Po legendarnych specjalnych edycjach takich jak SLK 55 AMG Black Series, CLK 63 AMG Black Series, SL 65 AMG Black Series oraz C 63 AMG Black Series, SLS AMG jest pierwszym modelem z unoszonymi drzwiami, który nosi miano Black Series. Nawiązując do udanego samochodu wyścigowego SLS AMG GT3, piąty model Black Series od Mercedes-AMG jest również najbardziej ukierunkowanym na tor pojazdem w serii. Silnik V8 o pojemności 6,2 litra, stosowany zarówno w standardowym SLS AMG, jak i w samochodzie wyścigowym GT3, został zmodyfikowany, aby zapewnić jeszcze większą moc i moment obrotowy, a aluminiowa rama przestrzenna, która tworzy podwozie, została dodatkowo odchudzona, co pozwoliło osiągnąć masę SLS AMG Black Series na poziomie zaledwie 1 550 kilogramów.
Model w limitowanej edycji dysponuje mocą wynoszącą aż 631 koni mechanicznych przy 7 400 obrotach na minutę oraz momentem obrotowym równym 635 Nm, co czyni go nie tylko najpotężniejszym, ale również najszybciej przyspieszającym Mercedesem z unoszonymi drzwiami w historii, osiągającym 0-100 km/h w zaledwie 3,6 sekundy. Stosunek mocy do masy wynoszący 2,45 kg/koni mechaniczne w SLS AMG Black Series jest również najlepszy w porównaniu do innych modeli Black Series. Wprowadzone różne ulepszenia wpływające na zwinność pojazdu obejmują m.in. wymianę aluminiowego wału napędowego na włókno węglowe, obniżenie położenia dwusprzęgłowej skrzyni biegów w podwoziu oraz zastąpienie niektórych komponentów znacznie lżejszymi wersjami.
Mercedes-AMG zaprezentowało wersję super sportowego samochodu z modelu z podnoszonymi skrzydłami – nowy Mercedes-Benz SLS AMG Black Series. Inspirowany wyścigowym samochodem SLS AMG GT3, piąty model Black Series od Mercedes-AMG zachwyca fascynującym połączeniem oszałamiającego designu, znakomitych dynamicznych osiągów i bezkompromisowej konstrukcji wagi zgodnie z strategią „AMG Lightweight Performance”. Przy masie własnej wynoszącej 1550 kilogramów, Mercedes-Benz SLS AMG Black Series osiąga współczynnik mocy do wagi równy 2,45 kg/konną. Silnik V8 o pojemności 6.3 litra generuje moc 464 kW (631 KM) przy 7400 obr/min i przyspiesza najdynamiczniejszy model z podnoszonymi skrzydłami w historii do 100 km/h w 3,6 sekundy. Zawieszenie AMG RIDE CONTROL, ceramiczny układ hamulcowy AMG oraz odchudzone, kuty koła aluminiowe AMG z nowo opracowanymi oponami sportowymi łączą się z elektronicznie sterowanym mechanizmem różnicowym na tylnej osi oraz przekładnią AMG SPEEDSHIFT DCT z 7-biegowym automatem, oferującym wyjątkowo emocjonalne czasy zmiany biegów oraz reakcję na polecenia, podnosząc SLS AMG Black Series na nowy poziom. Opcjonalny pakiet aerodynamiki AMG jest dostępny, aby dodatkowo wzmocnić dynamiczne osiągi pojazdu.
Black Series – nazwa, która budzi zainteresowanie wśród ekspertów i entuzjastów motoryzacji. Po modelach SLK55 AMG Black Series z 2006, CLK63 AMG Black Series, SL65 AMG Black Series i C63 AMG Black Series, piąty model wprowadza Black Series w nową erę z modelem z podnoszonymi skrzydłami.
