MERCEDES BENZ SLS AMG Roadster (C197) 2011-2012

MERCEDES BENZ SLS AMG Roadster (C197) 2011-2012

Przejdź do galerii zdjęćMERCEDES BENZ SLS AMG Roadster (C197) 2011-2012

Podczas gdy oryginalne Mercedes-Benz SL było najszybszym samochodem na świecie w momencie swojego debiutu, SLS nim nie było. Mimo to był bardzo szybki, a w wersji roadster kierowca mógł znacznie lepiej usłyszeć dźwięk potężnego silnika V8 pod długą maską.

Jakie ma znaczenie duży, głośny silnik, który mógłby przestraszyć całe sąsiedztwo, jeśli kierowca nie jest w stanie go dobrze usłyszeć? To, a może i szaleństwo na punkcie roadsterów, sprawiło, że AMG zdecydowało się na stworzenie SLS Roadster. Nawet jeśli na szerokim grillu i na kole kierownicy znajdują się emblematy Mercedes-Benz, nazwa samochodu brzmi Mercedes-AMG, a nie Mercedes-Benz. Niemiecki producent postanowił przekształcić AMG w osobną submarkę, aby konkurować w segmencie Porsche, a nie z innymi markami premium, takimi jak stary przyjaciel/rywal BMW.

Zewnętrzny wygląd jest typowo roadsterowy. Bardzo długa maska, krótka kabina i nieco bagażnika z krótkimi zwisami z przodu i z tyłu. Długa maska była potrzebna, ponieważ silnik zamontowany jest w układzie środkowym, całkowicie za osią przednią. Dzięki temu samochód stał się bardziej zbalansowany. Dach składany mógł otwierać się i zamykać w zaledwie 11 sekund, blisko 11,5 sekundy potrzebnych na przejechanie ćwierć mili w wyścigu na ćwierć mili.

Wewnątrz, klasyczny wygląd pulpitu rozdzielczego jest ładnie wykonany z dwoma dużymi okrągłymi analogowymi wskaźnikami. Projekt deski rozdzielczej inspirowany jest skrzydłem samolotu, a wyloty powietrza w kształcie krzyża przypominają silniki odrzutowe. System infotainment umieszczono na górze konsoli centralnej i można nim sterować za pomocą pokrętła obok podłokietnika.

I tak, najważniejszą częścią jest silnik o mocy 571 KM z naturalnym doładowaniem, który ryczy z potężnym dźwiękiem wydobywającym się z tylnych wydechów, którego nie dało się tak wyraźnie usłyszeć w wersji coupe z miejsca kierowcy.

AMG prezentuje nowe auto marzeń: Mercedes-Benz SLS AMG Roadster 2012MY. Ten supersportowy samochód zachwyca doskonałą kombinacją przyjemności z jazdy bez dachu, znakomitych osiągów oraz wyrafinowanej konstrukcji o niskiej masie. SLS AMG Roadster zadebiutuje w Stanach Zjednoczonych jesienią 2011 roku.

Technologiczne atrakcje SLS AMG Roadster 2012 obejmują nadwozie z aluminiowym szkieletowym układem, silnik AMG V8 o pojemności 6,3 litra umieszczony z przodu, który generuje moc 563 KM oraz moment obrotowy 479 lb-ft, siedmiobiegową skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem i sportowe zawieszenie z aluminiowymi wahaczami – wszystko to podniesie puls miłośników sportowych samochodów, zapewniając znakomite osiągi i przyjemność z jazdy.

Kompaktowy materiałowy dach miękki samochodu Mercedes-Benz SLS AMG Roadster otwiera się i zamyka w zaledwie jedenaście sekund i można go obsługiwać podczas jazdy z prędkościami do 31 mph (50 km/h). Nowe zawieszenie sportowe Adaptive AMG z elektronicznie sterowanym tłumieniem jest dostępne jako atrakcyjny dodatkowy element. Umożliwia ono modyfikowanie charakterystyki tłumienia za naciśnięciem przycisku. Dzięki AMG DRIVE UNIT kierowca SLS AMG Roadster może zatem wybrać własną konfigurację zawieszenia. Dostępne są trzy tryby: „Comfort”, „Sport” i „Sport plus”.

