Po wojnie cała Europa była zniszczona, a Niemcy nie miały już przemysłu. Mercedes-Benz zebrał swoje siły i przywrócił swoich inżynierów do pracy. Musieli ożywić kraj oraz rozwijać firmę.
Zespół projektowy nie zaczynał od zera. Dysponowali niektórymi planami używanymi przed i w trakcie II wojny światowej. W 1946 roku zaczęli od furgonetki zbudowanej na tym samym podwoziu. Istniało duże zapotrzebowanie na vany, które miały być używane lub przerabiane na karetki i radiowozy. W 1949 roku Mercedes-Benz zaprezentował serię 170 S na targach technicznych w Hanowerze. Było to pierwsze, powojenne, luksusowe auto osobowe, oparte na tym samym podwoziu W136.
Nowy model 170 S bazował na niektórych przedwojennych konstrukcjach, szczególnie na modelu W153. Kabriolet był dostępny w wersji dwu- lub czteroosobowej, odpowiednio jako Cabriolet A i Cabriolet B. Pierwszy z nich uważany był za samochód luksusowy. Wydatne nadkola oraz wąski, wysoki silnik były reliktem przeszłości, ale pomogły niemieckiej marce pójść naprzód.
Wewnątrz Cabriolet A miał półkę za siedzeniami, służącą jako dodatkowa przestrzeń bagażowa. Niektóre z nich były wyposażone w fotele przystosowane dla dzieci. Na desce rozdzielczej znajdował się radioodtwarzacz na środku oraz schowek po stronie pasażera. W zestawie wskaźników znajdował się duży zegar po lewej stronie oraz prędkościomierz po prawej, przed kierowcą. Na środku zamontowano wskaźnik poziomu paliwa i miernik napięcia. Dźwignia zmiany biegów była umieszczona na podłodze i miała okrągły, biały gałkę.