„Nowy SLS AMG Coupé Black Series to doskonały przykład w 100% przeniesionej technologii i inżynierii z motosportu na drogę. Czerpaliśmy inspiracje z globalnego sukcesu samochodu wyścigowego SLS AMG GT3 zarówno na poziomie koncepcyjnym, jak i technologicznym. Dzięki licznym komponentom odchudzającym i fascynującym dynamikom jazdy, nasz piąty model Black Series gwarantuje czystą, nieskrępowaną „Driving Performance”. SLS AMG Coupé Black Series to ostateczny wybór dla szybkich okrążeń i intensywnych przeżyć za kierownicą” – mówi Ola Källenius, przewodniczący Mercedes-AMG GmbH.
„Najdynamiczniejszy model z podnoszonymi skrzydłami w historii to SLS AMG Coupé Black Series. Miłośnicy super samochodów o wysokich osiągach będą zachwyceni jego wysokotechnologicznym wyposażeniem. Podstawą pasjonujących osiągów i najwyższej dynamiki jazdy są liczne nowości w silniku, przekazywaniu mocy, zawieszeniu i aerodynamice – wszystko zgodnie z naszą strategią „AMG Lightweight Performance”. Ogromne wysiłki w zakresie projektowania lekkich konstrukcji skutkowały masą własną wynoszącą 1550 kilogramów” – zauważa Tobias Moers, kierownik rozwoju pojazdów i członek zarządu Mercedes-AMG GmbH.
Silnik AMG V8 6.3-litrowy – synonim emocjonujących dynamicznych osiągów
Wzmocniony silnik AMG V8 6.3-litrowy generujący moc 464 kW (631 KM) i moment obrotowy 635 Nm stanowi synonim emocjonujących dynamicznych osiągów, sprawiając, że SLS AMG Coupé Black Series jest aktualnie najsilniejszym samochodem wysokowydajnym AMG z silnikiem spalinowym. Tylko Mercedes-Benz SLS AMG Coupé Electric Drive o maksymalnej mocy 552 kW dysponuje większymi rezerwami mocy.
SLS AMG Coupé Black Series przyspiesza do 100 km/h w 3.6 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 315 km/h. Dodatkowe 44 kW (60 KM) mocy w porównaniu do 420 kW (571 KM) oferowanych przez SLS AMG zostały osiągnięte dzięki następującym usprawnieniom:
Zwiększenie maksymalnych obrotów silnika z 7200 do 8000 obr/min
Całkowicie zrewidowany układ rozrządu o wysokiej prędkości z zmodyfikowanymi wałkami rozrządu, dostosowaną geometrią oraz zoptymalizowanymi zaworami z powłoką, która jest w przeciwnym razie zarezerwowana dla pojazdów wyścigowych
Modyfikacja kanałów dolotowych powietrza: usunięcie ograniczeń i dostosowanie do nowych maksymalnych obrotów silnika
Dostosowanie aplikacji silnika i zwiększenie ciśnienia szczytowego
Inżynierowie z Mercedes-AMG dodatkowo zoptymalizowali zestaw korbowy, aby zapewnić optymalną stabilność przy trudnym użytkowaniu wyścigowym. Wprowadzone tutaj działania obejmują zmodyfikowane otwory olejowe w wałku korbowym, nowe łożyska wałka korbowego, nową pompę olejową i wytrzymałe połączenia śrubowe dla korbowodów. Cały system chłodzenia wody i oleju silnika i przekładni również przeszedł dalszą optymalizację. Silnik V8 AMG w Mercedes-Benz SLS AMG Coupé Black Series dodatkowo wyposażony jest w specjalny system mocowania. Gazowy amortyzator stabilizuje silnik ośmiocylindrowy na nadwoziu, skutecznie eliminując niepożądane reakcje zmiany obciążenia podczas dynamicznej jazdy na torze. Silnik AMG V8 6.3-litrowy jest ręcznie składany w sekcji ręcznego wykończenia AMG w Affalterbach, zgodnie z filozofią „jeden człowiek, jeden silnik”. Ta ręcznie wykonana jakość jest potwierdzona przez czarną odznaką silnika AMG z podpisem odpowiedzialnego technika silników, co jest znakiem rozpoznawczym modeli Black Series.
