Model SLK z 2008 roku był faceliftingiem drugiej generacji z 2004 roku, który przyniósł ważne ulepszenia pod względem wykończenia. Inżynierowie Mercedes-Benz opracowali na nowo około 650 komponentów. Na zewnątrz najbardziej zauważalną zmianą był przedni zderzak, który otrzymał dolny splitter inspirowany samochodami wyścigowymi Formuły 1. Teraz większe lusterka zewnętrzne mają kierunkowskazy w wyraźnym kształcie strzały.
Projektanci zmodyfikowali również tył, wprowadzając dolną sekcję w stylu dyfuzora, co sprawiło, że roadster wydawał się bardziej dynamiczny z perspektywy z tylu. Efekt ten został dodatkowo wzmocniony przez trapezoidalne końcówki wydechu oraz przyciemnione światła tylne w stylu AMG.
Wewnątrz modelu SLK z 2008 roku po raz pierwszy zainstalowano system audio i telematyczny NTG 2.5. Był on łatwiejszy w obsłudze i oferował jeszcze szerszy zakres użytecznych funkcji. Standardowe wyposażenie każdego radia obejmowało system głośnomówiący z technologią Bluetooth oraz nowy interfejs multimedialny w schowku, umożliwiający pełną integrację mobilnych urządzeń audio, takich jak iPod. Razem z nową generacją telematyków Mercedes-Benz po raz pierwszy zaoferował system sterowania głosowego LINGUATRONIC jako opcjonalne wyposażenie w klasie SLK.
Pod maską, silnik V6 o pojemności 3,5 litra został poddany modernizacji i zyskał dodatkowe 33 KM, osiągając teraz moc 305 KM. Także jednostka 200 Kompressor zyskała 21 KM, osiągając 184 KM.
Roadstery Mercedes-Benz SLK od dawna zdobywają serca entuzjastów samochodów sportowych. W modelach SLK z 2008 roku, które zawierają około 650 nowo opracowanych części, wrażenia z jazdy stały się jeszcze bardziej dynamiczne i emocjonujące. Kluczowe zmiany wizualne obejmują nowy wygląd przedniej i tylnej części nadwozia oraz starannie zmodyfikowane wnętrze z nowym zestawem wskaźników i trójramienną sportową kierownicą. Szybko działający silnik V6 o mocy 224 kW/305 KM oraz opcjonalnie dostępny system bezpośredniego kierowania naprawdę uwydatniają śmiały, dynamiczny charakter dwuosobowego SLK 350. Ponadto, wszystkie silniki w ofercie są teraz znacznie bardziej ekonomiczne i emitują mniej CO2, mimo znacznego wzrostu mocy w wielu przypadkach. Nowe modele SLK będą dostępne od kwietnia 2008 roku, a ceny zostaną ogłoszone na początku 2008 roku.
Od czasu swojego debiutu w 1997 roku, kompaktowe roadstery SLK stały się symbolem dynamicznego wizerunku marki Mercedes-Benz. Już dobrze znany widok na naszych drogach, dwuosobowy model drugiej generacji ma być dalej udoskonalany w 2008 roku poprzez wprowadzenie wielu zmian, które jeszcze bardziej podkreślą sportowy charakter auta i będą kontynuować sukces SLK-Class, wprowadzając nowe, dynamiczne i mocne elementy. Sprzedaż roadsterów SLK zbliża się do pół miliona sztuk, z ponad 495 000 sprzedanymi egzemplarzami, z czego ponad 40 000 sprzedano w Wielkiej Brytanii.
Nowa generacja SLK prezentuje nowe sportowe akcenty, które jeszcze bardziej zwiększają jego atrakcyjność. Trendsettingowy vario-dach transformuje auto z roadstera w coupé w ciągu zaledwie kilku sekund.
Wyrazisty charakter: jeszcze bardziej wyraźny kształt strzały z przodu oraz tył w stylu dyfuzora
Projektanci nadali już dynamicznie wyglądającemu dwuosobowemu modelowi kultowemu jeszcze sportowszy wygląd. Wyróżniające cechy to nowy przód z zmodyfikowanym układem wlotów powietrza oraz wyraźniejszym kształtem strzały. Dodatkowo okolice gwiazdy Mercedesa zostały przeprojektowane, aby były jeszcze bardziej zwięzłe. Tył nadwozia również zmodyfikowano, wprowadzając dolną sekcję w stylu dyfuzora, przez co roadster wydaje się bardziej potężny z tyłu – efekt ten dodatkowo wzmacniają trapezoidalne końcówki wydechowe oraz przyciemnione światła tylne inspirowane AMG. Teraz większe lusterka zewnętrzne mają wskaźniki LED w wyraźnym kształcie strzały, a gama lekkich obręczy kołowych jest niemal całkowicie nowa.
