SL oferował unikalny wybór luksusowego roadstera z chowanym twardym dachem w gamie Mercedes-Benz, a model z 2016 roku nie był wyjątkiem.
Mercedes-Benz wprowadził odświeżoną wersję SL tuż na czas, aby spędzić lato 2016 roku pod błękitnym niebem z nowym rokiem modelowym. Jego chowany twardy dach był jednym z elementów, które uczyniły go bestselerem w klasie GT.
Przód auta przeszedł redesign, który charakteryzował się trójwymiarowym wzornictwem na grillu, zachowując jednocześnie poziomą szczelinę wspierającą trójgwiazdkowy znak. Nowe reflektory LED oraz inteligentny system oświetlenia sprawiły, że model SL z 2016 roku oferował większe poczucie pewności w nocy. Aerodynamicznie ukształtowany przedni zderzak miał dwa boczne wloty powietrza do chłodzenia hamulców tarczowych oraz trapezoidalny grill na dole. Na masce zaprojektowano dwa wypukłości, które podkreślały sportowy charakter auta. Z tyłu Mercedes-Benz wprowadził dalsze modyfikacje do całkowicie czerwonych lamp tylnych, w przeciwieństwie do modelu z 2012 roku, który miał przezroczystą górną część. Na koniec, trójkątne, płaskie wydechy zastąpiły prostokątne i flankowały nowy splitter zamontowany pod zderzakiem.
Deska rozdzielcza miała stylistykę przypominającą lornetkę, z zestawem wskaźników, gdzie obrotomierz i prędkościomierz łączyły klasyczny analogowy wygląd z nowoczesnymi technologiami. Wprowadzono nowy sportowy design wskaźników i igieł. Wyświetlacz TFT o wielu funkcjach znalazł swoje miejsce pośrodku, pomiędzy okrągłymi wskaźnikami.
Pod maską model SL z 2016 roku oferował wybór dwóch silników: ulepszony silnik V-6 o pojemności 3,0 litra w wersji podstawowej oraz V-8 o pojemności 4,7 litra. Oba doładowane silniki dostarczały więcej mocy do nowej skrzyni biegów 9G-Tronic (dupleksowej). Mercedes-Benz poprawił również system Active Body Control, co zapewniało wyższe prędkości pokonywania zakrętów oraz bardziej komfortową jazdę.
Nowy wygląd motoryzacyjnej ikony: na początku 2016 roku rozpoczną się zamówienia na Mercedes-Benz SL, który będzie dostępny od kwietnia 2016 z wieloma znaczącymi ulepszonymi cechami technicznymi i wizualnymi. Mocniejsze silniki, automatyczna skrzynia biegów 9G-TRONIC, DYNAMIC SELECT z pięcioma trybami jazdy oraz Active Body Control z funkcją przechyłu w zakręcie przenoszą legendę na nowy, dynamiczny poziom. Wysoka użyteczność codzienna została wzbogacona o vario-dach, który można teraz obsługiwać przy prędkości do 40 km/h oraz automatyczny separator bagażnika. Wizualnie szczególnie sportowy wygląd nadaje przednia część pojazdu. W rezultacie nowy jest między innymi maska, zderzak i reflektory.
Mercedes-Benz SL jest najlepszym osiągnięciem w różnych dziedzinach: elegancki roadster do relaksującej jazdy lub dynamiczne coupe na sportowe podróże po krętych drogach. Ola Källenius, członek zarządu Daimler AG, Mercedes-Benz Cars Sales & Marketing: „SL to pojazd na każdą porę roku, idealnie nadający się do codziennego użytku, ale przede wszystkim jest to samochód marzeń na specjalne chwile jako para. Czegokolwiek pragnie jego właściciel – spełnia oczekiwania techniczną perfekcją.”
Szczególnie rzucającą się w oczy cechą nowego SL jest zmodyfikowana przednia część: charakterystyczny diamentowy grill chłodnicy biegnie w dół. Dwa powerdome’y podkreślają długą, wysmukłą maskę. Dodatkowo, nowy standardowy system oświetlenia LED Intelligent Light System z obudową reflektorów rozciągającą się daleko na zewnątrz dodaje niepowtarzalnego nowego wyglądu SL. Sportowa sylwetka jest podkreślona powiększonymi kosmetycznymi wlotami powietrza z chromowanymi wstawkami w dynamicznych, szerokich bokach pojazdu oraz lusterkami zewnętrznymi umieszczonymi na linii pasa.
