Mercedes-Benz wprowadził na rynek czwartą generację modelu SL w 1989 roku i planował utrzymać go na rynku wystarczająco długo, wprowadzając kilka aktualizacji i liftingów, a model z 1995 roku był pierwszym odświeżeniem tego słynnego niemieckiego roadstera.
Po sześciu latach na rynku, model R129, przynoszący zyski, musiał zaoferować coś swoim klientom. Nowa wersja utrzymała podobny kształt, ale wprowadzono w niej różnorodne funkcje i udogodnienia, które uczyniły roadstera jeszcze bardziej atrakcyjnym niż jego poprzednik bez liftingu.
Przede wszystkim zmieniono przednią część nadwozia, wprowadzając przezroczyste kierunkowskazy zamiast pomarańczowych, które były w modelu z debiutu. Dodatkowo, dolny zderzak i przedni spojler wyglądały, jakby odwiedziły tunel aerodynamiczny i zyskały nowe wloty powietrza. Co więcej, zderzaki oraz boczne listwy były malowane w kolorze nadwozia. Z tyłu również pomarańczowe kierunkowskazy zastąpiono czerwonymi.
Wnętrze pojazdu również przeszło kilka zmian. Choć w tylnej części były dwa miejsca, nadawały się one jedynie na małe torby. Z przodu zmodyfikowana deska rozdzielcza zawierała nowe otwory wentylacyjne i elementy sterujące, nowy system audio oraz, w zależności od opcji, nową kierownicę. Fotele również zyskały ulepszenia, w tym wyższą boczną podpórkę.