„AMG Performance Media” to niezwykła nowość: ten innowacyjny, inspirowany motorsportem system multimedialny oferuje niezrównane połączenie licznych wyświetlaczy telemetrii, takich jak przyspieszenie boczne i linearne, różne dane silnika oraz czasy okrążeń na torze wyścigowym.

Dr Dieter Zetsche, przewodniczący zarządu Daimler AG i dyrektor generalny Mercedes-Benz Cars: „SLS Roadster to supersportowy samochód, kabriolet i pożądane auto marzeń w jednym. W swoim charakterystycznym stylu kontynuuje tradycję kultowych i ekscytujących samochodów sportowych Mercedes-Benz.”

Ola Källenius, przewodniczący Mercedes-AMG GmbH: „Systematyczna budowa o niskiej masie, doskonałe osiągi i oszałamiający design połączone z przyjemnością z jazdy na świeżym powietrzu – nowy Mercedes-Benz SLS AMG Roadster doskonale uosabia filozofię AMG niemieckiego inżynierii i rzemiosła. Model z otwieranymi do góry drzwiami już zachwycił fanów samochodów sportowych na całym świecie, a teraz wersja kabriolet na pewno wywoła sensację.”

Klasyczny design roadstera z idealnymi proporcjami

Nowy Roadster dodaje drugie ekscytujące auto marzeń do rodziny SLS AMG. Szef designu w Mercedes-Benz, Gorden Wagener: „Podobnie jak w modelu z otwieranymi do góry drzwiami, czysty, atletyczny design od razu przyciąga wzrok. Niezależnie od tego, czy z dachem otwartym czy zamkniętym, Mercedes-Benz SLS AMG Roadster to imponująca uczta wizualna!” Idealne proporcje są szczególnie zapadające w pamięć: długa maska, dobrze umiejscowiony nadwozie i krótki tył. Automatycznie wysuwane tylne skrzydło, długi rozstaw osi, szeroki tor i krótkie zwisy – w skrócie, kabriolet SLS AMG emanuje swobodnym stylem i autentycznym urokiem. Wyraźnie zaznaczone boki przypominają napięte mięśnie i sugerują czystą moc w połączeniu z dużymi kołami – 265/35 ZR 19 (przód) oraz 295/30 ZR 20 (tył). Atrakcyjny metaliczny kolor lakieru AMG Sepang brown oraz zoptymalizowane pod kątem masy felgi odlewane w 10-ramiennej konstrukcji, pomalowane na matowy czarny kolor z wykończonym błyszczącym rantem, są dostępne jako nowe opcje.

Cechy przypominające 300 SL Roadster, klasyczne auto marzeń z lat 50., obejmują nie tylko szeroką kratkę chłodnicy z dużą gwiazdą Mercedesa i skrzydlatym wlotem, ale także żeberka na masce i bokach pojazdu. Podobnie jak Mercedes-Benz SLS AMG Roadster, 300 SL Roadster pojawił się nieco później niż oryginalny model 300 SL z otwieranymi drzwiami, ale w przeciwieństwie do SL oba samochody marzeń AMG są dostępne w tym samym czasie.

Atmosfera wnętrza jak kokpit samolotu

Wnętrze kontynuuje oszałamiający styl designu zewnętrznego, budząc skojarzenia z kokpitem samolotu: wyróżniające cechy to deska rozdzielcza w kształcie skrzydła oraz wloty powietrza z regulowanymi, krzyżowymi dyszami przypominającymi silniki odrzutowe. Rozbudowana konsola centralna z matowego, solidnego metalu i nowa dźwignia E-SELECT w kształcie kontrolera ciągu samolotu to również cechy designu zaczerpniętego z branży lotniczej. Kolejnym dyskretnym detalem jest wytłoczone logo AMG na skórzanej dźwigni zmiany biegów.

AMG DRIVE UNIT – który, podobnie jak liczne inne elementy wnętrza, jest dostępny w prawdziwym włóknie węglowym – to centralny panel sterowania w konsoli środkowej: umożliwia kierowcy wybór osobistej konfiguracji pojazdu, w tym regulacji opcjonalnego sportowego zawieszenia Adaptive AMG. AMG Performance kierownica z wysokiej jakości skórzanym wykończeniem i spłaszczoną dolną częścią zapewnia doskonałą kontrolę nad pojazdem. Łopatki zmiany biegów i dolna część kierownicy są wykonane z solidnego metalu.

