Mercedes-Benz zaprezentował piątą generację roadstera SL w 2001 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie, a już w 2006 roku nadszedł czas na odświeżoną wersję.
Kiedy producent postanowił zrezygnować z materiałowego dachu na rzecz składany hard-top, klienci byli zadowoleni. To była jedna z najważniejszych zalet modelu SL w porównaniu do jego głównych konkurentów na rynku. Kolejnym atutem była adekwatna gama silników. W momencie faceliftingu silniki zostały wymienione na nowsze, czystsze i bardziej oszczędne w zużyciu paliwa.
Dział projektowy Mercedesa nie wydawał się poświęcać zbyt wielu godzin na odświeżenie wyglądu zewnętrznego auta. Usunięto wystający zderzak, zainstalowano bardziej popularny z zaokrągloną dolną częścią oraz zmieniono reflektory. Kolejną zmianą była atrapa chłodnicy, która miała trzy żebra zamiast czterech jak w modelu z 2001 roku. Z tyłu producent zmienił tylne światła, dodając większe przezroczyste obszary dla świateł cofania.
Wnętrze zyskało na atrakcyjności dzięki nowemu systemowi infotainment, który zyskał nowy wygląd. Cały czas miał nawigację, jednak w jego skład wchodził także aux-in w schowku, a ekran i przyciski również zostały zaprojektowane na nowo.