Silnik ośmiocylindrowy naturalnie ssący zamontowany z przodu za osią przednią charakteryzuje się reakcją niczym w samochodzie wyścigowym oraz jeszcze bardziej żywiołowym przyrostem obrotów. Potężny silnik AMG V8 wykazuje także aspiracje wyścigowe, co słychać w jego dźwięku: nowo zaprojektowany układ wydechowy AMG, produkowany po raz pierwszy z tytanu, posiada wyraźne tłumiki centralne i tylne, które zapewniają mocniejszy i jeszcze bardziej uderzający dźwięk silnika. Przejście z stali na tytan przyniosło znaczne oszczędności w wadze: nowy układ wydechowy AMG waży niecałe 17 kilogramów, co czyni go o około 13 kilogramów lżejszym od swojego poprzednika. Nowy system wyposażony jest w rury wydechowe typu wentylator, które były stosowane do tej pory.
Systematyczne wdrożenie strategii AMG Lightweight Performance
Lekkie w swojej istocie: z masą własną wynoszącą 1550 kilogramów (DIN), nowy SLS AMG Coupé Black Series nie tylko jest o 70 kilogramów lżejszy od SLS AMG, ale także osiąga najlepszy wśród wszystkich pojazdów AMG Black Series współczynnik mocy do wagi, wynoszący 2,45 kg/KM, co również nawiązuje do porównań w świecie super samochodów. Taki współczynnik jest możliwy dzięki systematycznemu wdrażaniu strategii „AMG Lightweight Performance”. Liczne elementy nadwozia, takie jak maska, tylna płyta za fotelami sportowymi AMG, krzyżowe wzmocnienia pod podłogą oraz wał momentu między silnikiem a przekładnią, są w całości wykonane z materiału sportowego, włókna węglowego (włókno węglowe wzmocnione tworzywem sztucznym). W przeciwieństwie do ważącego 26,6 kilograma odpowiednika z aluminiowym korpusem odlewanym na piasku, włóknowy wał momentu waży tylko 13,3 kilograma. Jak wcześniej, przekazywanie mocy między silnikiem a przekładnią z podwójnym sprzęgłem (zasada transaxle), zamontowaną na tylnej osi, odbywa się za pomocą wału napędowego wykonanego z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CRP), ważącego zaledwie 4,7 kilograma. Szereg komponentów w aluminiowej ramie przestrzennej również został zastąpiony elementami CRP. Akumulator litowo-jonowy, stosowany zamiast konwencjonalnego akumulatora rozruchowego, oszczędza dodatkowe osiem kilogramów.
Przekładnia z podwójnym sprzęgłem dla jeszcze większej emocjonalnej dynamiki
Cały system przeniesienia napędu odgrywa również znaczącą rolę w niezwykłych osiągach dynamicznych SLS AMG Coupé Black Series. Przekładnia sportowa AMG SPEEDSHIFT DCT 7-biegowa jest zamontowana o dziesięć milimetrów niżej, aby osiągnąć niższy środek ciężkości pojazdu i jest wzmocniona gazowymi amortyzatorami, aby uniknąć cykli stresowych. Przekładnia z podwójnym sprzęgłem oferuje cztery tryby jazdy (C, S, S+ i M). „Sport plus” oraz „Manual” w szczególności oferują znacznie sportowsze osiągi niż w modelach SLS AMG i SLS AMG GT. Oprócz zwiększenia prędkości zmiany biegów, skrócony czas reakcji na polecenia zmiany biegów od kierowcy i twardość zmiany biegów zapewniają czystą dynamikę.