W pełni automatyczny, zoptymalizowany pod kątem masy dach miękki

Zmysłowe doświadczenie w SLS AMG Roadster 2012MY jest jeszcze bardziej intensywne, gdy dach jest otwarty, a potężny, naturalnie ssący silnik V8 o mocy 563 KM i momencie obrotowym 479 lb-ft wydobywa się z dachu, sprawiając, że serce bije szybciej dzięki charakterystycznemu dźwiękowi silnika AMG z ośmioma cylindrami. Dach miękki można otwierać i zamykać podczas jazdy z prędkościami do 31 mph (50 km/h); w pełni automatyczny proces otwierania/zamykania zajmuje tylko jedenaście sekund. Kierowca musi tylko obsługiwać jednostkę sterującą dachem, dogodnie zintegrowaną z przodu podłokietnika. Po otwarciu dach miękki oszczędza miejsce, składając się za siedzeniami w złożonej konfiguracji Z. Trzy kolory dachu miękkiego – czarny, czerwony i beżowy – są dostępne, aby dopasować się do dziewięciu kolorów nadwozia i ośmiu kolorów wnętrza.

Trójwarstwowy materiałowy dach miękki to konstrukcja z magnezu/stali/aluminium zoptymalizowana pod kątem masy, która znacząco przyczynia się do niskiego środka ciężkości samochodu. Dach miękki ma bezszwowo sklejone tylne okno z podgrzewanego jednolaminowanego szkła. Gładkie przejście między zewnętrzną powłoką dachu a tylną szybą utrzymuje niską hałas wiatru. Ciągła, elastyczna kieszeń wodna przebiegająca pod dachem miękkim zbiera deszczówkę i kieruje ją do podwozia przez dwa otwory po każdej stronie. Pojemność bagażnika wynosi 6,1 stopy sześciennej, zarówno przy otwartym, jak i zamkniętym dachu, co odpowiada niemal pojemności SLS AMG Coupé (6,2 stopy sześciennej).

Doskonała jakość materiałów i wykończenia

Najlepsza skóra, matowe wykończenie solidnego metalu lub opcjonalne wykończenie z prawdziwego włókna węglowego tworzą ekskluzywną atmosferę i odpowiadają autentycznemu odczuciu kokpitu. Starannie wykonane dekoracyjne i kontrastowe przeszycia podnoszą wizualne wrażenie, zwiększają rzemieślniczy wygląd i odzwierciedlają dbałość o szczegóły, która jest znakiem rozpoznawczym designu Mercedesa.

Standardowe wyposażenie Mercedes-Benz SLS AMG Roadster obejmuje czarną skórę designo, podgrzewane fotele sportowe AMG, zdejmowany szklany osłon na wietrze, COMAND z nawigacją i odtwarzaczem DVD, system alarmu przeciwdostępowego z zabezpieczeniem przed kradzieżą i monitoringiem wnętrza, automatyczną klimatyzację z podziałem na strefy oraz funkcję startu KEYLESSGO. Standardowy system AIRSCARF® dostępny wyłącznie w Mercedes-Benz działa jak niewidoczna chusta, ogrzewająca głowę i szyję pasażerów. Jest zintegrowany w oparciach foteli sportowych AMG i wydmuchuje ciepłe powietrze z otworów w zagłówkach. Przepływ powietrza można dostosować do różnych rozmiarów pasażerów za pomocą regulowanych żaluzji, a poziom ciepła można ustawić w trzech stopniach jednym naciśnięciem przycisku.

Osłony przeciwprzewrotne pokryte skórą z wbudowaną siatką w wyglądzie „Silver Shadow” są dostępne w połączeniu z designo Exclusive leather, aby zredukować turbulencje w kokpicie. Oświetlenie ambientowe zintegrowane jest w elektrycznie składanych lusterkach zewnętrznych.

Jednobarwna lub dwubarwna skóra designo w kolorze espresso brązowym jest dostępna jako nowy kolor wnętrza – ten ciemny odcień brązu doskonale pasuje do nowego metalicznego wykończenia lakieru AMG Sepang brown.

