Rok po wprowadzeniu modelu Mercedes-Benz SLR McLaren, niemiecki producent samochodów zaprezentował edycję specjalną o nazwie 722.
Marka z trzema gwiazdkami w logo wprowadziła model SLR w 2005 roku, pół wieku po sukcesie firmy w wyścigu Mille Miglia. W 1955 roku Sir Stirling Moss i jego pilot Dennis Jenkinson zwyciężyli w tym znakomitym wyścigu 300 SLR, startując o 7:22 rano, co dało nazwę 722 dla już i tak niesamowitego niemieckiego supersamochodu. Wydarzenie miało miejsce między Rzymem a Brescią i z powrotem, a duet osiągnął rekordową średnią prędkość 100 mph (161 km/h) w trudnym wyścigu na dystansie 1 000 mil.
Po 50 latach zjawiskowa, droższa wersja SLR 722 Edition z 2006 roku oferowała kilka ulepszeń w porównaniu do standardowego modelu. Przód wzbogacono o nowy splitter, który zwiększał siłę docisku. Z tyłu umieszczono nowy dyfuzor, który był bardziej skuteczny. Ostatnim, ale nie mniej ważnym elementem, był aerodynamiczny hamulec na bagażniku, który podnosił się bardziej niż w wersji nie-722. Aby uczynić samochód lżejszym, producent wymienił ponad 300 części, co sprawiło, że auto było o 44 kg (97 lbs) lżejsze.
Wnętrze samochodu wykończono Alcantarą, a kubełkowe fotele miały czerwone przeszycia, które pasowały do wykończenia kierownicy. Na centralnej konsoli umieszczono emblemat 722. Ale na tym nie kończyły się ulepszenia wnętrza. Za kierownicą znajdowały się przełączniki zmiany biegów o nowym designie, a wskaźniki były otoczone czerwonymi pierścieniami.