Mercedes-Benz produkował model SL R107 w latach 1971-1989, dzięki czemu stał się on drugą najdłużej produkowaną serią w portfolio producenta, zaraz po klasie G. Jego następca, o kodzie R129, był znacznym krokiem naprzód w kierunku nowoczesnych roadsterów i kabrioletów.
Kiedy w 1989 roku zaprezentowano SL, jego widok na okładkach magazynów był oszałamiający. Oferował wizerunek sportowego roadstera, który mógł także pełnić rolę GT. Co więcej, samochód świetnie sprawdzał się jako pojazd do codziennej jazdy w mieście, oferując jednocześnie przyjemne doznania.
SL ominął cały szaleńczy trend z pop-up reflektorami, który dotknął europejski design samochodów w latach 80., zachowując tradycyjny, kwadratowy kształt lamp, chociaż były one lekko pochylone do tyłu dla poprawy aerodynamiki. Jego żaluzjowy grill i niski, płaski kaptur były kluczowymi elementami designu niemieckiego producenta i przypominały te z sedana W124 oraz słynnej linii 190. Z profilu SL ukazywał swoje nachylone przednie szyby oraz krótką kabinę. Zespół projektowy Mercedes-Benz zdołał całkowicie ukryć chowany dach między siedzeniami a krótką pokrywą bagażnika.
Kabina zaprojektowana tylko dla dwóch osób zapewniała sportowe doznania dzięki nisko osadzonym fotelom, oddzielonym wysoką konsolą środkową. Przed kierowcą znajdował się kanciastej formy zestaw wskaźników z wystarczającą liczbą wskazówek i wskaźników, aby pokryć wszystkie istotne obszary.