AMG Performance Media i Bang & Olufsen jako opcjonalne atrakcje

Oprócz systemu dźwiękowego Bang & Olufsen BeoSound AMG, inną opcjonalną atrakcją rozrywkową jest AMG Performance Media. W bezprecedensowy sposób, ten inspirowany wyścigami system łączy liczne wyświetlacze telemetrii, takie jak dane o silniku, przyspieszenie boczne i liniowe oraz czasy okrążeń na torze wyścigowym. AMG Performance Media jest aktywowane przez naciśnięcie klucza AMG w AMG DRIVE UNIT i obsługiwane za pomocą kontrolera COMAND. Kluczowe funkcje w skrócie:

  • Wyświetlanie w czasie rzeczywistym temperatury silnika oleju, płynu chłodzącego i płynu przekładniowego
  • Wyświetlanie w czasie rzeczywistym mocy silnika, momentu obrotowego i pozycji pedału gazu
  • Wyświetlanie w czasie rzeczywistym indywidualnych ciśnień w oponach
  • Wyświetlanie w czasie rzeczywistym czasu przyspieszenia od 0-60 mph lub 0-100 km/h (alternatywnie: ćwierć mili)
  • Wyświetlanie w czasie rzeczywistym przyspieszenia bocznego i liniowego połączonego z efektywnością hamowania i pozycją pedału gazu, w tym funkcją pamięci
  • Rejestracja indywidualnych czasów okrążeń na zamkniętym torze wyścigowym, z czasami sektorowymi i funkcją pamięci
  • Integracja funkcji DRIVE UNIT do zapamiętywania danych konfiguracyjnych i inicjowania RACE START

Różne funkcje AMG Performance Media są wyświetlane na kolorowym wyświetlaczu zintegrowanym z deską rozdzielczą. Trzy wyświetlacze są pokazywane jednocześnie, przy czym najważniejsze informacje znajdują się na środku. Cyfrowo symulowane wskaźniki z czerwonymi wskazówkami zapewniają doskonałą czytelność.

Specjalnie wzmocniona aluminiowa rama, niska masa własna

Oprócz maksymalnego komfortu, kluczowym czynnikiem dla przyjemności z jazdy w nowym SLS AMG Roadster są znakomite osiągi. Bazą do tego jest innowacyjny projekt nadwozia: podwozie i nadwozie są wykonane z aluminium, konstrukcja łącząca inteligentną konstrukcję o niskiej masie z wysoką wytrzymałością. Przy masie własnej wynoszącej 1660 kg, Roadster jest tylko 40 kg cięższy niż Coupé. W rezultacie uzyskuje niezwykły stosunek mocy do masy wynoszący 2,98 kg/KM.

Aby osiągnąć ten sam poziom dynamiki jazdy – bez stałego dachu, Mercedes-Benz SLS AMG Roadster zawiera kilka funkcji zaprojektowanych specjalnie w celu wzmocnienia konstrukcji nadwozia, w tym progi boczne o większej grubości i dodatkowe komory. Belka poprzeczna deski rozdzielczej jest wspierana na ramie przedniej szyby i centralnym tunelu przez dodatkowe wsporniki, a zakrzywiony wspornik między dachem miękkim a zbiornikiem wzmacnia tylną oś. Brak dachu i drzwi otwieranych do góry oznacza, że otwarty SLS AMG ma wzmocnioną belkę poprzeczną za siedzeniami, aby wspierać stały system ochrony przy przewróceniu. To również mieści 250-watowy subwoofer systemu dźwiękowego Bang & Olufsen BeoSound AMG wysokiej klasy.

Wszystko to zapobiega niepożądanym wibracjom od samego początku i sprawia, że nie ma potrzeby używania dodatkowych tłumików wibracji, które często występują w otwartych samochodach sportowych. Stalowa rama aluminiowa o niskiej masie waży 243 kg, co oznacza, że jest tylko 2 kg cięższa od modelu z otwieranymi drzwiami.

Inteligentna mieszanka materiałów i niski środek ciężkości

50 procent inteligentnie zaprojektowanej, zoptymalizowanej pod kątem masy aluminiowej ramy wykonane jest z sekcji aluminiowych, 26 procent z blach aluminiowych, 18 procent z aluminium odlewanego i 6 procent ze stali. Maksymalne bezpieczeństwo pasażerów wymaga użycia ultra-wysoko wytrzymałej stali formowanej na gorąco w słupkach A.