Oferta modelowa obejmuje teraz SL 400 z silnikiem V6 o mocy 270 kW (367 KM) i 500 Nm (dodatkowe 25 kW/35 KM oraz 20 Nm), a także SL 500 z potężnym silnikiem V8 o mocy 335 kW (455 KM). Standardowo moc jest przekazywana za pomocą nowej dziewięciobiegowej automatycznej skrzyni biegów 9G-TRONIC. Dzięki DYNAMIC SELECT właściwości pojazdu można dostosować w kilka sekund za naciśnięciem przycisku, ponieważ system modyfikuje ustawienia silnika, skrzyni biegów, zawieszenia i kierownicy na żądanie kierowcy.
Dodatkowymi wariantami są dwa modele Mercedes-AMG w postaci SL63 oraz SL65, ten ostatni z silnikiem V12.
Projekt zewnętrzny: nowy wygląd dla atletycznego estety
Mercedes-Benz SL zawsze był jednocześnie atletyczny i estetyczny. Teraz projektanci pracowali nad tym, aby te cechy jeszcze bardziej wyeksponować. Szczególnie rzucającą się w oczy cechą jest zmodyfikowana przednia część nowego wydania SL: dla jego nowego wyglądu tradycyjne elementy zostały w sposób innowacyjny i wyraźny wzmocnione. Inspirację zaczerpnięto z legendarnego samochodu wyścigowego 300 SL Panamericana z jego stromo nachylonym grillem. Ten rozciąga się w dół, tworząc zupełnie indywidualne „twarz” SL w gamie modelowej Mercedes-Benz. Grill wykonany jest w standardzie jako diamentowy grill chłodnicy.
Wyrzeźbiony kształt grilla idealnie harmonizuje z teraz standardowym AMG bodystylingiem z przednim zderzakiem w designie A-wing, który zawiera przedni splitter w kolorze pojazdu. Dwa powerdome’y na masce nawiązują do sportowego dziedzictwa SL, podczas gdy kontury chwytające światło nadają dodatkową strukturę masce.
Dodatkowo, nowy standardowy system oświetlenia LED Intelligent Light System z obudową reflektorów rozciągającą się daleko na zewnątrz i jednostką w kształcie latarki zawierającą dzienne światło/światło pozycyjne oraz kierunkowskaz przyczynia się do niepowtarzalnego nowego wyglądu SL. Obszar krawędzi oraz inne elementy projektu obudowy reflektorów pozostają czarne – co nadaje wysoki poziom postrzeganej jakości i skutecznego poczucia głębi.
Widok boczny SL ukazuje ikoniczne proporcje sportowego samochodu, charakteryzujące się długą maską, panelami bocznymi AMG, szerokim rozstawem osi i przedziałem pasażerskim umiejscowionym w kierunku tyłu. Drobne szczegóły tworzą dodatkowe akcenty. Wśród nich są powiększone kosmetyczne wloty powietrza z chromowanymi wstawkami w dynamicznych, szerokich bokach pojazdu.
Przy spuszczonym dachu SL eksponuje swoje atrakcyjne kontury roadstera z krótkimi, stromymi słupkami A i bezramkowymi szybami bocznymi. Nic nie zakłóca wyraźnych linii: wszystkie anteny oraz belka wzmocnienia są w pełni zintegrowane i zatem niewidoczne, podczas gdy elektryczny zatrzymywacz powietrza (dodatkowe wyposażenie) można rozszerzyć i schować za naciśnięciem przycisku.
Tył wskazuje na wysoką dynamikę jazdy SL. Podstawą tego jest poczucie szerokości, które tworzy duża szerokość toru, podkreślona przez tylny zderzak AMG z bocznymi wlotami powietrza. Dolna część dyfuzora zawiera zintegrowane elementy wykończenia rur wydechowych oraz centralnie umieszczoną tylną lampę przeciwmgielną i światło cofania.
Szerokie, jednolite tylne światła są w całości czerwone i podążają za płynącymi liniami boków pojazdu przenosząc je na tył. Jak to charakterystyczne dla marki, mają poziome wzornictwo z kierunkowskazem w kształcie klina na górze oraz lampą tylną i lampą hamulcową poniżej.