Jeszcze bardziej ekscytującą cechą jest automatyczna funkcja podwójnego sprzęgła podczas redukcji: podczas zmiany biegów stuknięcia gazu są bardziej wyraźne i głośniejsze niż kiedykolwiek, dzięki układowi wydechowemu AMG z tytanu. Istnieje również nowy tymczasowy tryb M. W trybie C, S lub S+ kierowca może aktywować tryb ręczny bez odrywania ręki od kierownicy, naciskając raz dźwignię zmiany biegów „w górę” lub „w dół”. W tym tymczasowym trybie M kierowca doświadcza dynamiki i osiągów zmiany biegów w trybie ręcznym we wszystkich automatycznych programach jazdy, z automatycznym zmienianiem biegów w dodatku. To pozwala kierowcy skupić całą uwagę na imponujących osiągach pojazdu.
Nowy elektroniczny mechanizm różnicowy tylnej osi AMG
Nowo opracowany, elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy tylnej osi AMG z krótszym przełożeniem zastępuje mechaniczny wariant; jest zintegrowany w kompaktowej obudowie przekładni. System ten działa z zmiennym efektem blokady w trybie przyspieszenia i zwalniania; ponadto, elektronika reaguje bardziej wrażliwie niż kiedykolwiek wcześniej, co zapewnia doskonałą przyczepność dla napędzanych kół na wszystkich poziomach tarcia. Elektroniczny mechanizm różnicowy tylnej osi AMG również korzysta z bezpieczeństwa jazdy: w slalomach czy podczas zmiany pasa przy dużych prędkościach, system ma stabilizujący wpływ, gdyż potrafi tłumić kąt przechyłu pojazdu wokół jego osi pionowej. Standardowy system ESP® z trzema poziomami – „ESP ON”, „ESP SPORT Handling Mode” i „ESP OFF” – jest precyzyjnie dostosowany do elektronicznego mechanizmu różnicowego tylnej osi AMG. To samo dotyczy funkcji RACE START, która zapewnia doskonałą przyczepność przy przyspieszaniu z miejsca w połączeniu z elektronicznym mechanizmem różnicowym.
Zawieszenie AMG RIDE CONTROL i opony sportowe
Podwozie i zawieszenie Mercedes-Benz SLS AMG Coupé Black Series są również nowe. Podstawowy układ z podwójnymi wahaczami wokół z aluminium pozostaje niezmieniony, ale praktycznie żaden komponent nie pozostał nietknięty w interesie znacznie podwyższonej wydajności na torze wyścigowym.
Nowe rozwiązania w szczegółach:
Zawieszenie AMG RIDE CONTROL z sztywniejszym podstawowym ustawieniem i elektronicznie sterowanym dwuetapowym tłumieniem (Sport, Sport +) dla indywidualnego dostosowania do preferowanego stylu jazdy
Amortyzatory sprężynowe umożliwiające regulację obciążeń kół do osobistych konfiguracji torowych
Elastokinematyka 50/42% sztywniejsza (przód/tył) dla większej stabilności w szybkich podwójnych zakrętach
Szerokość toru zwiększona o 20/24 milimetry (przód/tył) dla większej przyczepności w szybkich zakrętach
Nowe nośniki kół na osi przedniej i nowe dostosowanie stabilizatora przedniego dla lepszej przyczepności, zmniejszonego kąta przewracania w szybkich zakrętach
Aluminiowe koła AMG z dziesięcioma szprychami, w szczególnie lekkiej wersji kutych z ulepszonymi właściwościami, malowane matowym czarnym lakierem z połyskiem, wymiary: 10×19 z przodu; 12×20 z tyłu. Oszczędność wagi: 4,0 kilogramów
Nowo opracowane opony sportowe Michelin Pilot Sport Cup 2. Wymiary 275/35 R 19 z przodu i 325/30 R 20 z tyłu, dla zwiększonej przyczepności i sportowych ograniczeń w zakrętach
AMG elektryczne wspomaganie kierownicy z nowo zdefiniowaną charakterystyką wspomagania kierownicy dla optymalnej precyzji kierowania i doskonałej kontroli pojazdu
Standardowy ceramiczny układ hamulcowy AMG o wysokiej wydajności
Układ hamulcowy SLS AMG Coupé Black Series charakteryzuje się doskonałymi osiągami w zakresie zatrzymywania oraz doskonałą stabilnością. Ceramiczny system hamulcowy AMG o wysokiej wydajności jest standardem. Ceramiczne tarcze hamulcowe o wymiarach 402 x 39 milimetrów z przodu i 360 x 32 milimetry z tyłu charakteryzują się zwiększoną twardością dla lepszej stabilności temperaturowej, co w połączeniu z redukcją wagi wynoszącą około 40 procent optymalizuje zarówno komfort, jak i przyczepność. Zmniejszone masy nieresorowane na osi przedniej zapewniają bezpośrednią reakcję w układzie kierowniczym. Oszczędności w wadze z ceramicznym systemem hamulcowym AMG w porównaniu do konwencjonalnego systemu hamulcowego ze stali/aluminium: 16 kilogramów.