Cały pojazd zaprojektowano tak, aby uzyskać możliwie najniższy środek ciężkości. Dotyczy to zarówno niskich punktów mocowania układu napędowego i osi, jak i ułożenia sztywnej konstrukcji nadwozia, które zostało utrzymane jak najniżej. Przykłady obejmują sztywne połączenia skrętne i zginające między przednią a tylną częścią oraz kabiną bezpieczeństwa pasażera, które zostały zaprojektowane do wykorzystania możliwie najniższych ścieżek sił.

Bezpieczeństwo pasywne

Aluminiowa rama zapewnia podstawę dla znakomitego bezpieczeństwa biernego. Rozbudowane funkcje bezpieczeństwa obejmują stały system ochrony przy przewróceniu, trzypunkowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami pasów oraz ogranicznikami siły pasów oraz osiem poduszek powietrznych: adaptacyjne poduszki powietrzne z przodu i kolanowe, dwie poduszki boczne zintegrowane w fotelach oraz dwie poduszki powietrzne okienne, które wysuwają się z linii dachu.

Standardowy system asystenta martwego pola pomaga kierowcy za pomocą wizualnego ostrzeżenia i sygnału dźwiękowego, jeśli wykryje niebezpieczeństwo kolizji z innym pojazdem podczas zmiany pasa.

Mocny silnik AMG V8 o pojemności 6,3 litra z mocą 563 KM

Mercedes-Benz SLS AMG Roadster ma ten sam potężny silnik, co model z otwieranymi drzwiami. Silnik V8 o pojemności 6,3 litra z maksymalną mocą 563 KM przy 6800 obr./min czyni otwarty SLS jednym z najsilniejszych samochodów sportowych w swoim segmencie. Jego stosunek mocy do masy wynosi 2,98 kg/KM. Ten silnik z naturalnym zasilaniem generuje maksymalny moment obrotowy 479 lb-ft przy 4750 obr./min. Kabriolet SLS AMG przyspiesza od 0 do 60 mph w 3,7 sekundy (0-100 km/h w 3,8 s), a maksymalna prędkość wynosi 197 mph / 317 km/h (ograniczona elektronicznie) – co oznacza, że Roadster ma niemal identyczne osiągi jak model z otwieranymi drzwiami.

Wysokoobrotowy silnik V8 6,3-litrowy ma typowe cechy potężnych silników wyścigowych. Reaguje natychmiastowo i bez wysiłku na ruchy pedału gazu. Zastosowanie systemu smarowania ze suchą miską umożliwia znacznie niższe umiejscowienie silnika w pojeździe, co prowadzi do niższego środka ciężkości, co z kolei sprzyja wysokiemu przyspieszeniu bocznemu i emocjonującym osiągom.

Osiągnięcie wymagających celów dotyczących zużycia paliwa

Pomimo swojego bezkompromisowo sportowego charakteru, uwagę poświęcono również zużyciu paliwa. SLS AMG zużywa 13,2 litra na 100 kilometrów (NEDC w połączeniu), co odpowiada emisji CO2 wynoszącej 308 gramów na kilometr. Ulepszenia efektywności obejmują znaną, ekskluzywną dla AMG, optymalizowaną pod kątem tarcia podwójną powłokę natryskową zastosowaną na ściankach cylindrów, a także zoptymalizowane pod kątem mapy i na żądanie zasilanie olejem oraz inteligentne zarządzanie generatorem: w fazach przeregulowania silnika energia kinetyczna jest wykorzystywana do ładowania akumulatora, a nie marnowana poprzez generowanie ciepła. Z kolei generator jest przełączany w tryb bez obciążenia podczas przyspieszania, co zmniejsza obciążenie silnika. Wyrafinowana technologia katalizatorów umożliwia spełnienie bieżących i przyszłych norm emisji, takich jak Euro-5, LEV 2 i ULEV.