W ofercie kolorów dostępne są nowe odcienie: błyszczący niebieski i designo selenitowy szary magno, a także oferta lekkich obręczy w rozmiarze 48,3 cm (19 cali) została znacznie poszerzona. Nowe dodatki to obręcz z 10 szprychami oraz obręcz z 5 szprychami, obie o wysokim połysku w czarnym kolorze. Dodatkowo w ofercie akcesoriów znajduje się sześć nowych kół AMG.
Projekt wnętrza: atmosfera samochodu sportowego w komfortowym otoczeniu
Minimalne wymiary szczelin i w pełni wykończone linie pasa to tylko dwa przykłady najwyższego standardu, który SL również odzwierciedla w wyrafinowanym wnętrzu. Oświetlenie ambientowe z trzema wybieralnymi kolorami (czerwony słoneczny, niebieski polarny, biały polarny) zapewnia emocjonalny nastrój oświetleniowy. Górna część deski rozdzielczej tworzy całość z liniami pasa drzwi, a cztery okrągłe otwory wentylacyjne o wyglądzie silnika tworzą sportowe akcenty.
Trójramienna kierownica sportowa ma magnezową konstrukcję i charakteryzuje się ergonomiczną strefą chwytu oraz wysokiej jakości wykończeniem. Moduł poduszek powietrznych również jest wykończony w skórze nappa z ozdobnym przeszyciem. Dwanaście przycisków sterujących zapewnia dostęp do nawigacji menu na wyświetlaczu zegarów, a także do systemu audio, telefonu i wprowadzania głosowego. Obwód kierownicy ma spłaszczoną dolną część, a srebrne łopatki do zmiany biegów umożliwiają ręczne zmiany biegów.
Zegary z wyświetlaczem w stylu 2-rurowym do pokazywania prędkości i obrotów łączą klasyczne okrągłe instrumenty z nowoczesną technologią wyświetlania. Wskaźniki i wskazówki mają nowy sportowy wygląd. Do 60 km/h skala prędkości wskazywana jest co 10 km/h. Po uruchomieniu wskazówki poruszają się z pozycji 6 wzdłuż całej skali, a następnie wracają do pozycji początkowej. Kierowca jest również stylowo powitany przez wyświetlacz TFT znajdujący się między okrągłymi instrumentami: przy uruchamianiu pokazuje widok przedni SL.
Starannie zaprojektowane detale, takie jak analogowy zegar (dodatkowe wyposażenie) ozdabiają konsolę centralną. Jego nowy graficzny design oparty jest na wyświetlaczu zegarów. W zależności od wybranego trybu skrzyni biegów DYNAMIC SELECT, wyświetlacz multimedialny przedstawia dynamiczne dane jazdy: przyspieszenie wzdłużne i boczne (w postaci siły G) lub moment obrotowy i moc.
Możliwości indywidualizacji wnętrza są ogromne dzięki szerokiemu wyborowi wykończeń skórzanych i elementów wykończeniowych. Kolor brązowy siodłowy jest nowością w połączeniu ze skórą nappa i luksusową skórą nappa.
Inteligentny napęd: zestaw asystentów do jazdy Plus i system LED Intelligent Light
W standardzie SL wyposażony jest w Active Brake Assist, znany jako COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS w innych seriach modelowych. Oprócz radarowego ostrzeżenia o bliskości i wsparcia hamowania przez Adaptive Brake Assist, ten system Active Brake Assist wykonuje autonomiczne hamowanie w celu zmniejszenia ryzyka kolizji tylnej. Jeśli kierowca nie podejmie działań, gdy wykryte zostanie ryzyko kolizji, pomimo lampki ostrzegawczej w desce rozdzielczej i przerywanego sygnału dźwiękowego, system zainicjuje automatyczne hamowanie. Znacznie zmniejsza to prędkość pojazdu. Przy niskich prędkościach względnych taka interwencja może być wystarczająca, aby zapobiec kolizji tylnej z wolniej poruszającymi się, zatrzymującymi lub stojącymi pojazdami.
Opcjonalnie dla SL dostępny jest zestaw asystentów jazdy z kamerą stereoskopową, w niektórych przypadkach z nowymi oraz ulepszonymi funkcjami. Przegląd funkcji pakietu asystentów jazdy Plus:
- Distance Pilot DISTRONIC i Steering Pilot: wspierają kierowcę w utrzymaniu bezpiecznej odległości od pojazdu przed nim oraz w utrzymywaniu się w centrum pasa. System radarowy i oparty na kamerze hamuje w razie potrzeby i ponownie przyspiesza, jeśli to możliwe, do ustawionej prędkości. Steering Pilot może odciążyć kierowcę od manewrowania bocznego pojazdu. Na prostych drogach i łagodnych zakrętach generuje moment obrotowy kierownicy, który pomaga utrzymać pojazd w centrum pasa. Aby to osiągnąć, system korzysta z kamery stereoskopowej, aby orientować się na wyraźnie widocznych oznaczeniach drogowych, a przy niższych prędkościach na pojeździe z przodu.
