W listopadzie 1968 roku, na torze Hockenheim, międzynarodowa prasa została zaproszona na premierę coupe Mercedes-Benz „Stroke-Eight”, modeli 250 C oraz 280 CE.
Podstawowa koncepcja techniczna oraz design nowych modeli były głównie oparte na wersjach sedan. Jeśli chodzi o podwozie, jednostkę napędową i ramę, coupé były bardzo podobne do sedana modelu 250, a do słupka A, nawet nadwozie obu wersji było identyczne. W pewnym sensie różniły się od czterodrzwiowego sedana, na którym zostały oparte. Miały obniżoną linię dachu, dłuższe drzwi i brak słupka B.
Design był dziełem Paula Braqa, który odpowiadał za bardziej zaawansowane modele Mercedes-Benz. W tym modelu reflektory były ustawione pionowo, a światła tylne poziomo. Posiadał dużą, chromowaną atrapę chłodnicy na środku. Komora silnikowa była przygotowana na silnik rzędowy szóstki, umieszczony bardziej z tyłu, co poprawiało przyczepność na drodze i rozkład masy.