MERCEDES BENZ SLC-Class (R172) 2016-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MERCEDES BENZ SLC-Class (R172) 2016-Present

Przejdź do galerii zdjęćMERCEDES BENZ SLC-Class (R172) 2016-Present

W 1996 roku Mercedes-Benz zaprezentował model SLK, który wywołał prawdziwą sensację. 20 lat później, model SLK zyskał nową nazwę. W 2016 roku stary SLK przemianowano na nową klasę SLC, aby dostosować się do nowej nomenklatury Mercedes-Benz.

Pierwsze litery oznaczają to samo – Sport Leicht (po niemiecku „Sportowy Lekki”) – natomiast litera C wskazuje, że model oparty jest na klasie C. Jednak SLC z 2016 roku (R172) nie był całkowicie nowym modelem, był to unowocześniony SLK.

Zmiany obejmowały przekształcone przód i tył, wyposażone w nowoczesne zderzaki, reflektory, atrapę grilla oraz światła stopu. Nowe obręcze kół i opcje kolorystyczne również były częścią tej metamorfozy, a wnętrze wzbogaciło się o nową kierownicę, przeprojektowane fotele, konsolę centralną i deskę rozdzielczą. Auto wyposażono w podgrzewane siedzenia oraz system AIRSCARF, który ogrzewał szyję i był dostępny opcjonalnie. Wnętrze miało luksusowy charakter, a do perforowanej skóry Nappa wprowadzono dwa nowe kolory.

System infotainment zyskał nowe funkcje, a lista opcji opcjonalnych wydłużyła się o kilka pozycji. Składany dach mógł działać do prędkości 40 km/h, a wprowadzono nowy automatyczny separator bagażu. Inne cechy techniczne obejmowały system Active Brake Assist, który był standardowo montowany.

Ciekawą funkcją, która pozostała unikalna i charakterystyczna dla SLC, był panoramiczny dach vario z kontrolą Magic Sky – kierowca i pasażerowie mogli rozjaśniać lub przyciemniać szklany dach jednym naciśnięciem przycisku.

W marcu 2016 roku, 20 lat po powstaniu swojego segmentu, ikoniczny kompaktowy roadster zostanie wznowiony pod nową nazwą – SLC – z technologią znacznie zoptymalizowaną i ulepszonym wyglądem. Zmiana nazwy uznaje tradycyjnie bliskie powiązania z klasą C, z której pochodzi wiele technologii roadstera. Nowością w ofercie modelowej są sportowy, najwyższy model Mercedes-AMG SLC 43 oraz podstawowy SLC 180. W zakresie wizualnym wyróżnia się standardowa diamentowa atrapa chłodnicy oraz opcjonalny system LED Intelligent Light System. Ceny zostaną ogłoszone, gdy SLC będzie dostępne do zamówienia w połowie stycznia 2016 roku, a pierwsze samochody trafią do salonów od kwietnia 2016 roku.

Nowy Mercedes-Benz SLC ma imponujące dziedzictwo do naśladowania: jego poprzednik, SLK, który zadebiutował w 1996 roku, zdobył fanów na całym świecie i osiągnął sprzedaż na poziomie około 670 000 sztuk. Całkowicie udoskonalony i z ofertą modelową obejmującą zarówno oszczędny SLC 250 d, jak i sportowy, wysoko wydajny Mercedes-AMG SLC 43, nowy model ma wszystko, co potrzebne, aby kontynuować ten sukces. Modele SLC 250 d, SLC 300 i SLC 43 standardowo wyposażone są w automatyczną skrzynię biegów 9G-TRONIC o sportowym/komfortowym charakterze, natomiast jest ona dostępna jako opcja w nowym modelu SLC 180 o mocy 115 kW (156 hp) (niedostępnym w Wielkiej Brytanii) oraz w SLC 200.

