Po kilku latach i znaczącym wpływie na segment sportowych samochodów premium, w 2008 roku zaprezentowano odświeżoną wersję SLK 55 AMG.
Ulepszenia były konieczne, ponieważ silnik wymagał przystosowania do nowych norm emisji, które zaczęły obowiązywać w 2008 roku. W związku z tym Mercedes-Benz postanowił zmienić więcej elementów, nie tylko w celu poprawy jednostki V8 pod maską.
Z zewnątrz, model z 2008 roku został wzbogacony o nowy zderzak z przodu oraz wyraźnie trapezoidalną, centralną kratkę. Zainstalowano nowy zestaw kół ze stopów lekkich, które miały lepszy design i lepsze możliwości chłodzenia. Zmodyfikowano też tylne światła, które zyskały wyraźną linię w środku dla świateł cofania. W wersji przed liftingiem zastosowano przyciemniane soczewki.
Wnętrze zostało lekko odświeżone, z nowym kołem kierownicy i nową konsolą centralną. Za nią umieszczono dwa aluminiowe łopatki do ręcznej zmiany biegów. Na centralnym wyświetlaczu, pomiędzy obrotomierzem a prędkościomierzem, dodano nową funkcję. W trybie „M”, główne menu AMG mogło wyświetlać wybrany bieg, w tym wskaźnik zmiany biegów, temperaturę oleju silnikowego, napięcie akumulatora oraz funkcję RACETIMER, która rejestrowała czasy okrążeń.
Pod maską znalazła się zmodyfikowana wersja silnika o pojemności 5.4 litra, dostosowana do nowych europejskich norm emisji z 2008 roku. AMG ogłosiło, że nowe oprogramowanie do 7-biegowej skrzyni biegów jest o 10% szybsze niż wcześniej.
SLK 55 AMG jest teraz jeszcze bardziej dynamiczny: nowy zderzak przedni i przyciemnione reflektory nadają temu wyjątkowemu roadsterowi z silnikiem V8 jeszcze bardziej sportowy wygląd, nawet na postoju. Dynamika prowadzenia SLK 55 AMG została również poprawiona. Po raz pierwszy samochód wyposażony jest w nowy, bezpośredni układ kierowniczy z regulowanym wspomaganiem, co sprawia, że dwuosobowy pojazd o mocy 265 kW/360 KM jest jeszcze bardziej zwrotny i responsywny. SLK 55 AMG jest także jedynym samochodem w swojej klasie, który ma silnik V8, a ulepszona skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT 7G-TRONIC teraz oferuje jeszcze szybsze zmiany biegów.
Wygląd sportowego roadstera jeszcze bardziej podkreśla jego wyjątkowy status. Przebudowany zderzak przedni o bardziej wyraźnym kształcie strzały, zmodyfikowana gwiazda Mercedesa, powiększone wloty powietrza i czarna poprzeczna lotka w dolnej części nadają mu wyraźnie męski charakter. Duże, okrągłe lampy przeciwmgielne z chromowanymi obramowaniami są teraz umieszczone dalej na zewnątrz, co potęguje wrażenie szerokości. Gorące powietrze z integralnego chłodnicy oleju silnikowego jest odprowadzane przez boczne wyloty w zderzaku przednim. Specyficzny dla AMG stylizacja nadwozia obejmuje również progi boczne AMG, muskularny tylny zderzak AMG z czarnym wstawkiem oraz spojler AMG.
Nowością są także przyciemnione reflektory projekcyjne oraz większe lusterka zewnętrzne, które poprawiają widoczność do tyłu. LED-owe powtórniki kierunkowskazów w kształcie strzały zapewniają większe bezpieczeństwo. Nowe, 18-calowe felgi AMG w lekkim stopie o wieloramiennym designie są jeszcze bardziej efektowne. Malowane na szary titan i z wysokim połyskiem gwiazdy, tworzą ciekawe kontrasty widoczne z boku. Felgi AMG o szerokości odpowiednio 7.5 i 8.5 cala są wyposażone w opony w rozmiarze 225/40 (przód) i 245/35 (tył). Na życzenie dostępne są również nowe, błyszczące 18-calowe felgi AMG w lekkim stopie w podwójnym wzorze w tych samych rozmiarach. Wyjątkowe wartości hamowania zapewnia AMG wydajny system hamulcowy z wentylowanymi tarczami hamulcowymi z przodu o rozmiarze 345 x 30 mm; z tyłu zamontowane są tarcze o rozmiarze 300 x 22 mm.
Nowo opracowany układ kierowniczy z regulowanym wspomaganiem
W pełni nowy system bezpośredniego kierownictwa z regulowanym wspomaganiem zapewnia doskonałą dynamikę prowadzenia i czyni SLK 55 AMG jeszcze bardziej zwrotnym. Kluczowym elementem tego układu kierowniczego jest nowo zaprojektowana belka kierownicza. Umożliwia ona współczynnik przekładni od 15.8:1 do 11.5:1 – co kierowca odczuwa jako większą responsywność przy około pięciu stopniach lub więcej od położenia centralnego. Regulowane wspomaganie czyni roadster szczególnie zwinny i żywotny na krętych drogach, ponieważ kierowca ma mniej do zrobienia niż wcześniej – zamek do zamka wymaga tylko 2.16 obrotów kierownicy. Daje to również znaczące korzyści komfortowe podczas manewrowania przy niskich prędkościach.
