MERCEDES BENZ SLR Stirling Moss 2009-2009

MERCEDES BENZ SLR Stirling Moss 2009-2009

Przejdź do galerii zdjęćMERCEDES BENZ SLR Stirling Moss 2009-2009

Mercedes-Benz zaprezentował limitowaną serię McLaren SLR o nazwie Stirling Moss, oddając hołd słynnemu brytyjskiemu kierowcy wyścigowemu.

Kiedy Mercedes-Benz wprowadził model 300 SLR, potrzebował zwycięstw, aby przyciągnąć większą uwagę mediów. Stirling Moss dostarczył tych osiągnięć, wygrywając w 1955 roku wyścig Mille Miglia prowadząc ten samochód wyścigowy dla niemieckiego producenta. Później w tym samym roku powtórzył swój sukces w wyścigu Targa Florio. Sir Stirling Moss był uważany za „największego kierowcę wyścigowego, który nigdy nie zdobył tytułu mistrza Formuły 1”. Jednak jego zwycięstwa nie budziły żadnych wątpliwości co do tego, że był jednym z najlepszych kierowców wszech czasów. Mercedes-Benz stworzył wyjątkowy roadster: McLaren SLR Stirling Moss w 2009 roku. Sir Moss zmarł jedenaście lat później, w 2020 roku.

Po wprowadzeniu SLR jako coupe i roadstera, nie było żadnych ograniczeń, a Mercedes-Benz wiedział, co zrobić z otwartym kabrioletem. Po prostu usunięto słupki A oraz szybę przednią, tworząc legendarny roadster dla dwóch osób, z dwoma wysokimi roll-barami za fotelami. Aby chronić pasażerów przed wiatrem, Mercedes-Benz zainstalował dwie małe osłony wiatrowe przed kokpitem. Co więcej, jeśli kierowca jechał sam, drugie siedzenie mogło zostać przykryte pokrywą.

Kokpit wyposażono w parę sportowych foteli kubełkowych z wysokim wsparciem bocznym. Pomiędzy nimi producenci zainstalowali centralną konsolę wykonaną z włókna węglowego, w której umieszczono dźwignię zmiany biegów. Przed kierowcą znajdował się panel instrumentów z indywidualnymi wskaźnikami dla prędkościomierza, obrotomierza, wskaźnika paliwa i temperatury chłodzenia.

Pod maską McLaren SLR Stirling Moss znajdował się specjalnie strojony silnik V8 o pojemności 5,4 litra z doładowaniem, który przekazywał moc na tylne koła za pośrednictwem pięciobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Mercedes-Benz wyprodukował zaledwie 75 roadsterów.

Mercedes-Benz i McLaren wzbogacają rodzinę modeli swojego niezwykle udanego supersamochodu SLR o nowy, spektakularny model SLR Stirling Moss. Nie ma tu ani dachu, ani szyby, które oddzielałyby kierowcę i pasażera od świata zewnętrznego; mogą oni cieszyć się nieskrępowanym szaleństwem prędkości, przy zachowaniu wszystkich atrybutów roadstera.

Nowy Mercedes-Benz SLR Stirling Moss charakteryzuje się również najbardziej zaawansowaną technologią oraz zapierającym dech w piersiach designem, który reinterpretuję legendę SLR. Z mocą 478 kW/650 hp SLR Stirling Moss przyspiesza za sprawą silnika V8 z doładowaniem z zera do 100 km/h w mniej niż 3,5 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi 350 km/h – żaden inny samochód produkcyjny nie jest jednocześnie tak otwarty i tak szybki. To ekstremalne podejście czyni nowy supersamochód uzasadnionym nosicielem imienia brytyjskiej legendy wyścigowej i rekordzisty Mille Miglia, Stirlinga Mossa, który w latach pięćdziesiątych prowadził legendarne wyścigowe samochody Mercedes-Benz SLR z jednej wygranej na drugą.