Ola Källenius, członek zarządu Daimler AG, sprzedaż i marketing Mercedes-Benz Cars: „W 1996 roku Mercedes-Benz zdefiniował na nowo roadstera dzięki innowacyjnemu dachemu vario, łącząc radość z jazdy na świeżym powietrzu z niezmiennym komfortem w trudnych warunkach pogodowych. Przemianowany kompaktowy roadster pozostaje idealnym połączeniem pasji i racjonalnego rozsądku, przemawiając zarówno do serca, jak i umysłu.”

W ramach liftingu, projektanci Mercedes-Benz jeszcze bardziej dopracowali sportowy wygląd roadstera. Nowa przednia część, w której stromo nachylona atrapa chłodnicy wydłuża wizualnie strzałkowaty kształt maski, jest szczególnie uderzająca. Wszystkie modele SLC standardowo wyposażone są w diamentową atrapę chłodnicy.

Z systemem DYNAMIC SELECT charakterystyka pojazdu może być natychmiast dostosowana za jednym naciśnięciem przycisku, ponieważ system modyfikuje silnik, skrzynię biegów, układ kierowniczy i zawieszenie zgodnie z życzeniem kierowcy.

System napędowy: indywidualne cechy jazdy z DYNAMIC SELECT

Nowym modelem podstawowym jest SLC 180 o mocy 115 kW (156 hp). Ma on wartość zużycia według NEDC wynoszącą zaledwie 5.6 l/100 km oraz emisję CO2 na poziomie 127 g/km. Powyżej znajduje się model SLC 200 o mocy 135 kW (184 hp) oraz SLC 300 o mocy 180 kW (245 hp), oba wyposażone w silnik czterocylindrowy o pojemności 1991 cm³. Mistrzem efektywności pozostaje model diesla SLC 250 d o mocy 150 kW (204 hp), z wartością CO2 wynoszącą 114 g/km.

Driving Performance to obietnica marki AMG – a Mercedes-AMG SLC 43 spełnia ją w imponującym stylu. Nowy model łączy silnik V6 biturbo o pojemności 3.0 litrów, moc 270 kW (367 hp) i moment obrotowy 520 Nm, z zmodyfikowaną wersją sportowego zawieszenia AMG znanego z Mercedes-AMG SLK 55, a połączenie to odzwierciedla się w sportowych osiągach, z SLC 43 przyspieszającym od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy.

SLC 180 i SLC 200 są wyposażone w 6-biegową manualną skrzynię biegów. Automatyczna skrzynia biegów 9G-TRONIC o sportowym/komfortowym charakterze jest dostępna dla tych modeli jako opcja, a standardowo w SLC 250 d, SLC 300 i SLC 43.

Dzięki DYNAMIC SELECT charakterystyka pojazdu może być natychmiast dostosowywana przy naciśnięciu przycisku, ponieważ system modyfikuje silnik, skrzynię biegów, układ kierowniczy i zawieszenie zgodnie z życzeniem kierowcy. Pięć trybów – „Comfort”, „Sport”, „Sport+”, „Eco” i „Individual” można łatwo wybrać za pomocą przycisku DYNAMIC SELECT na górnym panelu sterowania na konsoli deski rozdzielczej. Wybrany tryb jest wyświetlany na kolorowym multimedialnym wyświetlaczu i pojawia się również jako komunikat pop-up na wyświetlaczu jednostki głównej. DYNAMIC SELECT jest standardowym wyposażeniem w SLC 300 i SLC 250 d. W SLC 180 i SLC 200 z 9G-TRONIC wybór trybu skrzyni biegów jest dostępny jako opcja. SLC 43 standardowo wyposażone jest w sportowy układ wydechowy AMG i wykorzystuje dwa regulowane klapy wydechowe, aby dostosować dźwięk do wybranego trybu za pomocą DYNAMIC SELECT.

Kierowcy, którzy wybiorą pakiet Dynamic Handling (opcjonalnie), w skład którego wchodzi obniżone o 10 mm podwozie, adaptacyjny system tłumienia, bezpośrednie kierowanie oraz ESP® Dynamic Cornering Assist, mogą również użyć DYNAMIC SELECT, aby określić siłę tłumienia w trybie Comfort, Sport i Sport+. Tutaj siła tłumienia na każdym z poszczególnych kół jest automatycznie i nieprzerwanie dostosowywana do aktualnych warunków drogowych.

