Nowa wersja klasy SL wdarła się na rynek motoryzacyjny w samym środku światowego kryzysu finansowego. Jednak klienci nie wydawali się zrażać tym faktem, a samochód został dobrze przyjęty przez rynek.
SL był jednym z aut, które przyczyniły się do rozwoju marki Mercedes-Benz w branży motoryzacyjnej. „Gullwing” był tylko jednym z przykładów. Model z 2008 roku, dzięki agresywnej stylistyce i ulepszonej gamie silników, stał się bardziej atrakcyjnym roadsterem. Składany twardy dach to unikalna cecha w swoim segmencie rynkowym.
Na froncie nowe reflektory były zaokrąglone nad nadkolami. Nie wszyscy klienci byli zachwyceni nowym wyglądem. Jednomyślnie zaakceptowano nowy grill z dużym znakiem w środku i dwoma srebrnymi skrzydłami po bokach. Dwa wypukłe elementy na masce oraz wentylacje po bokach przednich błotników były hołdem dla pierwszego SL-a. Z tyłu, zainspirowany sportem dyfuzor w zderzaku oraz trapezoidalne rury podkreślały design.
Wnętrze zaprojektowano w taki sposób, aby zrównoważyć sportowość i komfort oferowany przez roadstera. Nowy system airscarf był standardem w całej gamie. Umożliwiał on wydmuchiwanie ciepłego powietrza na szyję pasażerów, co miało zrekompensować zimny przeciąg. Samochód posiadał nowy projekt deski rozdzielczej, z zegarami inspirowanymi chronografem.