Niemiecki producent samochodów wprowadził na rynek najmocniejszą wersję trzeciej generacji SLK w 2012 roku, wyposażoną w potężny silnik V8 o pojemności 5,5 litra, ale to nie wszystko!
SLK rozpoczęło swoją przygodę jako sportowy roadster z chowanym twardym dachem, który w niespełna 20 sekund mógł zniknąć za kabiną, ale napędzały go silniki o niskiej mocy. W międzyczasie najmniejszy roadster w ofercie Mercedes-Benz przeszedł ewolucję. Oprócz innych wersji AMG, model z 2012 roku błyszczał w pełni, gdy tylko pojawił się na rynku.
Mercedes-Benz zdołał ukryć skromny wygląd pierwszej generacji SLK. Zamiast tego, w wersji tuned AMG, model 2012 zaprezentował się bardzo odważnie. Z przodu znalazł się odwrócony trapezoidalny grill z chromowaną poziomą listwą. Poniżej, w dolnym zderzaku, grill w kształcie litery A był flankowany po bokach przez dwa wloty powietrza, które chłodziły przednie hamulce i mieściły też diodowe światła dzienne. Z profilu, wieloramienne felgi AMG oraz funkcjonalne wloty wydechowe na przednich błotnikach potwierdzały sportowy charakter pojazdu. Z tyłu, czterorurowy układ wydechowy otaczał tylny dyfuzor umieszczony pod zderzakiem.
W kabinie znalazły się dwa fotele z wysokimi bocznymi podparciami, oddzielone wysokim konsolą środkową. Przed nimi, deska rozdzielcza zawierała cztery okrągłe nawiewy, ekran infotainment nad środkowym panelem oraz dwa indywidualne zegary.
Pod maską, Mercedes-Benz zainstalował silnik V8 o pojemności 5,5 litra z wolnym ssaniem, dostarczony przez AMG. Standardowo był on połączony z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, która przesyłała moc na tylne koła.
Mercedes-Benz SLK55 AMG z 2012 roku to najmocniejszy SLK w historii. Nowy silnik AMG o pojemności 5,5 litra V8 z systemem wyłączania cylindrów łączy najwyższą wydajność z jak najniższym zużyciem paliwa. Z maksymalną mocą 415 KM i momentem obrotowym wynoszącym 398 lb-ft, SLK55 AMG z 2012 roku ma szansę przewyższyć wszystkich swoich bezpośrednich konkurentów. Wysokowydajna jazda jest zapewniona dzięki sportowemu zawieszeniu AMG z systemem Direct-Steer, hamulcom Torque Vectoring oraz 3-stopniowemu ESP®, a także systemowi hamulcowemu AMG o wysokiej wydajności. SLK55 AMG z 2012 roku zadebiutuje w amerykańskich salonach na początku 2012 roku.
Stanowiąc część trzeciej generacji SLK, która zadebiutowała w czerwcu 2011 roku, nowy model AMG przyciąga wzrok od pierwszego spojrzenia: charakterystyczne lekkie aluminiowe felgi AMG, ekskluzywne nadwozie AMG z przednim spojlerem i dwoma chromowanymi końcówkami wydechu z tyłu dopełniają klasycznych proporcji roadstera, nadając mu sportowego charakteru. Ekspresyjny design Mercedes-Benz SLK55 AMG z 2012 roku jest zarówno przyciągający wzrok, jak i nie do pomylenia.
Mercedes-Benz SLK55 AMG jest idealnym uosobieniem nowego hasła marki AMG „Driving Performance”: w segmencie kompaktowych roadsterów wysokiej wydajności nie ma nic, co mogłoby się równać jego połączeniu namacalnej dynamiki jazdy, doskonałej sportowości, unikalnej nowoczesnej technologii i niskiego zużycia paliwa. SLK55 AMG przyspiesza z zera do 60 mph w 4,5 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 155 mph (ograniczona elektronicznie).
Pomagając w ustaleniu nowych standardów efektywności paliwowej dla silników V8, 5,5-litrowy silnik łączy niskie wartości zużycia paliwa z doskonałym oddawaniem mocy i charakterystycznym dźwiękiem wydechu, który może wydobywać tylko silnik o dużej pojemności.