Dzięki sportowemu układowi wydechowemu doświadczenie dźwiękowe może być intensyfikowane, ponieważ akustyka może być dostosowywana za pomocą zintegrowanej klapy wydechowej w połączeniu z trybami skrzyni biegów DYNAMIC SELECT. SLC 300 jest standardowo wyposażone w sportowy układ wydechowy, podczas gdy jest on dostępny dla SLC 200 w połączeniu z 9G-TRONIC i pakietem AMG Line/Sports.

Systemy asystujące i bezpieczeństwa: szeroki zakres

Nową funkcją w SLC jest standardowy aktywny asystent hamowania, znany w innych seriach modeli jako COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS. Oprócz radarowego ostrzeżenia o bliskości i wsparcia w hamowaniu przez Adaptive Brake Assist, ten system Active Brake Assist przeprowadza autonomiczne hamowanie w celu zmniejszenia ryzyka kolizji tylnych. Jeśli kierowca nie zareaguje, gdy wykryto ryzyko kolizji, mimo ostrzeżenia w panelu instrumentów i przerywanego dźwiękowego powiadomienia, system zainicjuje automatyczne hamowanie. Znacznie to redukuje prędkość pojazdu. Przy niskich prędkościach względnych ta interwencja może być wystarczająca, aby zapobiec kolizji tylnej z wolno poruszającymi się, zatrzymującymi się lub stacjonarnymi pojazdami. Asystent martwego pola i Asystent utrzymania pasa również pozostają dostępne.

Aby zapewnić optymalną widoczność na drogach wiejskich i autostradach, przy pokonywaniu zakrętów i w zakrętach, opcjonalny system LED Intelligent Light System automatycznie dostosowuje się do wszystkich warunków oświetleniowych i jazdy. Technologia LED charakteryzuje się niskim zużyciem energii, długą żywotnością oraz przyjemnym białym światłem, które przypomina spektrum światła dziennego. Pięć funkcji systemu LED Intelligent Light System obejmuje tryb autostradowy, funkcję świateł do skrętów, kamerową aktywną funkcję świetlną, funkcję świateł do okrągłych zjazdów oraz także ulepszoną funkcję świateł przeciwmgielnych.

Ponadto dostępny jest również asystent długich świateł Adaptive Highbeam Assist Plus, który umożliwia korzystanie z długich świateł bez oślepiania innych użytkowników drogi. Gdy długie światła są włączone, ten system zawsze zapewnia optymalny zasięg reflektorów. Kierowca może skupić się na ruchu i nie musi ciągle przełączać między światłami mijania a długimi. Za pomocą kamery umieszczonej za przednią szybą, Adaptive Highbeam Assist Plus wykrywa innych oświetlonych użytkowników drogi, na przykład nadjeżdżające pojazdy lub te jadące przed nami, i niezależnie dostosowuje reflektory do nowych warunków drogowych. Mechanizm w module reflektora maskuje część stożka światła reflektorów LED tam, gdzie są inne pojazdy, aby zapobiec ich oślepianiu. Kierowca może więc przez cały czas trzymać włączone długie światła i korzystać z ich pełnego zasięgu, nie przeszkadzając ani nie stwarzając zagrożenia dla innych użytkowników drogi. Ta funkcja jest aktywna przy prędkościach powyżej 30 km/h podczas jazdy w ciemności na drogach bez oświetlenia ulicznego.

Asystent znaków drogowych dostępny jest w połączeniu z systemem COMAND Online. System może rozpoznać znaki ograniczenia prędkości, znaki zakazu wjazdu oraz znaki zakazu wyprzedzania i wskazuje kierowcy, gdzie zaczynają się i kończą te ograniczenia. Jeśli kierowca próbuje wykonać błędny manewr w przeciwnym kierunku do ustalonego ruchu i odpowiednie znaki są wykrywane, zostanie wydane wizualne oraz dźwiękowe ostrzeżenie.