- Active Brake Assist z funkcją krzyżowania: jest w stanie ostrzegać kierowcę o nadchodzących sytuacjach kolizyjnych, zapewniać optymalne wsparcie podczas hamowania awaryjnego i jeśli to konieczne, również automatycznie stosować hamulce. Oprócz wykrywania wolniej poruszających się, zatrzymanych lub stojących pojazdów, wykrywa również ruch drogowy na skrzyżowaniu, końce korków i pieszych w strefie zagrożenia przed pojazdem, na przykład. PRE-SAFE® Brake może wykrywać nie tylko wolniej poruszających się, zatrzymujących się lub stojących pojazdów, ale także pieszych, hamować autonomicznie, jeśli kierowca nie zareaguje i dzięki temu pomóc w uniknięciu wypadków do 50 km/h i zmniejszyć ich ciężkość do 72 km/h. W ruchu płynącym PRE-SAFE® Brake zapewnia pomoc zgodnie z tym samym trybem działania w całym zakresie prędkości od 7 do 200 km/h.
- Active Blind Spot Assist: jest w stanie ostrzegać kierowcę podczas zmiany pasa, na przykład, i może przyczynić się do zapobiegania zbliżającej się kolizji poprzez jednoczesne działanie hamulca z jednej strony.
- Active Lane Keeping Assist: jest w stanie wykrywać niezamierzone opuszczenie pasa, ostrzegać kierowcę poprzez wibracje kierownicy i przyczyniać się, poprzez jednoczesne działanie hamulca z jednej strony, do prowadzenia pojazdu z powrotem na pas.
- PRE-SAFE® PLUS: jeśli zbliża się kolizja tylną, system może aktywować środki zapobiegawcze w celu ochrony pasażerów. Należą do nich ostrzeganie pojazdów jadących za nimi oraz stosowanie hamulców pojazdu, gdy stoi w miejscu.
Opcjonalny Parking Pilot może odciążyć kierowcę, pomagając mu wyszukiwać odpowiednie miejsce parkingowe oraz ułatwiając manewrowanie do i z miejsc parkingowych za pomocą aktywnej interwencji w kierowanie. Nową cechą jest pomoc w parkowaniu prostopadle do drogi. Parking Pilot zawiera sześć ultradźwiękowych czujników w każdej z przednich i tylnych zderzaków, które mierzą rozmiar miejsca parkingowego podczas przejazdu obok niego. Dodatkowo, pomoc w parkowaniu PARKTRONIC również jest częścią systemu. Zapewnia wizualne i dźwiękowe ostrzeżenia przed przeszkodami z przodu i z tyłu pojazdu, co pomaga uniknąć uszkodzeń podczas manewrowania.
Dla optymalnej widoczności na drogach wiejskich i autostradach, podczas skręcania i na zakrętach, standardowy system oświetlenia LED Intelligent Light automatycznie dostosowuje się do wszystkich warunków oświetleniowych i jazdy. Technologia LED charakteryzuje się niskim zużyciem energii, długą żywotnością i przyjemnym białym światłem, które jest zbliżone do widma światła dziennego. Pięć funkcji systemu LED Intelligent Light obejmuje tryb autostradowy, funkcję świateł skrętnych, aktywną funkcję światła opartą na kamerze, funkcję świateł okrężnych oraz również ulepszoną funkcję świateł przeciwmgielnych. Po odblokowaniu SL, światło powitalne witają kierowcę wyjątkowym pokazem świetlnym: włókna optyczne LED w reflektorach zapalają się na niebiesko po otwarciu pojazdu, a następnie przechodzą w białe światło lokalizacyjne.