Skrzynia biegów z synchronizacją obrotów i konfiguracją transaxle

Silnik AMG o pojemności 6,3 litra dostarcza swoją obfitą moc do tylnego transaxle za pomocą ultralekkiego wału napędowego z włókna węglowego – podobnie jak w układzie stosowanym w wyścigowym samochodzie turystycznym DTM klasy C. Skrzynia biegów ze synchronizacją obrotów jest montowana z tyłu (transaxle) i połączona z obudową silnika za pomocą wału momentowego. Wał z włókna węglowego obraca się z prędkością silnika w rurze momentowej. Zaletą tego zaawansowanego rozwiązania jest sztywne połączenie między silnikiem a skrzynią biegów, co z kolei zapewnia optymalne wsparcie dla sił i momentów generowanych.

AMG SPEEDSHIFT DCT 7-biegowa skrzynia biegów sportowych chwali się szybkim zmianą biegów bez utraty siły trakcyjnej – w zaledwie 100 milisekund. Kierowca ma do wyboru cztery różne tryby jazdy: „C” (Kontrolowana efektywność), „S” (Sport), „S+” (Sport plus) lub „M” (Manualny). W trybie Sport, Sport plus i Manual automatyczna funkcja synchronizacji obrotów jest aktywna; wszystkie tryby można wygodnie wybierać za pomocą pokrętła sterującego na AMG DRIVE UNIT. Funkcja RACE START zapewnia optymalną przyczepność do pełnych startów mocy z martwego punktu – podobnie jak mechaniczna blokada różnicowa, która jest zintegrowana z kompaktową obudową skrzyni biegów.

Zaawansowany układ zawieszenia z wahaczami podwójnymi

Konfiguracja silnika umieszczonego z przodu i transaxle zapewnia idealny rozkład masy przód/tył wynoszący 47 do 53 procent. Montaż silnika za przednią osią stworzył idealną dynamikę jazdy z precyzyjnym prowadzeniem, doskonałą zwrotnością, niską bezwładnością dla nagłych zmian kierunku i znakomitą przyczepnością. Wszystkie cztery koła są umiejscowione na podwójnych wahaczach z drążkiem, technologia, która sprawdziła się w wyścigach, aż do Formuły 1. Dzięki układowi wahaczy podwójnych, lokalizacja kół i funkcje zawieszenia pozostają oddzielne; elementy sprężynowe/tłumiące są podparte na dolnym wahaczu. Układ wahaczy podwójnych z wysoką kątową sztywnością i sztywnością toru pozytywnie lokalizuje koło przy minimalnych ruchach elastycznych, zapewniając kierowcy optymalne odczucie kontaktu z drogą podczas jazdy na granicy możliwości.

Wahacze, przeguby kierownicze i piasty z przodu i z tyłu są wykonane w całości z kutego aluminium – znacznie zmniejszając masy niepodporządkowane; ta konfiguracja również wyraźnie poprawia reakcję zawieszenia. Długi rozstaw osi wynoszący 268,5 cm nie tylko zapewnia znakomitą stabilność w prostych, ale także niskie przemieszczenia obciążenia kół, znacząco zmniejszając tendencję pojazdu do nurkowania i siadania przy hamowaniu i przyspieszaniu. Szeroki rozstaw kół – przód 168 cm, tył 165 cm – zapewnia niższe przemieszczenia obciążenia kół z wewnętrznego na zewnętrzne podczas pokonywania zakrętów, co pozwala oponom na zachowanie większej przyczepności.

Nowe zawieszenie sportowe Adaptive AMG

Nowe zawieszenie sportowe Adaptive AMG z elektronicznie sterowanym tłumieniem jest dostępne jako atrakcyjna opcja zastępująca standardowe zawieszenie sportowe AMG. Umożliwia modyfikację charakterystyki tłumienia za naciśnięciem przycisku. Używając przycisku na AMG DRIVE UNIT, kierowca może wybrać własną konfigurację zawieszenia. Dostępne są trzy tryby: „Comfort”, „Sport” i „Sport plus”. Bieżący tryb jest wyświetlany w zestawie wskaźników.

„Comfort” zapewnia wrażliwą reakcję z miękką charakterystyką tłumienia, podczas gdy w trybie „Sport” tłumiki mają znacznie sztywniejszą reakcję w zależności od sytuacji jazdy. To nie tylko prowadzi do lepszego kontaktu z drogą, ale również skutecznie tłumi przechyły i wahania nadwozia. „Sport plus” jest idealny do wyzwań na torze wyścigowym: oprócz wyższej siły tłumienia, ten tryb ma specyficzne algorytmy sterujące, które zostały dostosowane do sportowego stylu jazdy. Nowe, zmienne zawieszenie zostanie również opcjonalnie dostępne dla SLS AMG Coupé w przyszłości.

