy, zmiany biegów odbywają się zauważalnie szybciej niż w poprzednim modelu. Szczególnie w trybie „Sport Plus” oraz w trybie manualnym, odpowiedź skrzyni biegów jest teraz jeszcze szybsza. Ta zwiększona spontaniczność została osiągnięta dzięki optymalizacji oprogramowania silnika i skrzyni biegów. Ponadto nowa aluminiowa dźwignia zmiany biegów jest w stanie jeszcze szybciej przenieść polecenia kierowcy. W ten sposób zwiększa się dynamika jazdy.

Optymalna przyczepność: blokada dyferencjału tylnej osi jako standard

Aby poprawić przyczepność i dynamikę jazdy, SL63 i SL65 są standardowo wyposażone w mechaniczną blokadę dyferencjału tylnej osi. To redukuje poślizg na wewnętrznym kole podczas pokonywania zakrętów, bez jakiejkolwiek ingerencji w system hamulcowy. Pozwala to kierowcy na wcześniejsze przyspieszenie po wyjściu z zakrętu dzięki poprawionej przyczepności. Samochód pozostaje bardziej stabilny podczas hamowania z dużych prędkości, a dyferencjał o ograniczonym poślizgu także poprawia przyczepność podczas szybkiego przyspieszenia z miejsca.

Tryby jazdy AMG DYNAMIC SELECT

Pięć różnych programów jazdy „Comfort”, „Sport”, „Sport Plus”, „Individual” i „RACE” daje kierowcy szeroką możliwość wpływania na charakterystykę SL63 i SL65. Wiele parametrów można zmieniać, od reakcji na gaz po dźwięk silnika, co pozwala na maksymalną personalizację. W programie „Comfort” kierowca doświadcza łagodnej charakterystyki przeniesienia napędu z wygodnymi i wczesnymi zmianami biegów. W trybie „C” samochód zawsze startuje na drugim biegu. W pozostałych trybach jazdy silnik i skrzynia biegów wykazują znacznie większą zwinność, a ponadto zmiany biegów są szybsze. W modelu SL63 automatyczna funkcja podwójnego wysprzęglania podczas redukcji biegów oraz funkcja RACE START także są częścią standardowego wyposażenia skrzyni biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 7-biegowej.

Wyrazisty i charakterystyczny: design zewnętrzny

Uderzający design podkreśla pewny charakter obu wysokowydajnych roadsterów. Przednia część jest całkowicie nowa i znacznie bardziej wyrazista. Cechuje ją nowo zaprojektowany podwójny grill, który jest teraz szerszy u dołu. Przedni zderzak A-wing, duże wloty powietrza oraz dyfuzor z przodu podkreślają szerokość pojazdu. Nowo zaprojektowana maska łączy design i funkcję w postaci klasycznych „powerdomów” oraz wymaganych technicznie wentylacji.

Z tyłu przykuwający wzrok zderzak w nowym stylu dyfuzora. Wszystkie światła tylne w kolorze czerwonym podkreślają stylowy charakter. Progi boczne również zyskały nowy design i w zależności od modelu zawierają różne wstawki – w srebrnym chromie w SL63, a SL65 wyróżnia się aplikacjami w wysokim połysku. Pakiet Night jest dostępny opcjonalnie po raz pierwszy. Pakiet z włóknem węglowym został rozszerzony o wstawki w tylnym zderzaku oraz w progach bocznych.

SL63 opuszcza fabrykę na 10-ramiennych lekko aluminiowych felgach, malowanych na szary titanh, z wykończeniem w wysokim połysku, w rozmiarze 9 J x 19 z oponami 255/35 R 19 z przodu oraz w rozmiarze 10 J x 19 z oponami 285/30 R 19 z tyłu. Model SL65 standardowo wyposażony jest w felgi wykonane z wieloramiennego, ceramicznego, polerowanego odkuwki. Przednie koła mają rozmiar 9 J x 19 i są wyposażone w opony 255/35 R 19, podczas gdy tylne koła w rozmiarze 10 J x 20 mają opony 285/30 R 20.

Materiały klasy premium, szeroki zakres standardowego wyposażenia: wnętrze

6.0 V12 7AT (630 KM)

ParametrWartość
CylindryV12
Pojemność5980 Cm3
Moc463.4 Kw @ 4800-5400 Rpm
630 Hp @ 4800-5400 Rpm
621 Bhp @ 4800-5400 Rpm
Moment obrotowy738 Lb-Ft @ 2300-4300 Rpm
1000 Nm @ 2300-4300 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Amg Speedshift Mct)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/35 Zr 19 || 285/30 Zr 19
Długość182.3 In (4630 Mm)
Szerokość73.9 In (1877 Mm)
Wysokość51.8 In (1316 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63.1 In (1
Rozstaw osi101.8 In (2586 Mm)
Prześwit4.2 In (107 Mm)
Pojemność bagażnika12.2 Cuft (345 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna4299 Lbs (1950 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4872 Lbs (2210 Kg)
Spalanie miasto13.5 Mpg Us (17.4 L/100Km)
Spalanie trasa26.7 Mpg Us (8.8 L/100Km)
Średnie spalanie19.8 Mpg Us (11.9 L/100Km)
Emisja CO2279 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.