W ramach strategii „AMG Performance 2015” nowy silnik V8 nadal będzie redukować zarówno zużycie paliwa, jak i emisje nowych modeli w ciągu najbliższych kilku lat – osiągając jednocześnie nowe szczyty w ramach centralnego hasła marki „Driving Performance”. Jednocześnie AMG demonstruje swoją odpowiedzialność społeczną z silnikiem M152.
Nowy silnik V8 o naturalnym zasysaniu, blisko spokrewniony z V8 biturbo
Nowy M152 oparty jest na silniku AMG M157 5,5-litrowym V8 biturbo zaprezentowanym w 2010 roku, który napędza modele E63 AMG, CLS63 AMG, S63 AMG i CL63 AMG. Liczne cechy konstrukcyjne są identyczne, takie jak pojemność, średnica/skarżanie, odległość między cylindrami, system ECO stop/start oraz technologia bezpośredniego wtrysku paliwa. Cechy wyróżniające w porównaniu do M157 obejmują nowe przewody dolotowe powietrza, nowe głowice cylindrów, zmodyfikowany napęd zaworów, dostosowany system zasilania olejem oraz zoptymalizowaną miskę olejową.
Ekskluzywne połączenie nowoczesnych technologii
Wysokotechnologiczny silnik M152 zachwyca połączeniem zaawansowanych technologii, które są nieosiągalne nigdzie indziej na świecie. Żaden inny silnik benzynowy nie posiada technologii bezpośredniego wtrysku przy ciśnieniu 2900 psi, spalania z prowadzeniem strumienia oraz wtryskiwaczy piezoelektrycznych, wszystko w połączeniu z mapowo kontrolowanym wyłączaniem cylindrów, całkowicie aluminiową miską olejową z „szkłami” szlifowanymi, technologią czterozaworową z ciągłą regulacją wałka rozrządu, wysokim współczynnikiem sprężania wynoszącym 12,6:1, systemem stop/start oraz zarządzaniem generatorem – przy obrotach do maksymalnej prędkości ponad 7000 rpm. Wszystkie te cechy prowadzą do wysokiej efektywności termodynamicznej, co jest niezbędne dla wysokiej efektywności paliwowej i niskich emisji spalin. Użycie silnika o dużej pojemności, naturalnie zasysającego, z wyłączaniem cylindrów rozwiązuje problem kompromisu między wysoką mocą/momentem obrotowym a niskim zużyciem paliwa.
Zarządzanie cylindrami AMG
System wyłączania cylindrów AMG Cylinder Management – opracowany w całości przez Mercedes-AMG – znacznie poprawia efektywność: cylindry dwa, trzy, pięć i osiem są wyłączane przy częściowym obciążeniu, co znacznie obniża zużycie paliwa. W podobnej formie technologia ta jest również stosowana w silnikach V8 o mocy 750 KM używanych w Formule 1. Ponieważ efektywność odgrywa również zasadniczą rolę na szczycie wyścigów samochodowych, dwa lub cztery z ośmiu cylindrów są wyłączane np. podczas powolnego pokonywania zakrętów, podczas okrążeń Safety Car lub na pit stopach.
Funkcja wyłączania cylindrów jest dostępna w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika od 800 do 3600 rpm, jeśli kierowca wybrał tryb przekładni „C” – Controlled Efficiency. Główne menu AMG w zestawie wskaźników informuje kierowcę, czy wyłączanie cylindrów jest aktywne, a także, czy silnik pracuje aktualnie w trybie czterocylindrowym czy ośmiocylindrowym. Nawet 170 lb-ft momentu obrotowego jest nadal dostępne w trybie czterocylindrowym – wystarczająco dużo mocy, aby zapewnić dobre przyspieszenie w większości sytuacji na drodze. Gdy tylko kierowca potrzebuje więcej mocy i opuszcza zakres częściowego obciążenia, cylindry dwa, trzy, pięć i osiem są aktywowane. Przełączanie z pracy czterocylindrowej na ośmiocylindrową odbywa się natychmiastowo i niezauważalnie, bez utraty komfortu pasażerów. Przy prędkości obrotowej silnika 3600 rpm proces aktywacji zajmuje nie więcej niż 30 milisekund.