Funkcja bezodblaskowej ciągłej drogi uzyskiwana jest dzięki opcjonalnemu Adaptive Highbeam Assist Plus. Gdy włączone są światła drogowe, ten system zawsze zapewnia optymalny zasięg reflektorów. Kierowca może skupić się na ruchu drogowym i nie musi nieustannie przełączać się między światłami mijania i drogowymi. Za pomocą kamery umieszczonej za przednią szybą, Adaptive Highbeam Assist Plus wykrywa innych oświetlonych użytkowników drogi, na przykład nadjeżdżające pojazdy lub pojazdy poruszające się przed nimi, i samodzielnie dostosowuje reflektory do nowych warunków drogowych. Mechanizm w module reflektora maskuje część stożka światła reflektorów LED, gdzie znajdują się inne pojazdy, aby zapobiec oślepieniu ich kierowców. Kierowca może zatem pozostawić światła drogowe włączone przez cały czas i korzystać z ich pełnego zasięgu bez przeszkadzania ani narażania innych użytkowników dróg. Ta funkcja jest aktywna przy prędkościach powyżej 30 km/h podczas jazdy w ciemności na drogach bez oświetlenia.
Wyposażenie komfortowe: wygodna obsługa vario-dachu
Fanów SL docenia również kultowy samochód sportowy za jego wysoką użyteczność codzienną. Przy faceliftingu Mercedes-Benz jeszcze bardziej poprawił wyposażenie komfortowe. Należą do nich obsługa elektrohydraulicznego vario-dachu. Jeśli podczas otwierania lub zamykania dachu pojazd musi się ruszyć z powodu warunków drogowych, proces rozpoczęty podczas postoju można kontynuować przy prędkości do około 40 km/h.
Również nowością jest automatyczny separator bagażnika. Jeśli separator znajduje się w górnej pozycji dla zwiększonej pojemności bagażnika, automatycznie schodzi w dół, gdy dach jest otwierany. Odwrotnie, automatyczny separator bagażnika wraca do górnej pozycji, również za pomocą elektrycznej obsługi, jak tylko klapa bagażnika jest otwierana.
Kolejnym praktycznym szczegółem w bagażniku jest ustawienie ładowania – dach schowany w bagażniku można na żądanie unieść o około 25 stopni za naciśnięciem przycisku. Pakiet komfortowy KEYLESS-GO obejmuje zdalne zamykanie pokrywy bagażnika oraz HANDS-FREE ACCESS. Dzięki temu klapa otwiera się lub zamyka automatycznie po wykonaniu ruchu nogą pod tylnym zderzakiem. Automatyczny separator bagażnika dodatkowo przesuwa się do górnej pozycji przy otwieraniu pokrywy, aby zapewnić swobodny dostęp do otworu załadunkowego. Kolejną cechą, która została zachowana, jest unikalne dodatkowe wyposażenie MAGIC SKY CONTROL: po zamknięciu panoramiczny vario-dach automatycznie zmienia się z ciemnego na przezroczysty lub odwrotnie w zaledwie kilka sekund.
Jeśli chodzi o oświetlenie ambientowe, Mercedes-Benz postawił na technologię LED i rozszerzył gamę kolorów: oprócz czerwonego słonecznego, można również wybrać kolory niebieski polarny i biały polarny. Kolejnym praktycznym wykończeniem jest schowek w konsoli centralnej, który teraz ma dwa porty USB. Jednym z największych atutów jest oświetlenie ambientowe z projekcją logo marki.
Kolejną wyjątkową cechą jest MAGIC VISION CONTROL, inteligentny i bardzo wydajny system spryskiwaczy/wycieraczek. Innowacyjny design pióra wycieraczki zawsze dostarcza płyn do spryskiwaczy bezpośrednio przed krawędzią wycieraczki, przez zintegrowaną linię doprowadzającą wodę – i odbywa się to w obu kierunkach wycierania. Ostatecznie eliminuje to chlust wody przy rozpylaniu płynu, co może zasłaniać widoczność, a jednocześnie osiąga maksymalny efekt czyszczenia. Dodatkowo woda pozostaje na szybie, co również umożliwia wygodne czyszczenie szyby, nawet przy otwartym dachu. Gdy dach jest otwarty, woda jest rozpylana w taki sposób, że żadna wilgoć nie dostaje się do wnętrza. Opcjonalnie wycieraczka może być podgrzewana, aby zapobiec przyczepianiu się śniegu lub lodu zimą. Dzięki takim szczegółom Roadster-Coupé podkreśla swoją wyjątkową pozycję jako komfortowy samochód sportowy odpowiedni do całorocznego użytku.