Wysokiej jakości kokpit i nowa trójramienna sportowa kierownica
Wiele elementów wnętrza zostało również zaprojektowanych na nowo i poddanych modernizacji po starannej selekcji materiałów. Szczególny nacisk położono na zoptymalizowanie wnętrza, aby było jeszcze bardziej zorientowane na kierowcę. Wśród kluczowych elementów znajduje się nowa trójramienna sportowa kierownica z przyciskami wielofunkcyjnymi oraz nowy zestaw wskaźników z zachwycającymi okręgami wokół tarcz.
Udoskonalone systemy audio i telematyki
Mercedes-Benz po raz pierwszy zainstaluje nową generację audio i telematyki NTG 2.5 w SLK. Jest ona łatwiejsza w obsłudze i oferuje jeszcze szerszy zakres przydatnych funkcji. Standardowe elementy zintegrowane w każdym radiu obejmują system głośnomówiący z technologią Bluetooth oraz nowy interfejs multimedialny w schowku, umożliwiający pełną integrację mobilnych urządzeń audio, takich jak iPod, które mogą być obsługiwane za pośrednictwem interfejsu audio.
Wraz z nową generacją telematyki, Mercedes-Benz po raz pierwszy oferuje system sterowania głosowego LINGUATRONIC jako opcję w SLK-Class.
Bogaty dźwięk przestrzenny, nawet gdy dach jest otwarty
Pasażerowie mogą cieszyć się wyjątkowym doświadczeniem dźwiękowym, niezależnie od tego, czy vario-dach jest otwarty, czy zamknięty, dzięki opcjonalnemu systemowi audio harman kardon® Logic7®. Bogaty i przestrzenny dźwięk zapewnia krystalicznie czystą przyjemność słuchania, jakiej nigdy wcześniej nie łączono z roadsterem.
Silnik sportowy o wysokiej wydajności: większa moc i znacznie niższe zużycie paliwa
Sportowe osiągi nowej generacji SLK z 2008 roku są dodatkowo wzmacniane przez trzy zmodyfikowane jednostki napędowe, które zużywają mniej paliwa i emitują mniej CO2. Czterocylindrowa jednostka napędowa w SLK 200 Kompressor oraz sześciocylindrowy silnik sportowy w SLK 350 oferują znacznie więcej mocy i momentu obrotowego. Tylko SLK 55 AMG zachowuje swoją dotychczasową jednostkę – silnik ośmiocylindrowy, który nie stracił nic ze swojej oszałamiającej możliwości osiągów i pozostaje unikalnym punktem sprzedaży w segmencie SLK.
Inżynierowie Mercedes-Benz szczególnie skupili się na szybko działającym silniku V6, który debiutuje w nowej generacji SLK, całkowicie zmieniając charakter sześciocylindrowej jednostki poprzez wprowadzenie szerokich zmian w układzie mechanicznym. Mimo że pojemność pozostaje na poziomie 3498 cm³, silnik rozwija teraz 224 kW/305 KM przy 6500 obr/min – o około 24 kW (33 KM) więcej niż jego poprzednik. Moment obrotowy również zwiększono, o 10 Nm, osiągając teraz 360 Nm przy 4900 obr/min.
Taki wynik osiągnięto poprzez podniesienie limitu obrotów silnika do 6800 obr/min; może on nawet wzrosnąć do 7200 obr/min na krótki okres – o ile pozwalają na to temperatura oleju oraz inne parametry silnika. Wprowadzono również inne zmiany, w tym wyższą sprężanie, nowy kolektor dolotowy i szeroko zmodyfikowany układ zaworowy.
Dodatkowe aspekty, które zwiększają emocjonalne wrażenie nowego silnika, obejmują celowo głośne akustyki silnika sportowego z uderzającym zaprojektowaniem dźwięku podczas hamowania. W połączeniu z automatyczną skrzynią biegów 7G-TRONIC, system zarządzania silnikiem także automatycznie podnosi obroty podczas redukcji biegów. Oprócz ekstremalnie sportowego brzmienia, ta funkcja zmniejsza efekty zmian obciążenia.
