MERCEDES BENZ SLS AMG GT 2012-2014

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MERCEDES BENZ SLS AMG GT 2012-2014

Przejdź do galerii zdjęćMERCEDES BENZ SLS AMG GT 2012-2014

Kiedy połączono Mercedes-Benz 300 SL „Gullwing” z McLarenem AMG SLR, powstał SLS AMG GT z 2009 roku. W ciągu zaledwie trzech lat przeszedł ewolucję.

Trudno spojrzeć na SLS AMG GT i nie dostrzec w nim wspaniałego dziedzictwa 300 SL z lat 50. XX wieku. Drzwi w stylu „Gullwing”, długa maska i wloty powietrza na przednich błotnikach to ikony przeszłości, które utrzymały ducha oryginalnego supersamochodu przy życiu. Inne detale przypominały wspaniałego SLR z 2003 roku, supersamochodu inspirowanego tym samym urokliwym i rewolucyjnym coupe, które wyprodukowano w Mercedes-Benz.

W 2012 roku niemiecki producent samochodów zaprezentował ulepszoną wersję SLS. Zainstalowano nową parę reflektorów oraz nowy grill przedni z cieńszymi szczelinami, które wspierały trzygwiazdkowe logo. Dodatkowe oznaczenie GT umieszczono na pokrywie bagażnika.

Wnętrze wzbogacono o nowe, błyszczące czarne wykończenia na konsoli centralnej oraz panelach drzwiowych. Fotele sportowe mają segment środkowy pokryty Alcantarą, a na zagłówkach widnieje haftowane oznaczenie GT. Zestaw wskaźników AMG ma czarną osłonę, a wskaźnik zmiany biegów wyposażony jest w siedem zielonych diod LED.

Magia kryje się pod maską, gdzie AMG zoptymalizowało silnik, oferując o 20 KM więcej niż jego poprzednik, wywodzący się z 6.2-litrowego silnika V8. Połączono go z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów (dual-clutch). Nowo opracowane zawieszenie z większą kontrolą tłumienia również znalazło się w samochodzie.

Nowy Mercedes-Benz SLS AMG GT charakteryzuje się usprawnioną dynamiką jazdy i jeszcze lepszymi osiągami na torze wyścigowym. Z maksymalną mocą 435 kW (591 hp), zoptymalizowaną 7-biegową skrzynią biegów AMG SPEEDSHIFT DCT oraz nowo opracowanym zawieszeniem AMG RIDE CONTROL Performance, Mercedes-Benz SLS AMG GT – dostępny zarówno w wersji Coupé, jak i Roadster – podnosi poprzeczkę jeszcze wyżej. Dodatkowym atutem jest nowa, wysokiej jakości skóra AMG designo Exclusive STYLE, która dostępna jest jako opcjonalny dodatek dla wszystkich modeli SLS AMG. Jak mówi Tobias Moers, członek zarządu i szef rozwoju pojazdów w Mercedes-AMG GmbH: „Nowy SLS AMG GT pokazuje potencjał, jaki drzemie w supersamochodach AMG. Dzięki jeszcze wyższym osiągom, SLS AMG GT ekscytuje na torze wyścigowym, zapewniając jednocześnie emocjonujące i pasjonujące doświadczenie jazdy.”

Męski i zdecydowanie sportowy: z przyciemnionymi reflektorami i tylnymi światłami, a także czerwono malowanymi zaciskami hamulcowymi, nowy SLS AMG GT wyróżnia się niepowtarzalnym wyglądem. Skrzydlate poprzeczki i gniazdo gwiazdy w grillu chłodnicy również zachowują wysoki połysk, tak samo jak lusterka zewnętrzne oraz wloty powietrza na masce i błotnikach. Logo AMG po prawej stronie pokrywy bagażnika ma także dodatkowe litery „GT”.