Łączność: Mercedes me connect z wieloma funkcjami
Nowy SL jest inteligentnie zintegrowany i „zawsze on-line”. Zapewnia to standardowy moduł komunikacyjny (wbudowana karta SIM), który umożliwia korzystanie z usług Mercedes me connect. Dostępne usługi standardowe obejmują aktualnie pomoc w przypadku wypadków, zarządzanie awariami oraz zarządzanie konserwacją, a także telediagnostykę, na przykład.
Również standardowo dostępny jest system alarmowy Mercedes-Benz. W przypadku wypadku ta usługa automatycznie łączy pasażerów z Centrum Alarmowym Mercedes-Benz i wysyła lokalizację oraz status pojazdu do centrum operacyjnego ratunkowego. Można wtedy natychmiast wysłać pojazd ratunkowy. System działa automatycznie, ale można go również uruchomić ręcznie.
Opcjonalna funkcja Remote Online zapewnia techniczne podstawy dla SL, aby korzystać z zdalnych usług. Na przykład, destynacje nawigacyjne można wysyłać do pojazdu z komputera lub smartfona. Geofencing, śledzenie pojazdu oraz lokalizacja zaparkowanego pojazdu, zdalne blokowanie i odblokowywanie drzwi lub zdalne sprawdzanie statusu pojazdu – to dodatkowe usługi zdalne i serwisowe, które aktualnie mogą być aktywowane oddzielnie przez Daimler AG na podstawie tego przygotowania technicznego przez trzy lata.
W przypadku pakietu integracji smartfona, kompatybilne smartfony można zintegrować z pojazdem za pomocą Apple® CarPlay® i używać ich za pomocą kontroli głosowej. Ponadto można również korzystać z innych elementów sterujących pojazdem. Bezpieczne i komfortowe użytkowanie w ruchu drogowym zawsze jest zapewnione.
W przypadku Apple® CarPlay® system wspiera wykonywanie i odbieranie połączeń, nawigację oraz słuchanie muzyki, odbieranie i wysyłanie wiadomości tekstowych i e-maili oraz sterowanie głosowe Siri ®. Wybrane aplikacje od zewnętrznych dostawców, które są również wspierane, obejmują Stitcher Radio® i Spotify®.
Funkcjonalność COMAND Online (opcjonalne wyposażenie w SL 400) obejmuje teraz również radio internetowe oraz informacje o ruchu drogowym na żywo, na przykład. Usługa ta wykorzystuje dane o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym do dynamicznego prowadzenia tras z bardziej dokładnymi czasami przybycia.
Atmosfera sali koncertowej nawet przy opuszczonym dachu oraz mniejsza objętość w drzwiach dzięki zmniejszonej przestrzeni montażowej są zapewnione przez system Frontbass, który zadebiutował w SL w 2012 roku. Inteligentnie wykorzystuje on przestrzeń instalacyjną w aluminium przed przedziałem na stopy jako komory rezonansowe dla głośników basowych.
Opcjonalny system dźwięku przestrzennego Harman Kardon® Logic 7® ma 10-kanałowy wzmacniacz DSP o łącznej mocy 600 watów i 11 głośników wysokowydajnych w tym Frontbass.
Jeszcze bardziej zaawansowany dźwięk produkuje system dźwiękowy Bang & Olufsen BeoSound AMG. Używa on 16-kanałowego wzmacniacza DSP o łącznej mocy 900 watów w połączeniu z 12 głośnikami wysokowydajnymi, w tym Frontbass. Jego podwójne tweeter’y oferują futurystyczny efekt wizualny z paskami świetlnymi LED – dostosowanymi do oświetlenia instrumentów. Specyficzne dla B&O menu COMAND True Image™ umożliwia dokonanie indywidualnych ustawień specjalnych.
Jeszcze więcej możliwości: funkcja zakrętu w zawieszeniu ABC po raz pierwszy
Zawieszenie stalowe w standardowym podwoziu ma ciągle regulowane amortyzatory. W połączeniu z wyposażeniem AMG Line zawieszenie jest obniżone o 10 mm i wyposażone w twardsze sprężyny i stabilizatory skrętne. Kierowca może pozostawić ustawienie podstawowych charakterystyk zawieszenia elektronice sterującej za pośrednictwem DYNAMIC SELECT – od komfortowego do ekstremalnie sportowego w nowym trzecim trybie Sport+.