Zamknięte zawory, wyłączenie dostarczania paliwa i zapłonu
Wyłączanie cylindrów jest możliwe dzięki inteligentnemu systemowi zarządzania silnikiem, z 16 hydraulicznymi siłownikami kompensacyjnymi i wyrafinowanym systemem zasilania olejem w głowicy cylindrów. Siłowniki kompensacyjne są zintegrowane w głowicy cylindrów i utrzymują zamknięte zawory dolotowe i wylotowe cylindrów dwa, trzy, pięć i osiem, gdy aktywne jest wyłączanie cylindrów. Równocześnie ich zasilanie paliwem i zapłon są wyłączane. Dzięki temu możliwe jest nie tylko zmniejszenie strat związanych z obciążeniem czterech dezaktywowanych cylindrów, ale także zwiększenie efektywności czterech pozostałych cylindrów. Dzieje się tak, ponieważ punkt pracy przenoszony jest do wyższego zakresu obciążenia. Siłowniki są kompaktowe i lekkie, co pozwala na sprawne działanie układu zaworowego oraz prędkości obrotowe silnika wynoszące do 7200 rpm.
Całkowicie aluminiowa misa olejowa z cylindrami z Silitec
Misa olejowa nowego silnika AMG 5.5-litrowego V8 wykonana jest w całości z aluminium. Niska (sucha) masa silnika wynosząca zaledwie 412 funtów jest wynikiem bezkompromisowych metod budowy lekkich konstrukcji. Pokrywy łożysk dla głównych łożysk wału korbowego wykonane są z żeliwa szarego i są przykręcone do miski olejowej, a także z boku, co zapewnia dużą sztywność.
Pierścienie tłokowe są pokryte węglem, aby zminimalizować tarcie wewnętrzne i zmniejszyć zużycie. Wbudowane cylindry Silitec zapewniają niskie tarcie dla ośmiu tłoków. Unikalne szlifowanie „szklany” to kolejny sposób na zmniejszenie tarcia, a tym samym zużycia paliwa: w tym wyrafinowanym i skomplikowanym procesie cylindry otrzymują swoje mechaniczne wykończenie, gdy są już przykręcone na miejscu. Ponieważ szlifowanie nie byłoby możliwe z zamontowaną głowicą cylindrów, do miski olejowej przykręca się zacisk przypominający okulary. Cylindry odkształcają się tak, jakby głowica cylindrów znajdowała się na miejscu, a dopiero potem poddawane są mechanicznemu wykończeniu. Dzięki temu wszelkie statyczne odkształcenia cylindrów spowodowane dokręceniem śrub głowicy cylindrów można całkowicie wyeliminować.
Inne działania mające na celu optymalizację efektywności:
- optymalizowane pod względem masy aluminiowe tłoki odlewane z optymalną powłoką na tłoku
- specjalne otwory wentylacyjne w misce olejowej
- pompa olejowa z elektronicznie sterowanym stopniem ciśnienia
- oddzielna pompa olejowa do wyłączania cylindrów jako kontrolowana, niskotarciowa pompa wirnikowa
- chłodzenie silnika z wykorzystaniem szczególnie efektywnej zasady przepływu krzyżowego
- elektronicznie sterowane ciśnienie paliwa, całkowicie zmienne i zależne od potrzeb w zakresie od 1450 do 2900 psi
Wał korbowy wykonany z wysokiej jakości stali stopowej 38MnS6BY obraca się w pięciu głównych łożyskach, ma osiem przeciwwag i został zoptymalizowany pod kątem sztywności skrętnej, bezwładności, niskich mas obracających się i długiej żywotności. Zainstalowany z przodu dwu-masowy tłumik wiskozowy skutecznie eliminuje wibracje. Każdy dziennik korbowodu na wale korbowym nosi dwa odlewane, pęknięte korbowody.
Technologia czterozaworowa z regulacją wałka rozrządu
Doskonałe ładowanie komór spalania zapewniają duże zawory dolotowe i wylotowe, cztery na cylinder. Zawory wylotowe, które są narażone na wysokie obciążenia termiczne, są puste i chłodzone sodem. Cztery górne wałki rozrządu obsługują 32 zawory za pomocą mało wymagających, o niskim tarciu, dźwigienek. Nieskończona regulacja wałka rozrządu w zakresie 40 stopni z boku dolotowym i wylotowym dostosowuje się do obciążenia silnika i prędkości obrotowej silnika, co prowadzi do wysokiej mocy i momentu obrotowego. Zapewnia to również stabilne bieganie na niskich obrotach. W zależności od prędkości obrotowej silnika, nakładanie się zaworów można dostosować, aby zapewnić jak najlepsze zasilanie mieszanką paliwowo-powietrzną do komór spalania oraz efektywne usuwanie spalin. Zmienna regulacja wałka rozrządu odbywa się hydraulicznie za pośrednictwem czterech obracających się siłowników. Są one aktywowane elektromagnetycznie i kontrolowane przez jednostkę sterującą silnikiem. Wałki rozrządu są napędzane przez trzy wysoce wydajne ciche łańcuchy, które mają znaczące przewagi pod względem komfortu akustycznego w porównaniu z łańcuchami wałków cylindrowych.