Ekskluzywny Mercedes-Benz SLR Stirling Moss dopełnia obecną rodzinę SLR i będzie ograniczony do 75 sztuk. Jego cena wynosi 750 000 euro. Produkcja modelu SLR Roadster ma zakończyć się na koniec maja 2009 roku, a produkcja Mercedes-Benz SLR Stirling Moss rozpocznie się w czerwcu 2009 roku.

Trzy litery wystarczą, aby serca fanów motoryzacji zabiły szybciej: SLR. W latach pięćdziesiątych Mercedes-Benz 300 SLR święcił triumfy na torach wyścigowych. Wygrał Mille Miglia, Targa Florio oraz Tourist Trophy. Prowadzili go gwiazdy tamtych czasów: Juan Manuel Fangio i Karl Kling – a przede wszystkim brytyjski kierowca wyścigowy Stirling Moss. Jego czas 10 godzin, 7 minut i 48 sekund nadal pozostaje rekordem Mille Miglia.

Dlatego nowa wersja legendarnego SLR nosi dodatkowe słowa „Stirling Moss” w swojej nazwie. Nowy Mercedes-Benz SLR Stirling Moss łączy cechy aktualnych modeli SLR z fascynacją SLR z 1955 roku. Kluczowe wartości zarówno historycznych, jak i współczesnych modeli SLR obejmują ekscytujący nowy design, nowatorską technologię, wysokiej jakości materiały świadczące o doskonałym rzemiośle oraz, co najważniejsze: unikalne doświadczenie jazdy dla wszystkich zmysłów.

Podczas gdy 300 SLR zdobywał swoje laury na torach wyścigowych na całym świecie, nowy członek rodziny SLR nie jest przeznaczony na tor. Chociaż ustanawia nowe standardy w zakresie technologii, wydajności i emocji – podobnie jak jego przodkowie – jest skierowany do osób o wykwintnych wymaganiach, które pielęgnują bardzo szczególne marzenia.

Wysoce purystyczna koncepcja bez dachu i szyby

Całkowicie wierny specyfikacjom 300 SLR, wyposażenie nowego Srebrnego Strzały jest niezwykle zaawansowane, a zarazem zdecydowanie spartańskie, rezygnując zarówno z dachu, jak i okien bocznych. Są tylko dwa deflektory wiatru o wysokości kilku centymetrów, które chronią kierowcę i pasażera od strumienia powietrza. Dwa wloty powietrza zintegrowane z nadwoziem pełnią rolę belek antykapotażowych. Dzięki tej ekstremalnej koncepcji nowy Mercedes-Benz SLR Stirling Moss wizualnie różni się od wszystkich innych pojazdów należących do elitarnej klasy samochodów sportowych.

Tak jak legendarne pojazdy wyścigowe minionych lat, SLR Stirling Moss zachwyca swoją doskonałą wydajnością. Przyspieszenie od zera do 100 km/h w mniej niż 3,5 sekundy i maksymalna prędkość 350 km/h oznaczają zupełnie nowe wymiary w otwartym jeździe. I to nie tylko z powodu imponujących osiągów; za każdym razem, gdy kierowcy siadają za kierownicą Mercedes-Benz SLR Stirling Moss, ich zmysły są angażowane w sposób wcześniej niespotykany, oferując doświadczenie jazdy w najczystszej i najbardziej zmysłowej formie. Ten motoryzacyjny rasowiec ułatwia odczucie, które jest całkowicie unikalne dla pojazdu do jazdy po drogach.

Ekscytujący design nawiązujący do samochodów wyścigowych SLR

Mercedes-Benz SLR Stirling Moss, którego całe nadwozie wykonane jest z lekkiego włókna węglowego, reprezentuje autonomiczną koncepcję designu. Gdy projektanci Mercedes-Benz pracowali nad nadwoziem nowego SLR Stirling Moss, w każdej chwili byli świadomi, że tworzą pojazd o maksymalnej prędkości 350 km/h. Jednocześnie ten wybitny sportowiec przypomina samochody wyścigowe SLR z lat pięćdziesiątych, których język designu do dziś zachwyca.