Rzut oka na specyfikację techniczną ujawnia, że AMG udało się jeszcze bardziej poprawić dynamiczny profil Mercedes-Benz SLS AMG GT. Maksymalna moc silnika V8 6.3-litra umieszczonego z przodu wynosi 435 kW (591 hp) przy 6800 obr./min, a maksymalny moment obrotowy to 650 Nm przy 4750 obr./min. Mercedes-Benz SLS AMG GT przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3.7 sekundy i osiąga prędkość 200 km/h w 11.2 sekundy.

Mercedes-AMG osiągnął moc 435 kW (591 hp) dzięki środkom ograniczającym przepływ paliwa w silniku oraz zwiększeniu ciśnienia szczytowego. Wersja GT silnika V8 6.3-litra reaguje na ruchy pedału przyspieszenia z jeszcze większą zwrotnością i charakteryzuje się sportowymi osiągami. Skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT DCT 7-biegowa zlokalizowana na tylnej osi jest bardziej bezpośrednia i spontaniczna w trybie manualnym „M”: dzięki nowo opracowanym funkcjom zmiany biegów i zoptymalizowanej kontroli skrzyni, czas reakcji udało się znacząco skrócić. Zmiany biegów przeprowadzane ręcznie za pomocą metalowych łopatek na kierownicy AMG Performance są realizowane znacznie szybciej niż wcześniej – co jest idealne, gdy celem jest osiągnięcie ambitnych czasów okrążeń na zamkniętym torze wyścigowym.

Czas reakcji odczuwany przez kierowcę staje się jeszcze bardziej emocjonujący dzięki wyraźniejszym zmianom biegów. Automatyczna funkcja podwójnego wdechu podczas redukcji biegów jest również bardziej wyraźna w Mercedes-Benz SLS AMG GT. Dzięki zwiększeniu momentu obrotowego silnika w trybie manualnym, procedura zmiany biegów jest jeszcze szybsza niż wcześniej – co wiąże się z emocjonującym dźwiękiem dla kierowcy. Ogólnie rzecz biorąc, optymalizacja skrzyni biegów podwójnego sprzęgła doskonale uzupełnia sportowy charakter Mercedes-Benz SLS AMG GT.

Nowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL Performance

Jednak to nie tylko silnik V8 6.3-litra i zoptymalizowana skrzynia biegów podwójnego sprzęgła są odpowiedzialne za zwiększenie dynamiki jazdy Mercedes-Benz SLS AMG GT. Nowo opracowane zawieszenie AMG RIDE CONTROL Performance także podnosi sportowość pojazdu. W przypadku SLS AMG GT, Mercedes-AMG połączył zaawansowany układ zawieszenia z podwójnymi wahaczami aluminiowymi z przodu i z tyłu oraz zmiennym, elektronicznie sterowanym tłumieniem. W porównaniu do sportowego zawieszenia AMG RIDE CONTROL, nowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL Performance charakteryzuje się zasadniczo sztywniejszym strojeniem sprężyn/tłumików i nie oferuje trybu „Comfort”.

Tryb „Sport” jest rekomendowany jako optymalne ustawienie dla nierównych nawierzchni drogowych i tras wymagających większego skoku zawieszenia – takich jak drogi wiejskie czy legendarna Północna Pętla Nürburgring. Algorytm sterowania zawieszeniem AMG RIDE CONTROL Performance najlepiej reaguje na wahania nawierzchni drogi z tendencją do niższych poziomów siły tłumienia. Efektem jest jak najlepsza wydajność poprzez skuteczne zapobieganie przechyłom i drganiom, zapewniając doskonały kontakt z drogą przy sportowym stylu jazdy. Ulepszona dynamika jazdy i jeszcze lepsze osiągi na torze wyścigowym są wymierne: w ramach wewnętrznego porównania z SLS AMG, SLS AMG GT był w stanie osiągnąć szybsze czasy okrążeń na torze.

Tryb „Sport plus” zapewnia wyższe siły tłumienia i charakteryzuje się specyficznymi algorytmami sterowania, które zostały dostosowane do zdecydowanie sportowego stylu jazdy na trasach o równej nawierzchni – na przykład podczas prób osiągnięcia ambitnych czasów okrążeń na torze wyścigowym, takim jak Hockenheim.