Funkcja stop/start Controlled Efficiency jako standard
Funkcja stop/start Controlled Efficiency dodatkowo przyczynia się do niskiego zużycia paliwa. System ten jest standardowym wyposażeniem modelu Mercedes-Benz SLK55 AMG i działa w trybie „C” ekonomicznej jazdy. Gdy kierowca zatrzymuje się np. na czerwonym świetle, silnik V8 automatycznie się wyłącza. Gdy pedał hamulca zostaje zwolniony lub naciskany jest pedał gazu, silnik jest natychmiast uruchamiany i samochód może szybko ruszyć. Inteligentna technologia zapewnia komfortowy i natychmiastowy proces uruchamiania: czujnik wału korbowego rozpoznaje kierunek obrotów i rejestruje pozycję spoczynkową wszystkich ośmiu tłoków. Aby automatycznie uruchomić silnik, cylinder z najkorzystniejszą pozycją tłoka otrzymuje wtrysk paliwa do swojej komory spalania. Precyzyjne wtryskiwacze piezoelektryczne znacznie ułatwiają ten proces, ponieważ umożliwiają szczególnie szybkie uruchomienia. M152 zawsze uruchamia się w trybie ośmiocylindrowym.
Ramka w symbolu „ECO” w głównym menu AMG informuje kierowcę o aktywności funkcji stop/start Controlled Efficiency. Gdy aktywne jest wyłączanie cylindrów, kierowca jest informowany przez symbol „ECO4”, podczas gdy „ECO8” oznacza tryb ośmiocylindrowy. W dwóch bardziej nastawionych na wydajność trybach jazdy „S” (Sport) i „M” (Manual) funkcja stop/start zawsze jest dezaktywowana. W razie potrzeby kierowca może także wyłączyć ją w trybie „C”. W takim przypadku ani symbol „stop/start”, ani symbol „ECO” się nie pojawia.
Zarządzanie alternatorem pomaga zaoszczędzić paliwo
System zarządzania alternatorem dodatkowo przyczynia się do oszczędności paliwa: za każdym razem, gdy silnik V8 jest w stanie wytracenia mocy lub podczas hamowania, energia kinetyczna jest używana do ładowania akumulatora, zamiast marnować ją w postaci ciepła. W każdym innym trybie pracy połączenie sieci pokładowej i zarządzania alternatorem umożliwia utrzymanie niskiemu napięciu w systemie elektrycznym.
Nowy sportowy system wydechowy AMG z zintegrowanymi klapami wydechowymi
AMG wprowadza nowy sportowy system wydechowy z klapą wydechową po każdej stronie. Ta technologia rozwiązuje problem między emocjonalnym dźwiękiem wydechu podczas dynamicznej jazdy a bardziej dyskretnym dźwiękiem silnika w zakresie częściowego obciążenia. Głównym celem projektu dźwięku było osiągnięcie doskonałej syntezy dostrzegalnej wydajności i komfortu na długich trasach, co jest znakiem rozpoznawczym Mercedes.
Każdy z dwóch tylnych tłumików ma klapę, która jest aktywowana na zasadzie kontrolowanej logiki w zależności od wymagań kierowcy i prędkości silnika. Przy niskim obciążeniu i prędkościach obrotowych poniżej 2000 rpm klapy pozostają zamknięte. Powoduje to, że gazy wydechowe pokonują dłuższą trasę i przepływają przez dodatkowy element tłumiący, dzięki czemu dźwięk silnika jest przyjemnie stłumiony, a niepożądane częstotliwości są skutecznie tłumione – co prowadzi do łagodnego tonu, zwłaszcza przy pracy w trybie czterocylindrowym, gdy aktywne jest wyłączanie cylindrów.