Jeśli siedzenie pasażera z przodu jest puste lub wykryto fotelik dziecięcy, poduszka powietrzna pasażera z przodu jest teraz automatycznie dezaktywowana. Pomaga to zapobiec obrażeniom małych dzieci spowodowanym przez wybuch poduszki powietrznej pasażera. Proces rozpoznawania oparty jest na czujniku ciśnienia.

Wsteczny wjazd na miejsce parkingowe oraz manewrowanie mogą być znacznie bezpieczniejsze i prostsze dzięki opcjonalnej kamerze wstecznej. Jest ona automatycznie aktywowana, gdy włączony jest bieg wsteczny i używa wyświetlacza jednostki głównej, aby pokazać kierowcy obszar za pojazdem z dynamicznymi liniami prowadzącymi. Opcjonalnie, asystent parkowania PARKTRONIC wraz z asystencją parkowania może ułatwić odnalezienie miejsca parkingowego oraz parkowanie równoległe.

Udogodnienia komfortowe: dach vario teraz jeszcze łatwiejszy w obsłudze

Dach vario SLC łączy przyjemność z jazdy bez dachu z niezmiennym komfortem w trudnych warunkach pogodowych. Obsługa elektrohydraulicznego dachu jest teraz jeszcze prostsza. Jeśli podczas otwierania lub zamykania dachu pojazd musi ruszyć z miejsca z powodu warunków drogowych, proces, który rozpoczęto zatrzymując się, można kontynuować przy prędkości do około 40 km/h. Inną nową funkcją jest automatyczny separator bagażnika (w połączeniu z opcjonalną funkcją komfortu dachu vario lub KEYLESS-GO): jeśli separator znajduje się w górnej pozycji dla zwiększonej pojemności bagażnika, automatycznie opuszcza się, gdy dach jest otwarty. Jeśli nie ma wystarczająco dużo miejsca na to, ponieważ bagażnik jest pełen bagażu, dach nie otworzy się, a komunikat „Zamknij separator bagażnika” pojawi się w panelu instrumentów.

Nawet przy zdjętym dachu, opcjonalne funkcje zapewniają, że SLC jest w stanie zapewnić doskonały klimat wewnętrzny. Te funkcje obejmują podgrzewane siedzenia oraz system AIRSCARF, który ogrzewa okolice szyi kierowcy i pasażera z przodu, najlepiej w połączeniu z jednym z dwóch dostępnych osłon przeciwwiatrowych. Małe boczne okno za drzwiami można teraz zamknąć osobno, gdy dach jest zdjęty, co zmniejsza hałas wiatru.

Funkcją, która nadal pozostaje unikalna dla SLC, jest panoramiczny dach vario z MAGIC SKY CONTROL – ten szklany dach może być rozjaśniany lub przyciemniany za pomocą jednego przycisku. Oznacza to, że zapewnia uczucie jazdy na świeżym powietrzu w każdej chwili, ale w razie potrzeby zapewnia miły cień pod gorącym słońcem.

Klasyczną mocną stroną SLC jest również dobrze zaprojektowany bagażnik, który przy pojemności 335 litrów ma zdecydowanie najwyższą pojemność w tym segmencie.

Infotainment: rozszerzone funkcje systemu COMAND Online

Jako system kontrolno-wyświetlający dla nawigacji, telefonu, audio, wideo i internetu, system infotainment COMAND Online oferuje szereg nowych i rozszerzonych funkcji:

