To była ostatnia wersja czwartej generacji modelu Mercedes-Benz SL, która wprowadziła szereg innowacji do słynnego niemieckiego roadstera.
Mercedes-Benz SL zadebiutował po raz pierwszy w 1954 roku, kiedy amerykański importer Max Hoffman przekonał niemieckiego producenta do stworzenia luksusowego roadstera z otwartym dachem i dwoma miejscami. To on podsunął pomysł na nazwę. W ten sposób narodził się legendarny SL (Sport-Leicht lub Sport-Light). W 1989 roku czwarta generacja była jednym z najszybszych i najbardziej luksusowych roadsterów na rynku.
W przeciwieństwie do innych modeli Mercedes-Benz, SL był zaprojektowany jako Grand Tourer, oferujący miejsce dla dwóch osób, długą maskę, krótką kabinę i jeszcze krótszy bagażnik. Grube i pochylone słupki A pełniły funkcję architektury bezpieczeństwa, chroniąc pasażerów w przypadku nieprzewidzianego przewrócenia się samochodu. W 1998 roku producent wprowadził ostateczny lifting modelu SL, który przyniósł klamki w kolorze nadwozia oraz nowe, zaokrąglone lampy tylne. Wloty powietrza za przednimi nadkolami różniły się, mając dwa szersze wycięcia zamiast trzech węższych, jak wcześniej.
Wnętrze modelu Mercedes-Benz zmieniło się niemal całkowicie. Deska rozdzielcza wyglądała podobnie, ale zestaw wskaźników miał srebrne obręcze wokół wskaźników. W zależności od wersji, auto miało wykończenie drewniane lub aluminiowe. W systemie audio producent przeszedł na sieć światłowodową zamiast okablowania miedzianego, ściśle współpracując z firmą Bose, aby zapewnić doskonałe doznania dźwiękowe.