Bezpośrednie sterowanie, blokada różnicowa i 3-stopniowe ESP®

Zębatka kierownicza zapewnia bezustannie bezpośrednie odczucie kierowania przy stałym mechaniczny współczynniku 13,6:1, w zgodzie z wysokimi oczekiwaniami stawianymi super samochodom sportowym. Wspomaganie kierownicy dostarcza pomocy uzależnionej od prędkości i poprawia informację zwrotną dla kierowcy, gdy prędkość wzrasta, co jest cenne podczas jazdy z dużymi prędkościami na prostych odcinkach. Umieszczenie układu kierowniczego przed silnikiem na integralnym podwoziu pozwala na niskie umiejscowienie silnika. SLS AMG standardowo wyposażony jest w 3-stopniowe ESP®, które umożliwia kierowcy dostęp do trzech trybów „ESP ON”, „ESP SPORT” i „ESP OFF” za naciśnięciem przycisku. W trybie „ESP OFF” obsługa pedału hamulca przywraca wszystkie normalne funkcje ESP®.

Logika przyczepności systemu kontroli poślizgu (ASR) jest aktywna we wszystkich trzech trybach ESP®. Jeśli jedno z kół napędowych zaczyna się ślizgać, stosowane jest specyficzne ciśnienie hamulca, aby znacząco poprawić przyczepność – szczególnie w połączeniu ze standardową mechaniczną blokadą różnicową. Oznacza to, że moc silnika jest skuteczniej przenoszona na drogę podczas agresywnej jazdy.

Opcjonalny ceramiczny układ hamulcowy AMG o dużej wydajności z dwuczęściowymi tarczami

Wysokowydajny system hamulcowy AMG z dwuczęściowymi tarczami hamulcowymi z przodu zapewnia niezwykle krótkie drogi hamowania nawet pod ogromnymi obciążeniami. Czerwono malowane zaciski hamulcowe na wszystkich czterech rogach są dostępne jako opcja. Opcjonalne ceramiczne hamulce z dwuczęściowymi tarczami o jeszcze większych średnicach zapewniają jeszcze lepsze osiągi hamulcowe. Ceramiczne tarcze hamulcowe działają w jeszcze wyższych temperaturach roboczych dzięki swojej większej twardości, a wszystko to połączone z imponującą redukcją masy o około 40 procent. Zmniejszenie mas niepodporządkowanych dodatkowo poprawiło zarówno komfort, jak i przyczepność, a zmniejszenie mas wirujących na przedniej osi zapewnia bardziej bezpośrednią reakcję na kierownicę.

Oparcie na lekkiej konstrukcji było również kluczowe w przypadku kół: lekkie felgi AMG oparte na innowacyjnym procesie formowania przepływowego zmniejszają masy niepodporządkowane, poprawiając jednocześnie dynamikę jazdy i komfort zawieszenia. Oprócz standardowych lekkich felg AMG z podwójnym 5-ramiennym wzorem, dostępna jest felga 7-ramienna, która jest opcją bez dodatkowych kosztów. Zoptymalizowane pod kątem masy 10-ramienne felgi odlewane są dostępne jako opcja. Opony 265/35 R 19 (przód) i 295/30 R 20 (tył), opracowane wyłącznie dla SLS AMG, zapewniają optymalne osiągi. System monitorowania ciśnienia w oponach jest standardowo montowany, aby na bieżąco monitorować ciśnienie w wszystkich czterech kołach, z indywidualnym wyświetlaczem dla każdej opony.

Produkcja w Sindelfingen, wprowadzenie na rynek jesienią 2011 roku

Kabriolet supersportowy będzie produkowany w największej fabryce Mercedesa w Sindelfingen. Silnik AMG o pojemności 6,3 litra pochodzi bezpośrednio z warsztatu silnikowego AMG w Affalterbach, gdzie jest montowany ręcznie zgodnie z tradycyjną filozofią „Jeden człowiek, jeden silnik”.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.