  • Wysokorozdzielczy, kolorowy wyświetlacz multimedialny (przekątna ekranu 17,8 cm/7 cali)
  • Szybka, dynamiczna nawigacja na dysku twardym z realistycznymi widokami map topograficznych i trzy lata bezpłatnych aktualizacji nawigacji
  • Możliwość dostępu do internetu, gdy pojazd jest w ruchu, a także nieograniczone korzystanie z aplikacji Mercedes-Benz (wraz z odpowiednim telefonem komórkowym)
  • Odtwarzacz DVD
  • Radio internetowe
  • Łączność Bluetooth® z funkcją głośnomówiącą, funkcją odczytu wiadomości tekstowych i przesyłania strumieniowego audio do muzyki
  • System głosowy LINGUATRONIC do obsługi audio, telefonu, nawigacji, wyszukiwania muzyki i aplikacji Mercedes-Benz
  • 2 porty USB w centralnej konsoli i jeden slot na kartę SD w jednostce głównej COMAND
  • Zintegrowane połączenie Media Interface dla iPoda® lub iPhone’a®
  • Import książki telefonicznej z telefonu komórkowego do jednostki głównej
  • Okładki albumów: okładki albumów wyświetlane w menu audio
  • Mercedes-Benz Emergency Call
  • Usługi standardowe Mercedes me connect (odzyskiwanie po wypadku, zarządzanie awarią, zarządzanie konserwacją i telediagnostyka), zdalne sprawdzanie stanu pojazdu przez Internet

System Audio 20 CD został również ulepszony. Teraz ma większy wyświetlacz (17,8 cm/7 cali) i może być połączony z systemem nawigacji Garmin® MAP PILOT; dane nawigacyjne wprowadza się za pomocą karty SD. Zoptymalizowane prowadzenie trasy jest również dostępne za pomocą informacji o ruchu na żywo.

Design zewnętrzny: diamentowa atrapa chłodnicy i system LED Intelligent Light

W ramach liftingu projektanci Mercedes-Benz jeszcze bardziej dopracowali sportowy wygląd roadstera. Nowa przednia część, w której stromo nachylona atrapa chłodnicy wydłuża wizualnie strzałkowaty kształt maski, jest szczególnie uderzająca. Wszystkie modele SLC standardowo wyposażone są w diamentową atrapę chłodnicy. W modelu podstawowym jest ona wykończona na czarno, z irydowym srebrnym żaluzjami i chromowanymi wykończeniami. Bardziej indywidualny wygląd można uzyskać w połączeniu z pakietem AMG Line lub pakietem Night: w tym przypadku diamentowa atrapa chłodnicy jest wykończona chromem, a kolor żaluzji pozostaje irydowy srebrny (AMG Line) lub jest błyszcząco czarny (pakiet Night).

Dalsze cechy sportowej przedniej sekcji obejmują zderzak z wyraźnymi wlotami powietrza, dynamicznie modelowane kontury i wysokiej jakości chromowane wykończenia na dolnej krawędzi, a także charakterystyczne reflektory. LEDowe dzienne światła są zintegrowane w jednostkach reflektorów. Soczewki wykonane są z przezroczystego poliwęglanu i mają powłokę odporną na zarysowania. Z systemem LED Intelligent Light (opcjonalnie) krawędzie i inne części obudowy reflektora są wykończone na czarno – co przekazuje wysoki poziom postrzeganego luksusu i skutecznego wrażenia głębi.

Widok boczny SLC ujawnia typowe cechy roadstera z długą maską, przesuniętym ku tyłowi przedziałem pasażerskim i krótkim tyłem. Sylwetka jest zdefiniowana przez delikatnie wznoszącą się linię okienną i łagodny łuk dachu, mocno ukształtowane nadkola, sportowe koła ze stopów lekkich o średnicy od 16 do 18 cali oraz wloty wentylacyjne w przednim skrzydle. Te ostatnie posiadają błyszczące chromowane wykończenia, które przypominają legendarny Mercedes-Benz 300 SL.

Potężne proporcje definiują tylną część z muskularnymi nadkolami. Tylny zderzak z czarnym dyfuzorem, chromowanymi akcentami i integralnymi końcówkami wydechowymi sygnalizuje dynamiczny potencjał SLC. W jednostkach tylnych świateł, które mają teraz węższy kształt, zastosowano technologię LED, a ich podział jest poziomy: górne i środkowe światła to światła hamowania i pozycyjne, a poniżej znajdują się sygnalizatory kierunkowskazów oraz światło wsteczne. Klosz bagażnika ma wyraźny kształt strzały a trzecie światło hamowania umieszczono w krawędzi spoilera.