Gdy kierowca przyspiesza, klapy otwierają się pod kątem 15, a następnie 30 i do 50 stopni, aby część gazów wydechowych pokonywała krótką trasę, podczas gdy pozostałe podążają dłuższą, akustycznie stłumioną drogą, produkując melodyjny dźwięk silnika. Przy pełnym obciążeniu przy wyższych prędkościach obrotowych w trybie ośmiocylindrowym, obie klapy są całkowicie otwarte, aby pasażerowie mogli cieszyć się charakterystycznym muskularnym dźwiękiem typowym dla AMG V8. Podkreśla to potencjał osiągów silnika AMG o pojemności 415 KM z naturalnym zasysaniem.
Dwu-rurkowy sportowy system wydechowy AMG z dwoma podwójnymi chromowanymi końcówkami ma średnicę rury wynoszącą 2,56 cala od kolektorów do przedniego tłumika. Średnica zmniejsza się do 2,36 cala od przedniego tłumika do tylnych tłumików.
Skuteczna technologia emisji z nowymi katalizatorami
Niskie emisje spalin, zgodność z krajowymi normami i charakterystyczny dźwięk silnika – wymagania dotyczące układu wydechowego nowego, naturalnie zasysanego silnika AMG 5.5-litrowego V8 były liczne i złożone. SLK55 AMG z 2012 roku spełnia aktualną normę emisji Euro-5 oraz wszystkie wymagania rynku amerykańskiego (norma LEV-III, On-Board Diagnosis II).
Izolowane termicznie kolektory zapewniają szybkie reagowanie katalizatorów. W celu zwiększenia efektywności i oszczędności miejsca, projekt ten zawiera tandemową obudowę katalizatorów po każdej stronie pojazdu: obok ściany ogniowej, dwa cienkowarstwowe podłoża ceramiczne są zgrupowane w każdej obudowie. Takie rozwiązanie sprawia, że wcześniejsze dodatkowe katalizatory podwozia nie są już konieczne. Dwa podłoża ceramiczne różnią się, aby zapewnić szybkie i skuteczne kontrolowanie emisji: to przednie jest pokryte palladem, podczas gdy tylnie ma bimetaliczne pokrycie z palladu i rodosu. Czujnik lambda na każdy rząd cylindrów znajduje się przed każdą obudową katalizatora, a między każdym z dwóch cienkowarstwowych podłoży znajduje się czujnik diagnostyczny lambda.
Bardzo zmienny: automatyczna skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC
Moc przekazywana jest na tylne koła za pomocą automatycznej skrzyni biegów AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC, która oferuje trzy tryby pracy: „Controlled Efficiency” (C), Sport (S) i Manual (M). Automatyczna funkcja dopasowania obrotów podczas redukcji biegów, a także krótkie, precyzyjnie określone przerwy w zapłonie i wtrysku podczas zmiany biegów przy pełnym obciążeniu skracają czas zmiany biegów i zwiększają emocjonalny urok. Dwu-masowy tłumik wiskozowy z wahadłową przeciwwagą dostosowuje się do prędkości silnika i pomaga zminimalizować wibracje zarówno przy pracy w trybie czterocylindrowym, jak i zwiększa komfort.
Idealne połączenie: wysoce ekspresyjny styl jazdy i wygodne podróżowanie
Sportowe zawieszenie AMG z hamulcami Torque Vectoring i systemem AMG Direct-Steer zapewnia zarówno imponującą dynamikę boczną, jak i zwinne prowadzenie. Szukasz agresywnego stylu jazdy czy komfortowej jazdy? Nowy Mercedes-Benz SLK55 AMG może zaoferować jedno i drugie. Niezależne kolumny zawieszenia z sztywniejszym strojem sprężyn/amortyzatorów, łożyska pręta skrętnego na przedniej osi o większej sztywności, sztywniejsze stabilizatory we wszystkich czterech narożnikach oraz bardziej negatywne pochylenie na tylnej osi skutkują wysokimi prędkościami zakrętów i małym przechyłem karoserii w szybkim łuku S.