Design inspirowany wyścigowym samochodem SLS AMG GT3 dla klientów
Design Mercedes-Benz SLS AMG Coupé Black Series czerpie szczególną fascynację z podobieństwa do wyścigowego samochodu SLS AMG GT3 dla klientów. Samochód wyścigowy z podnoszonymi skrzydłami stworzony zgodnie z regulami FIA GT3 szybko zyskał renomę wśród elity super samochodów. W sezonie motorsportowym 2012 SLS AMG GT3 bierze udział w więcej niż 15 seriach na czterech kontynentach. Potrójne zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu w Dubaju w styczniu 2012, trzy tytuły mistrza oraz zespoły w FIA GT3 European Championship, ADAC GT Masters oraz FIA GT3 World Championship, jak również liczne miejsca na podium w różnych wyścigach na krótkich dystansach (4- i 6-godzinnych) demonstrują sportowe osiągi SLS AMG GT3 w imponujący sposób. Do tej pory samochód osiągnął 37 zwycięstw w sezonie 2012 (stan na 28 października 2012).
Szerokie nadkola o dodatkowej szerokości 13 mm (przód) i 26 mm (tył) po każdej stronie tworzą niezbędną przestrzeń dla opon sportowych 275 mm i 325 mm. Przyciemnione reflektory i czarne obramowania tylnych świateł nadają Mercedes-Benz SLS AMG Black Series muskularny i agresywny wygląd. Aerodynamiczna równowaga pojazdu jest optymalizowana za pomocą przedniego i tylnego zderzaka z dyfuzorem oraz paneli bocznych w specyficznym dla Black Series wzornictwie, które obejmują przedni splitter z włókna węglowego, wkładki węglowe w bokach oraz tylny zderzak wykonany z włókna węglowego. Powiększone wloty powietrza z flicami z włókna węglowego dodatkowo zapewniają optymalny napływ powietrza do modułów chłodzących z przodu.
Jak w SLS AMG GT3, włókno węglowe w masce posiada centralny wylot powietrza. Oprócz efektywnego usuwania ciepła z silnika, wylot ten zwiększa także docisk na przedniej osi i poprawia wartość Cd. Krzyżowa żebrowana poprzeczka i wycięcie w kształcie gwiazdy w kratce chłodnicy są wykończone w połyskującym czarnym kolorze, aby pasowały do zewnętrznych lusterek i żeberek na masce. Włókno węglowe w wycięciach bocznych z wentylacją i czernią również przypomina GT3; ten element pomaga również w obniżeniu poziomu temperatury w komorze silnika. Rezultatem jest maksymalna stabilność, nawet w trudnym użytkowaniu na torze wyścigowym.