Kierowca SLK 55 AMG korzysta również z tej wyjątkowej kontrolowalności podczas szybkich manewrów, takich jak test zmiany pasa VDA, ponieważ jego ręce nie muszą być przestawiane na kierownicy. Roadster AMG wyznacza także standardy w zakresie stabilności na prostych odcinkach przy dużych prędkościach – tutaj mniej bezpośrednia konfiguracja kierownicy w położeniu centralnym ma pozytywny wpływ. Wspierane jest to przez już znaną funkcję wspomagania czułego na prędkość: wspomaganie zmniejsza się wraz ze wzrostem prędkości, co poprawia zarówno prowadzenie, jak i bezpieczeństwo jazdy.
Silnik V8 AMG dla wyjątkowej wydajności
Efektowna maska z charakterystycznymi podłużnymi żebrami kryje silnik V8 AMG o pojemności 5.5 litra, który ma moc 265 kW/360 KM i rozwija moment obrotowy 510 niutonometrów – wartości, które nie mają sobie równych w tej kategorii. Ogromny moment obrotowy, natychmiastowa responsywność oraz charakterystyczny dźwięk V8 AMG definiują doświadczenie jazdy, w połączeniu z doskonałymi osiągami: dwuosobowy pojazd przyspiesza od zera do 100 km/h w zaledwie 4.9 sekundy, osiąga prędkość 200 km/h w 17.5 sekundy i ma prędkość maksymalną (elektronicznie ograniczoną) wynoszącą 250 km/h. Moc przekazywana jest przez skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT 7G-TRONIC z łopatkami zmiany biegów przy kierownicy, która teraz zapewnia jeszcze większą zwrotność: zmiany biegów w trybie „S” (Sport) i „M” (Ręczny) są około dziesięć procent szybsze niż wcześniej. To nie tylko zasługa nowych komponentów w siedmiobiegowej automatycznej skrzyni, ale także nowego zarządzania silnikiem i skrzynią biegów, które również zapewnia płynniejsze zmiany biegów.
Funkcjonalne wnętrze z nowym zestawem wskaźników AMG
W funkcjonalnym i sportowym wnętrzu SLK 55 AMG nowy ergonomiczny sportowy kierownica AMG z trzema ramionami daje wizualny znak funkcji bezpośredniego kierownictwa. Obszar chwytu jest specjalnie ukształtowany i wykończony perforowaną skórą, a pionowe ramię ozdobione jest srebrnym wstawką. Dwa aluminiowe łopatki zmiany biegów AMG umożliwiają manualny wybór biegów.
Zestaw wskaźników AMG z prędkościomierzem o skali 320 km/h, srebrnymi/czerwonymi wskazówkami i napisem AMG ma również nowy wygląd, a nowe grafiki zapewniają jeszcze łatwiejsze odczytywanie prędkości pojazdu i obrotów silnika. W trybie „M” główne menu AMG może wyświetlać aktualnie wybrany bieg z zaleceniem zmiany biegów, a także temperaturę oleju silnikowego, napięcie akumulatora lub RACETIMER. Sportowe fotele AMG z charakterystycznym układem tapicerki mają wyraźnie zaznaczone boczne podparcia dla lepszego wsparcia bocznego przy szybkich zakrętach; Alcantara w okolicach ramion jeszcze bardziej poprawia to wsparcie boczne. Wysokiej jakości skórzana tapicerka nappa jest częścią standardowego wyposażenia SLK 55 AMG. Jest dostępna w wyborze czterech atrakcyjnych kolorów, a nowym dodatkiem do gamy jest stylowe połączenie czarnego z czerwonym kolorem od skrzydłowego.
Pakiet wydajności dla kierowcy z ambicjami wyścigowymi
Pakiet wydajności AMG jest dostępny dla SLK 55 AMG na życzenie. Ten pakiet opracowany przez AMG PERFORMANCE STUDIO zawiera jeszcze bardziej wydajne komponenty. Efektem jest niezwykle ekscytujące doświadczenie jazdy dla entuzjastów sportowych samochodów, którzy czasami lubią sprawdzić swoje AMG na torze wyścigowym.
Pakiet wydajności AMG dla SLK 55 AMG składa się z:
- AMG system hamulcowy o wysokiej wydajności z wentylowanymi i perforowanymi tarczami hamulcowymi o rozmiarze 360 x 32 mm, z sześciotłoczkowymi stałymi zaciskami z przodu
- Wentylowane i perforowane tarcze hamulcowe o rozmiarze 330 x 26 mm, z czterotłoczkowymi stałymi zaciskami z tyłu
- 18-calowe wieloelementowe felgi AMG w lekkim stopie w podwójnym wzorze, rozmiar 7.5 x 18 z oponami w rozmiarze 225/40 R 18 (przód) i rozmiar 8.5 x 18 z oponami w rozmiarze 245/35 R 18 (tył)
- AMG sportowe zawieszenie
- AMG sportowa kierownica o mniejszej średnicy, spłaszczonym dolnym odcinku i srebrnymi aluminiowymi łopatkami zmiany biegów
- AMG wykończenie z włókna węglowego we wnętrzu
Z wyjątkiem AMG wysokowydajnego systemu hamulcowego z kompozytowych materiałów, wszystkie komponenty pakietu wydajności AMG można również zamawiać indywidualnie.