W krytycznych warunkach zakrętów, hamulce Torque Vectoring generują zdefiniowany ruch obrotowy pojazdu wokół osi pionowej w ułamkach sekund, poprzez selektywne działanie hamulca na wewnętrzne tylne koło w zakręcie. Dzięki temu SLK55 AMG precyzyjnie wchodzi w zakręt i pozostaje pod pełną kontrolą, bez kompromisów w zakresie wydajności. Uzupełnieniem tej funkcji jest system AMG Direct-Steer, który poprawia prowadzenie i zwinność w porównaniu do standardowego układu kierowniczego, a także zmniejsza wysiłek fizyczny wymagany podczas parkowania. Nowa pompa wspomagania kierownicy pomaga obniżyć zużycie paliwa, wykorzystując energię tylko wtedy, gdy kierowca naprawdę kieruje. Dodatkowo, system AMG Direct-Steer posiada funkcję parametryczną dostosowaną do sportowego zawieszenia AMG. Skutkuje to optymalną reakcją z pozycji centralnej, doskonałym wyczuciem drogi i ostrym prowadzeniem w każdej sytuacji na drodze.
Ekskluzywne, 3-stopniowe ESP® AMG daje indywidualne możliwości kontroli za naciśnięciem przycisku: przycisk ESP® w konsoli centralnej pozwala kierowcy wybrać między „ESP ON”, „SPORT Handling Mode” a „ESP OFF”. System hamulcowy AMG o wysokiej wydajności ma wewnętrznie wentylowane i perforowane tarcze hamulcowe na wszystkich kołach, mierzące 14,2 cala x 1,4 cala z przodu i 13 cali x 0,9 cala z tyłu. System wyróżnia się doskonałą responsywnością, krótkimi drogami hamowania i doskonałą odpornością na zmęczenie.
Opcjonalny pakiet AMG Handling dla jeszcze lepszej dynamiki jazdy
Opcjonalnie dostępny pakiet AMG Handling jeszcze bardziej zwiększa sportowość pojazdu. Obejmuje zawieszenie wydajności AMG o sztywniejszym stroju, blokadę dyferencjału tylnej osi AMG, dwudzielne tarcze hamulcowe z przodu oraz trójspokrowy sportowy zestaw kierowniczy AMG wykończony skórą premium z wkładkami Alcantara® w strefach chwytowych.
Niepodważalne: unikalny styl i wykończenia
Klasyczne proporcje roadstera z typowymi cechami projektowymi AMG oraz odrobiną SLS AMG – są uderzającymi wizualnymi elementami 2012 Mercedes-Benz SLK55 AMG. Projektanci AMG uzupełnili ekscytujące podstawowe formy długiego kapota, dobrze umiejscowionej kabiny i wyraźnego tylnego segmentu typowymi stylami AMG z przodu, bokach i z tyłu. Nowy przedni zderzak AMG ma duże wloty powietrza i specyficzne dla AMG diody LED do jazdy dziennej. Zainspirowany supersamochodem SLS AMG, szeroka kratka chłodnicy ma dużą, centralnie umiejscowioną gwiazdę Mercedesa. W przypadku SLK55 AMG, żebrowanie w przednim zderzaku i dolnym wzmocnieniu jest malowane w wysokim połysku na czarno. Przyciemnione lampy przednie i lampy tylne w dwukolorze również są standardem wyłącznie w najwyższej wersji V8. Reflektory Bi-Xenon z aktywnym oświetleniem krzyżowym są dostępne jako opcja.
Żaluzje wentylacyjne z chromowanymi żeberkami w przednich błotnikach przypominają nie tylko SLS AMG, ale także przywołują wspomnienia słynnego roadstera Mercedes-Benz 300 SL z lat 50. Oznaczenie „V8 AMG” pod żaluzjami wyróżnia najwyższy model ośmiocylindrowy w serii SLK. Specjalnie dla AMG, wyraźnie stylizowane panele progowe kontynuują projekt przedniego zderzaka aż do nowego tylnego zderzaka. Dzięki unikalnemu kształtowi, czarnemu wlotowi dyfuzora z trzema żebrami, a także dwóm chromowanym podwójnym końcówkom wydechu sportowego systemu AMG, nadaje pojazdowi charakterystyczny finalny akcent. Spoiler na klapie bagażnika, malowany w kolorze nadwozia, redukuje siłę nośną na tylnej osi, zwiększając tym samym stabilność jazdy przy wysokich prędkościach.