Mimo wyższej mocy i wysokiej klasy osiągów, SLK 350 zużywa znacznie mniej paliwa. Przy sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów, łączone zużycie paliwa wynosi zaledwie 29.7 mpg; jeśli zamontowana jest automatyczna skrzynia biegów 7G-TRONIC, silnik sportowy osiąga łączone zużycie paliwa wynoszące zaledwie 30.7 mpg. Niższe zużycie paliwa oznacza również, że emisje CO2 są zredukowane – o 23 g/km do 219 g/km w wersji automatycznej oraz o 28 g/km do 227 g/km w wersji manualnej.
Trzy dodatkowe silniki do wyboru
Oferta silnikowa drugiej generacji udanego modelu SLK-Class jest wzbogacana o trzy dodatkowe warianty:
- Moc czterocylindrowego silnika z doładowaniem zwiększono o 15 kW/21 KM (do 135 kW/184 KM), a moment obrotowy wzrósł z 240 do 250 Nm. Średnie zużycie paliwa zmniejszono do 36.7 mpg, a emisje CO2 zredukowano o 27 g/km do 182 g/km.
- SLK 280 również został dodatkowo udoskonalony pod kątem oszczędności paliwa i emisji CO2. Zużycie paliwa zmniejszono do 30.4 mpg (w przypadku automatycznej skrzyni biegów wynosi 31.0 mpg), a emisje CO2 obniżono o 11 g do 220 g/km (w przypadku automatycznej skrzyni biegów wynik ten jest o 6 g niższy i wynosi 216 g/km).
- SLK 55 AMG nadal jest wyposażony w znany silnik V8 o pojemności 5.5 litra, rozwijający moc 265 kW/360 KM i osiągający maksymalny moment obrotowy 510 Nm.
Standardowe wyposażenie trzech nowych modeli SLK obejmuje precyzyjną sześciobiegową manualną skrzynię biegów, natomiast SLK 55 AMG nadal jest standardowo wyposażony w siedmiobiegową automatyczną skrzynię biegów 7G-TRONIC Sport. Opcjonalne dodatki obejmują pięciobiegową automatyczną skrzynię biegów dla SLK 200 oraz siedmiobiegową automatyczną skrzynię biegów 7G-TRONIC lub, alternatywnie, 7G-TRONIC Sport z łopatkami do zmiany biegów na kierownicy dla sześciocylindrowych modeli SLK 280 i SLK 350.
Nowy system bezpośredniego kierowania dla doskonałej zwinności i przyjemności z jazdy
Nowo opracowany system bezpośredniego kierowania z regulowaną pomocą kierownicy, dostępny jako opcja (standard w SLK 55 AMG), dodatkowo podkreśla cechy sportowego podwozia, łącząc zwinność i manewrowość podczas jazdy po krętych wiejskich drogach z komfortem kierowania podczas parkowania oraz pewnymi właściwościami kierowniczymi podczas podróży z dużą prędkością.
System bezpośredniego kierowania oparty jest na wcześniej zainstalowanym systemie wspomagania kierownicy czułym na prędkość i działa na zasadach czysto mechanicznych, co oznacza, że nie ma potrzeby stosowania skomplikowanych siłowników i czujników. Jego sercem jest nowa listwa z płynnie działającymi zębatkami, co zapewnia zmianę przełożenia kierownicy w zależności od kąta skrętu. Przełożenie jest pośrednie, gdy kierownica znajduje się w pozycji centralnej, co zapewnia doskonałą stabilność na prostych i tym samym dużą pewność podczas podróży z dużą prędkością. Przy kącie skrętu wynoszącym zaledwie 5 stopni, przełożenie zaczyna wzrastać bardzo szybko, a kierowanie staje się znacznie bardziej bezpośrednie. W rezultacie liczba obrotów kierownicy od skrajnego do skrajnego zmniejsza się o około 25 procent, jeśli zastosowano nowy system bezpośredniego kierowania. Oznacza to, że nawet w miejskim ruchu wymagane jest stosunkowo mało ruchu kierownicą do skorygowania toru jazdy. Szybkie sekwencje zakrętów na wiejskich drogach można pokonywać niemal intuicyjnie, przy stosunkowo małych ruchach kierownicy – z pewnością, precyzyjnie i z dużą przyjemnością z jazdy.
Wizualnie ulepszony SLK 55 AMG
Na poziomie technicznym, SLK 55 AMG pozostaje prawie niezmieniony. Jedynymi różnicami są drobne ulepszenia wizualne. Przód modelu AMG ma teraz nowy zderzak z czarnym malowanym poprzecznym wzmocnieniem i bocznymi wlotami powietrza oraz przyciemnione reflektory.
Trendsettingowy SLK