Wnętrze: większy wyświetlacz i galwanizowane elementy sterujące

Wnętrze SLC po liftingu wygląda jeszcze bardziej elegancko. Do najważniejszych cech należy nowa, jasna (standardowa) lub ciemna okleina aluminiowa o wykończeniu z włókna węglowego. Zestaw wskaźników również doczekał się nowego designu. Dwa okrągłe obwody wskaźników wyposażono w czarne tarcze. Czerwone wskazówki dodatkowo podkreślają sportowy, nowoczesny charakter.

Duży, wielofunkcyjny, kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 4,5 cala (11,4 cm) jest standardowo zintegrowany pomiędzy dwoma tarczami. Opcjonalnie dostępny jest analogowy zegar z czarną tarczą. Wyświetlacz pomiędzy dwoma wlotami wentylacyjnymi w konsoli środkowej został znacznie powiększony: w połączeniu z Audio 20 ma teraz przekątną 7 cali (17,8 cm) zamiast 5,8 cali (14,7 cm). Obudowa ekranu ma wykończenie w wysokim połysku. Dodatkowe wyświetlacze dla parametrów pojazdu podkreślają sportowy charakter – tak samo jak tarcze pokazujące dane silnika.

Galwanizowane elementy sterujące dla elektrycznie regulowanych foteli (dostępnych w połączeniu z pakietem pamięci) oraz galwanizowane łopatki zmiany biegów na kierownicy, oferowane w połączeniu z pakietem AMG Line oraz Sport, pokazują imponującą dbałość o szczegóły.

Nowej generacji sportowa kierownica, standardowo perforowana w strefie chwytnej, oraz dźwignia DIRECT SELECT, wytłoczona w SLC (w połączeniu z 9G-TRONIC), również pomagają stworzyć sportowe, wyrafinowane wrażenie. Opcjonalnie dostępna jest nowa, trzyramienna kierownica wielofunkcyjna wykonana z nappa i włókna DINAMICA. W otoczeniu centralnym, dolna część kierownicy jest spłaszczona, a środkowy obszar pokryty jest włóknem DINAMICA, z kontrastującym czerwonym przeszyciem oraz chromowanymi akcentami i łopatkami zmiany biegów.

Wykończenia skórzane również zostały zaktualizowane. Na przykład „skórzana tapicerka odbijająca słońce” posiada nowy perforowany wzór w obszarze ramion, podczas gdy w przypadku „nappowej skóry odbijającej słońce” fotele mają teraz poprzeczne przeszycia w wybranym kolorze wykończenia. Piping i przeszycia są w kontrastowym kolorze. Dwa nowe kolory również zostały wprowadzone – brązowy siodłowy (w połączeniu z nappa i wyjątkową nappa) oraz biały platynowy (w połączeniu z nappa, wyjątkową nappa, nappa designo oraz wyjątkową nappa designo).

Oświetlenie ambientowe (opcjonalnie) zostało rozszerzone na podłokietnik, tworząc bardziej przestronne wrażenie. Oprócz solarnego czerwonego, obecne są teraz dwa dodatkowe kolory – polar blue i polar white.

Dziedzictwo: 20-lecie oryginalnej premiery

Debiut SLK w 1996 roku wywołał sensację. Nie tylko był to kompaktowy roadster od Mercedes-Benz, ale charakteryzował się intensywnym żółtym lakierem oraz, zamiast tradycyjnego miękkiego dachu, wytrzymałym dachem vario. SLK rozpoczął nową erę dla tradycyjnej marki Mercedes-Benz, a jego konstrukcja dachu stała się wzorem dla wielu innych pojazdów bez dachu.

Pod swoją zewnętrzną powłoką, korzystał z wielu technologii klasowych. To się nie zmieniło do dziś. Dlatego w świetle zmian w nazewnictwie firmy uznano, że roadster powinien kontynuować swoją udaną karierę pod nową nazwą SLC.

Druga generacja SLK zadebiutowała w marcu 2004 roku. Przednia część oparta na nosie samochodu Formuły 1 podkreśliła jego sportowy charakter, podobnie jak nowy model topowy, SLK 55 AMG.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.