Zainspirowany SLS AMG: wysokiej jakości, stylowe wnętrze
Funkcjonalne, stylowe, wysokiej jakości: projekt wnętrza Mercedes-Benz SLK55 AMG przypomina również jego większego brata, SLS AMG Roadster. Skojarzenia z supersamochodem są wywoływane dzięki czterem wentylatorom w stylu silników odrzutowych, a także konsoli centralnej wykończonej szczotkowanym aluminium. Na środku deski rozdzielczej znajduje się analogowy zegar specyficzny dla AMG, zaprojektowany przez IWC. Sportowa kierownica AMG, z spłaszczonym górnym i dolnym odcinkiem, może pochwalić się również metalowymi akcentami, aluminiowymi łopatkami do zmiany biegów oraz chwytami wykończonymi perforowaną skórą. Czytelnie ułożona deska rozdzielcza AMG jest doskonale umiejscowiona w polu widzenia kierowcy i posiada cztery okrągłe wskaźniki, charakterystyczne tarcze oraz główne menu AMG. Przycisk dla trybów przekładni C, S i M znajduje się również w konsoli centralnej.
Sportowe fotele AMG oferują zoptymalizowane wsparcie boczne oraz tapicerkę z wysokiej jakości skóry z emblematami AMG w oparciach oraz standardowy system ogrzewania szyi AIRSCARF.
Magiczny: panoramiczny dach z MAGIC SKY CONTROL
Standardowy, składany twardy dach otwiera się i zamyka w mniej niż 20 sekund, przekształcając otwarty roadster w zamknięte coupe z sztywnym dachem za naciśnięciem przycisku. Alternatywnie, można również wybrać panel dachu panoramicznego z przyciemnionego poliwęglanu. Trzeci wariant to światowa premiera – dach panoramiczny z MAGIC SKY CONTROL. Ten dach szklany zmienia się na jasny lub ciemny w zależności od potrzeb za naciśnięciem przycisku. Po aktywacji jest praktycznie przezroczysty, oferując doświadczenie na świeżym powietrzu nawet w chłodne dni. W ciemnym stanie dach zapewnia upragniony cień i zapobiega nagrzewaniu się wnętrza przez intensywne promienie słońca. Innymi słowy: komfortowa atmosfera na naciśnięcie przycisku.
Ramy trzech wariantów dachu wykonane są z magnezu. Dzięki temu każdy dach jest o około 13 funtów lżejszy niż w poprzednim modelu, co obniża środek ciężkości pojazdu – co korzystnie wpływa na jego zwinność. Wygodną alternatywą dla standardowego zatrzymywania wiatru jest nowy, ruchomy zatrzymywacz wiatru AIRGUIDE. Składa się z ruchomych przezroczystych skrzydełek przymocowanych do tylnych słupków wzmocnień. Zaletą jest brak potrzeby instalacji lub demontażu.
Wyjątkowa pozycja: nowoczesne systemy wspomagające na pokładzie
SLK55 AMG z 2012 roku stawia nowe standardy w zakresie bezpieczeństwa: szereg najnowszych systemów wspomagających wspiera kierowcę i pomaga zabezpieczyć wyjątkową pozycję nowego roadstera AMG w swoim segmencie. Standardowe wyposażenie obejmuje nową, wzmocnioną włóknem stalowym belkę przeciwwywrotową, dwuetapowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu, poduszki powietrzne na głowę, poduszki powietrzne na klatkę piersiową, poduszki powietrzne na kolana, napinacze pasów z ogranicznikami siły pasów, aktywne zagłówki NECK-PRO, trzyetapowe ESP® oraz system ATTENTION ASSIST wykrywający zmęczenie.
Dalsze systemy wspomagające dostępne na życzenie:
DISTRONIC PLUS: ten system kontroli odległości automatycznie utrzymuje ustaloną odległość od pojazdu z przodu, hamując Mercedes-Benz SLK55 AMG do zatrzymania, jeśli to konieczne, a następnie ponownie przyspieszając roadster.
System PRE-SAFE® Brake wykrywa nagłe niebezpieczeństwo kolizji i przygotowuje się do autonomicznego hamowania. System jest aktywny przy prędkościach od 19 do 124 mph, gdy wykrywane są poruszające się pojazdy przed samochodem.
Trzy pokolenia: SLK produkowane przez AMG
SLK55 AMG z 2012 roku jest już trzecią generacją wyłącznie dynamicznego modelu roadstera produkowanego przez AMG. Wszystko zaczęło się w 2001 roku od SLK32 AMG. Jego doładowany silnik AMG V6 o pojemności 3,2 litra produkował 349 KM i maksymalny moment obrotowy 332 lb-ft – w ten sposób SLK32 AMG był najmocniejszym pojazdem wśród konkurencji.