Charakterystyki trybów skrzyni biegów:
- Eco (E), oszczędne ustawienie z funkcją „żeglowania”
- Comfort (C), komfortowe ustawienie na długie podróże lub na nierównych drogach
- Sport (S), sportowe ustawienie dla dynamicznego stylu jazdy
- Sport Plus (S+), ekstremalnie sportowe ustawienie – szczególnie odpowiednie dla płaskich nawierzchni
- Individual (I) pozwala na indywidualne dostosowanie różnych parametrów do potrzeb kierowcy.
Alternatywnie dostępna jest inna opcja w postaci Active Body Control (ABC) z funkcją przechyłu w zakręcie. ABC zmniejsza ruchy nadwozia podczas ruszania, hamowania i pokonywania zakrętów. Amortyzatory zawieszenia ABC są dostosowywane do poszczególnych warunków jazdy za pomocą tak zwanych cylindrów tłokowych (poprzez ciśnienie oleju), dlatego stabilizatory skrętne na przedniej i tylnej osi, które mogą zmniejszać komfort, są zbędne. Amortyzatory muszą tylko eliminować drgania kół i mogą być dostosowane w taki sposób, aby zapewnić komfort bez utraty sportowości. Ponadto poziom pojazdu można dostosować do wszelkich nierówności: przy wyższych prędkościach SL automatycznie obniża się o 13 mm dla lepszej aerodynamiki. Odwrotnie, za naciśnięciem przycisku możliwe jest podniesienie pojazdu o 50 mm do jazdy po nierównych drogach.
Oprócz tego istnieje funkcja przechyłu w zakręcie, która działa maksymalnie 2,65 stopnia w zakresie prędkości od 15 do 180 km/h. Może być ustawiana za pomocą DYNAMIC SELECT („Zakret”), zauważalnie zmniejszając wpływ przyspieszenia bocznego na pasażerów pojazdu. Tryby przełożenia DYNAMIC SELECT w połączeniu z zawieszeniem ABC:
- Curve (CV) zwiększa komfort jazdy
- Comfort (C) jest komfortowym ustawieniem na długie podróże lub na nierównych drogach
- Sport (S) jako sportowe ustawienie umożliwia szczególnie dynamiczny styl jazdy
- Sport Plus (S+) to ekstremalnie sportowe ustawienie – szczególnie odpowiednie dla płaskich nawierzchni
- Individual (I) pozwala na indywidualne dostosowanie różnych parametrów do potrzeb kierowcy.
Lżejsza i sztywniejsza: skomplikowana karoseria aluminiowa
Najnowsza generacja Mercedes-Benz SL dosłownie nadaje sens znanemu skrótowi „SL” – Super-Light. Systematyczne zmniejszanie wagi jest istotną częścią wyjątkowych cech projektowych nowego SL, tak jak miało to miejsce w przypadku jego imiennika, oryginalnego SL z 1952 roku z jego lekką ramą rurkową. Tu po raz pierwszy Mercedes-Benz wdrożył całkowicie aluminiową karoserię w ramach dużej produkcji seryjnej. Tylko stosunkowo niewiele komponentów wykonano z innych materiałów. W A-słupkach zintegrowane są rury stalowe o wysokiej wytrzymałości, aby zwiększyć bezpieczeństwo.
Aluminiowa karoseria waży około 110 kg mniej niż gdyby była wykonana w technologii stalowej. Aluminiowa konstrukcja jest nie tylko lżejsza, ale również lepsza pod względem sztywności, bezpieczeństwa i komfortu. To dzięki inteligentnej konstrukcji lekkiej z komponentami zoptymalizowanymi do ich odpowiednich zastosowań. Na przykład, stosowane są różne rodzaje obróbki aluminium. W zależności od ich funkcji, komponenty są produkowane za pomocą odlewania grawitacyjnego lub odlewania próżniowego, wykonane z wyciskanych sekcji lub używane jako arkusze aluminiowe o różnych grubościach ścianek. Rezultatem są wysokie poziomy sztywności i bezpieczeństwa oraz lepsze charakterystyki wibracyjne.
Dzięki inteligentnej konstrukcji lekkiej, która obejmuje również nowe techniki łączenia, SL stał się wzorem do naśladowania dla aktualnej klasy S. Sześć modeli w klasie luksusowej charakteryzuje się wysokim procentem strategicznie zastosowanych lekkich stopów, takich jak aluminium czy magnez.
Tradycja: wymarzony samochód sportowy od ponad 60 lat