Wybór trybów zawieszenia za pomocą AMG DRIVE UNIT

W zależności od warunków jazdy, prędkości i obciążenia pojazdu, zawieszenie AMG RIDE CONTROL Performance szybko dostosowuje charakterystykę tłumienia i automatycznie zmniejsza kąt przechyłu nadwozia. Dwa tryby można wybrać za pomocą przycisku na AMG DRIVE UNIT. Aktywny tryb zawieszenia jest wskazywany za pomocą lamp wskazujących na przycisku i wyświetlacza w głównym menu AMG.

Standardowo pojazd wyposażony jest w opony 265/35 R 19 z przodu i 295/30 R 20 z tyłu, zamontowane na optymalizowanych pod względem wagi felgach AMG ze stopów lekkich z 10 ramionami, malowanych na matowo czarno i z wysokim połyskiem. Dostępne są także trzy dodatkowe felgi AMG ze stopów lekkich.

Wnętrze z konsekwentnie sportowymi akcentami

Wnętrze również charakteryzuje się konsekwentnie sportowym designem: Mercedes-Benz SLS AMG GT łączy wysokiej jakości, ekskluzywną atmosferę prawdziwego modelu AMG z funkcjonalną atmosferą samochodu wyścigowego. Fotele sportowe nie tylko mają wytłoczone logo na zagłówkach, ale także centralne części pokryte są Alcantarą®. Kontynuując temat, Alcantara® znajduje się także na panelach środkowych drzwi. Czarne elementy wnętrza połączone są z czerwonymi pasami bezpieczeństwa, a wszystkie kontrastowe szwy na fotelach sportowych AMG, konsoli środkowej i wykończenia paneli drzwiowych są również czerwone. Dywaniki podłogowe mają także czerwone obszycie.

Wysoko błyszczące czarne wykończenie AMG na konsoli środkowej i wykończeniu paneli drzwiowych doskonale komponuje się z wysoko błyszczącymi wlotami powietrza o kształcie krzyża oraz z wysoko błyszczącym metalowym wkładem na kierownicy AMG Performance z płaską dolną częścią. Powierzchnia chwytu pokryta jest Alcantarą®, a górna część kierownicy ma czerwone oznaczenie godziny 12. Zegar instrumentów AMG jest wyposażony w czarną tarczę – na górze znajduje się także wskaźnik zmiany biegów z siedmioma diodami LED.

Skóra AMG designo Exclusive STYLE dla wszystkich modeli SLS AMG

Dla wszystkich modeli SLS AMG dostępny jest także nowy, wysoce ekskluzywny opcjonalny dodatek w postaci skóry AMG designo Exclusive STYLE. Ten wysokiej jakości dodatek dostępny jest w wersjach jednokolorowych lub dwukolorowych i składa się z charakterystycznej tapicerki o wzorze diamentowym z kontrastowymi szwami. Bogato wykończony wzór diamentowy występuje nie tylko na fotelach sportowych AMG, ale także na centralnych panelach drzwi.

Inne atrakcje obejmują wykończenie ze skóry designo na całym deskę rozdzielczą, listwy okienne i podłokietniki drzwi, podłokietnik na konsoli środkowej, dywaniki AMG w kolorze czarnym z porcelanową skórzaną obszywką, podsufitkę z Alcantary® w kolorze porcelanowym oraz półkę bagażową (Coupé) lub pałąk ochronny (Roadster). Szwy w kontrastowych kolorach tworzą ekscytujące akcenty i podkreślają wysoką jakość i ręczne wykończenie tego nowego pakietu skórzanego. Dostępne kombinacje kolorystyczne to brązowa mocha/porcelana, perłowy szary tytan/porcelana i mistyczny czerwony/porcelana. Kolory wszystkich elementów wykończenia wnętrza, takich jak podsufitka, wykładzina i konsola środkowa, są idealnie dopasowane do siebie.