Matowe czarne koła AMG w specyficznym dla Black Series wzornictwie
Uderzającą cechą na bokach jest atrakcyjna integracja progów, które w harmonijny sposób łączą się z boczną linią. Elementy z włókna węglowego umieszczone wzdłuż dolnej części bocznych paneli kontynuują linię przedniego splittera z włókna węglowego aż do tyłu. Koła kutego AMG w specyficznym dla serii dziesięcio-szprychowym wzorze, pomalowane matową czernią z wykończeniem w połysku, ukazują ceramiczny układ hamulcowy AMG o wysokiej wydajności. Alternatywnie dostępne są koła AMG w matowej czerni z połyskującą obręczą.
Tył SLS AMG Coupé Black Series prezentuje muskularny wygląd w parze z przodem. Szerokie nadkola oraz wyraźny dyfuzor tylny to dominujące cechy w tym rejonie. Dyfuzor rozciąga się poza profil tylnego zderzaka, wytwarzając dodatkowy docisk na tylnej osi. To skutkuje większą stabilnością jazdy przy dużych prędkościach. Widoczne otwory wentylacyjne za czarnymi kratkami służą do kontrolowania odprowadzania ciepłego powietrza w obszarze układu wydechowego AMG z tytanu. Dwa zestawy podwójnych chromowanych końcówek wydechowych o kwadratowym przekroju wizualnie demonstrują moc i dynamikę super sportowego samochodu z podnoszonymi skrzydłami – wrażenie to potwierdza odpowiedni dźwięk. Ekskluzywne logo AMG z kontrastowym napisem Black Series na czarno dodaje dyskretny, ale uderzający akcent w górnym prawym rogu klapy bagażnika.
Pakiet aerodynamiki AMG z komponentami z włókna węglowego
Mercedes-Benz SLS AMG Coupé Black Series może być wzbogacony o opcjonalny pakiet aerodynamiki AMG. Pakiet ten zawiera stały, regulowany tylny aerofoil z włókna węglowego w stylu SLS AMG GT3, zastępujący standardowy aerofoil, który automatycznie wydłuża się przy prędkościach przekraczających 120 km/h. Tylny aerofoil jest wzmocniony przez aluminiowe elementy na specjalnym wkładzie w klapie bagażnika i zapewnia jeszcze większą siłę docisku na tylnej osi – nie w ostatniej kolejności dzięki skrzydłu Gurneya, nazwanym na cześć jego wynalazcy, Dana Gurneya, byłego kierowcy wyścigowego, projektanta i właściciela zespołu. To osiem milimetrowe skrzydło montowane na tylnym aerofoil pod kątem 90 stopni powoduje dalszy wzrost docisku bez znacznego zwiększenia oporu. Tylny aerofoil uzupełniony jest dodatkowymi flicami z włókna węglowego w przednim zderzaku, które dodatkowo redukują docisk na przedniej osi, w przeciwieństwie do standardowych fliców z włókna węglowego, które mają na celu optymalizację napływu powietrza do modułów chłodzących.
Opcjonalny wyrazisty kolor AMG solar beam jest ekskluzywny dla SLS AMG Coupé Black Series. Dostępnych jest sześć innych odcieni lakieru z gamy SLS AMG, w tym matowy lakier designo magno alanite grey.
Sportowe, funkcjonalne wnętrze emanujące wysoką jakością
Wnętrze Mercedes-Benz SLS AMG Black Series emanuje sportową atmosferą wyścigowego auta, z wysokiej jakości materiałami, które ukazują precyzyjne rzemiosło i starannie zaprojektowane detale. Do wyboru są dwie wersje kolorystyczne: czarna Alcantara® lub czarna/red. W wariancie dwukolorowym, centralne panele drzwi oraz aplikacje na konsoli środkowej i nad schowkiem są wykończone na czerwono. Kierownica AMG Performance z płaskim dolnym odcinkiem ma pokrycie Alcantara® dla lepszego chwytu. W górnej części kierownicy znajduje się sportowe oznakowanie 12 na godzinie w kolorze czerwonym. Prawdziwe metalowe obramowanie ma wykończenie w połyskującym czarnym kolorze, które odpowiada połyskującym czarnym obramowaniom kratki wentylacyjnej. Szczególnym ekskluzywnym detalem Black Series jest tzw. „szycie 3D”, które przebiega poziomo wzdłuż deski rozdzielczej: cienki pasek Alcantary® w antracycie rozciąga się na całą szerokość pokrycia skórzanego. Czerwone kontrastujące szwy w skórze nadają doskonałe wykończenie szycia 3D, podkreślając ręcznie wykonaną charakterystykę.