Mercedes-Benz SLR Stirling Moss ma ekscytującą, wyraźną formę przypominającą strzałę i charakteryzuje się wydłużonym silnikiem oraz kompaktowym, muskularnym tyłem. Ponieważ nie ma szyby, wnętrze i zewnętrze płynnie się łączą. Maskę charakteryzuje przejrzystość, rozciągająca się aż do wnętrza, co nadaje nadwoziu wyraźnie smukły wygląd. Nawet w stanie spoczynku, samochód sportowy emanuje taką dynamiką, że obserwator natychmiast wpada w jego urok.

Dodatkowymi cechami przyciągającymi uwagę są dwa wloty powietrza za kierowcą i pasażerem. Pełnią one rolę dodatkowych belek antykapotażowych, łącząc tradycję z nowoczesnością. Skrzydła są wyraźnie konturowane. Czarne wentylacyjne „żebra” ozdabiające boki i maskę również nawiązują do legendy. Dzięki ekspresyjnym liniom powstaje ekscytująca gra światła i cienia, podkreślająca dynamiczny ogólny wyraz.

Tak jak w błyszczącym historycznym przykładzie, boczne progi nowego Mercedes-Benz SLR Stirling Moss są także bardzo wysokie. To skłoniło projektantów do podjęcia decyzji o zastosowaniu drzwi uchylnych, które otwierają się do przodu.

Pojazd może być zamknięty za pomocą dwóch pokryw, które są przechowywane w bagażniku. Gdy zarówno pokrywy, jak i drzwi są zamknięte, Mercedes-Benz SLR Stirling Moss przypomina rzeźbę.

W zgodzie z purystycznym wyglądem zewnętrznym pojazdu, wnętrze również zostało zredukowane do niezbędnego minimum. Powierzchnie przenikające się w desce rozdzielczej i drzwiach tworzą ekscytującą atmosferę, oddając perfekcjonizm. Mieszanka wysokiej jakości autentycznych materiałów, takich jak włókno węglowe, aluminium i wysokiej jakości skóra, nadaje styl temu wnętrzu. Aluminiowa tabliczka nosi wygrawerowany podpis Stirlinga Mossa i pokrywa obszar wokół dźwigni zmiany biegów.

Innowacyjna technologia i dopracowana aerodynamika

Programiści pracujący nad Stirling Moss mogli skorzystać z bogatego doświadczenia zdobytego podczas produkcji SLR Coupé i Roadster, szczególnie w zakresie bazy technicznej, z ekstrawaganckim designem z włókna węglowego, wysokowydajnym zawieszeniem i potężnym silnikiem V8. Wspólną cechą łączącą Stirling Moss z innymi członkami rodziny SLR jest aerodynamiczna koncepcja z zamkniętym podwoziem i dyfuzorem w tylnym zderzaku, zapewniającym maksymalny docisk na tylnej osi – z jedną różnicą: dyfuzor tutaj jest znacznie większy niż w coupé i roadsterze.

Dzięki precyzyjnej pracy wykonanej w tunelu aerodynamicznym, Mercedes-Benz SLR Stirling Moss zawsze generuje wystarczający docisk dla ekstremalnie bezpiecznego prowadzenia. Kierowca może również ręcznie obsługiwać AirBrake, aby zwiększyć nacisk kontaktu w trakcie szczególnie sportowej jazdy. AirBrake jest również podnoszony podczas silnego hamowania przy prędkościach powyżej 120 km/h, aby jeszcze bardziej ustabilizować pojazd w takich sytuacjach, umożliwiając maksymalne spowolnienie.

Ograniczona do 75 sztuk – ukoronowanie modeli SLR

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.