Inne atrakcyjne opcjonalne dodatki dla wszystkich modeli SLS AMG obejmują (wyciąg):

Lusterka zewnętrzne z włókna węglowego AMG
Osłona komory silnika z włókna węglowego AMG
Pakiet wnętrza z włókna węglowego AMG (wykończenie z włókna węglowego, wykończenie oparć foteli i boków, panele progowe)
Ceramiczny system hamulcowy o wysokich osiągach AMG
AMG Performance Media
Felgi AMG z odlewanego materiału z innymi wariantami kolorystycznymi
Wykończenie z włókna węglowego AMG
AIRSCARF (Roadster)
System dźwiękowy Bang & Olufsen BeoSound AMG

Wprowadzenie na rynek Mercedes-Benz SLS AMG GT rozpocznie się w październiku 2012 roku. Przegląd cen dla Niemiec przedstawia się następująco (w tym 19% VAT):

SLS AMG GT: 204 680 euro
SLS AMG GT Roadster: 213 010 euro
Skóra AMG designo Exclusive STYLE: 5 771,50 euro

Sześć modeli SLS AMG

SLS AMG Coupé zaprezentowany w 2009 roku był pierwszym pojazdem opracowanym niezależnie przez Mercedes-AMG. Spektakularny model z otwieranymi do góry drzwiami został w 2011 roku uzupełniony otwartym SLS AMG Roadster oraz samochodem wyścigowym SLS AMG GT3 dla klientów. Zdobywając 26 zwycięstw oraz tytuł mistrza Europy FIA GT3, SLS AMG GT3 był najskuteczniejszym nowicjuszem w świecie sportów motorowych w 2011 roku. Z nowym Mercedes-Benz SLS AMG GT, dostępnym w wersji Coupé i Roadster, oferta modeli powiększyła się do pięciu wariantów. Szósty model ma się pojawić w 2013 roku w postaci nowego Mercedes-Benz SLS AMG E-CELL: Mercedes-AMG planuje ekskluzywną linię produkcyjną czysto elektrycznego supersamochodu.

Specjalny obszar montażowy dla SLS AMG znajduje się w największej fabryce produkcyjnej Mercedes-Benz w Sindelfingen. Silnik V8 6.3-litra pochodzi bezpośrednio z warsztatu silnikowego AMG w Affalterbach, gdzie jest składany ręcznie zgodnie z tradycyjną filozofią „jeden człowiek, jeden silnik”.

40 znaczących nagród dla Mercedes-Benz SLS AMG

SLS AMG zdobył liczne nagrody w porównaniach z wieloma międzynarodowymi konkurentami przeprowadzanymi przez międzynarodowe media specjalistyczne – zarówno w wersji z otwieranymi do góry drzwiami, jak i Roadsterze. Od jego światowej premiery na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Frankfurcie w 2009 roku i prezentacji SLS AMG Roadster w maju 2011 roku, supersamochód Mercedes-AMG zdobył łącznie 40 nagród – w tym takie prestiżowe wyróżnienia jak „German Design Award”, „Red Dot Design Award”, „Złote Koło Kierownicy 2009”, „Klasyka Przyszłości”, „Samochód Sportowy Roku”, „Najlepszy Samochód Wydajnościowy” oraz „Legendy na Kółkach”.

Specyfikacje techniczne

6.2 V8 7AT (591 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność6208 Cm3
Moc435 Kw @ 6800 Rpm
591 Hp @ 6800 Rpm
583 Bhp @ 6800 Rpm
Moment obrotowy479 Lb-Ft @ 4750 Rpm
649 Nm @ 4750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna199 Mph (320 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.7 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dct)
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony265/35 R 19 || 295/30 R 20
Długość182.6 In (4638 Mm)
Szerokość76.3 In (1938 Mm)
Wysokość49.7 In (1262 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)66.2/65.1 In (1
Rozstaw osi105.5 In (2680 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika6.2 Cuft (176 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna3737 Lbs (1695 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4266 Lbs (1935 Kg)
Spalanie miasto11.8 Mpg Us (19.9 L/100Km)
Spalanie trasa25.3 Mpg Us (9.3 L/100Km)
Średnie spalanie18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Emisja CO2308 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.