Połączenie skóry designo i Alcantary® występuje w całym wnętrzu – na dolnej części deski rozdzielczej, na przykład, na centralnych panelach drzwi oraz na fotelach sportowych AMG, których środkowe sekcje są pokryte Alcantarą®. Wytłoczone emblematy AMG na zagłówkach są dodatkowymi ekskluzywnymi elementami. Oprócz zapewnienia pierwszorzędnego wsparcia bocznego przy dużych prędkościach w zakrętach, fotele sportowe AMG są o 15 kilogramów lżejsze od standardowych foteli sportowych AMG.
Brak systemu multimedialnego COMAND APS obniża wagę pojazdu o dodatkowe sześć kilogramów, co dodatkowo ilustruje bezkompromisowy charakter SLS AMG Coupé Black Series. Zamiast ekranu między kratkami wentylacyjnymi, element wykończenia z włókna węglowego emanuje autentyczną atmosferą wyścigową. COMAND APS jest opcjonalnie dostępny z fabryki. Pasażerowie pojazdu znajdą również materiał wyścigowy włókna węglowego na całej konsoli centralnej z jednostką AMG DRIVE. Wyraźne akcenty nadają czerwone pasy bezpieczeństwa oraz czerwone kontrastujące szwy na fotelach sportowych AMG, konsoli centralnej, górnej i dolnej części deski rozdzielczej oraz tapicerce drzwi. Dywaniki podłogowe również mają czerwone wykończenie.
System dźwiękowy Bang & Olufsen BeoSound AMG high-end surround
Wśród opcjonalnego wyposażenia i dodatków wyróżnia się system dźwiękowy Bang & Olufsen BeoSound AMG high-end surround, opracowany przez Mercedes-Benz i Mercedes-AMG we współpracy z renomowanym duńskim specjalistą audio Bang & Olufsen. System dźwiękowy Bang & Olufsen BeoSound AMG high-end surround z Dolby Digital 5.1 umożliwia ekskluzywne doznania muzyczne najwyższej jakości. Jest to możliwe dzięki wzmacniaczowi o mocy 1000 W i 11 głośnikom w połączeniu z precyzyjnym rozkładem sygnałów muzycznych przez procesor dźwięku w zależności od wybranych pozycji siedzenia – kierowcy, pasażera lub centralnej. Procesor dźwięku DSP dodatkowo pozwala użytkownikowi przełączać się między dźwiękiem studyjnym wysokiej jakości („Reference”) a opcją dźwięku przestrzennego. Wszystkie funkcje są sterowane za pomocą COMAND APS (opcjonalny element) w specjalnym menu Bang & Olufsen. Podświetlane 50 W tweeterowe głośniki są szczególnym wyróżnikiem na desce rozdzielczej. Subwoofer o mocy 250 W znajduje się na tylnej półce. Wysokiej jakości pokrywy głośników z logo Bang & Olufsen wskazują na ekskluzywny charakter systemu high-end.
Dostępne są również dalsze opcje indywidualizacji (wybór):
AMG lusterka zewnętrzne z włókna węglowego
AMG pokrywa silnika z włókna węglowego
AMG Wnętrze z pakietem włókna węglowego
AMG system infotainment (w tym COMAND APS, AMG Performance Media i kamera tylna)
Interfejs multimedialny
Wprowadzenie Mercedes-Benz SLS AMG Coupé Black Series na rynek rozpocznie się w czerwcu 2013 roku.
Specyfikacje techniczne