Po II wojnie światowej Mercedes-Benz wznowił produkcję samochodów modelem Typ 170, który oparty był na modelu z 1936 roku.
W przeciwieństwie do BMW, Adler czy Wanderer, zakład Mercedes-Benz był mniej dotknięty skutkami wojny. Ponadto większość narzędzi potrzebnych do budowy Typ 170 była nadal w dobrym stanie. Dlatego zarząd postanowił kontynuować produkcję tego modelu, mimo że był już nieco przestarzały. Klientów to jednak nie zrażało. Na początku Mercedes-Benz produkował głównie pojazdy użytkowe, w tym ambulanse i lekkie ciężarówki. Wkrótce jednak pojawiły się również samochody osobowe.
Chociaż klienci nie przykładali dużej wagi do wyglądu swoich pojazdów, to jednak podziwiali nieco odświeżoną wersję modelu Typ 170 z 1946 roku. Jego zaokrąglone, lekko nachylone nadkola nawiązywały do stylistyki samochodów sprzed wojny. Pochylony, nieco wsteczny, wysoki grill dodawał pojazdowi ekskluzywności. Inną docenianą cechą były drzwi zawieszone na słupku B. Dzięki temu przednie drzwi otwierały się do tyłu, natomiast tylne w tradycyjny sposób. Prawie pionowa, nieco pochylona do przodu płyta kryła zapasowe koło, sprytnie ukryte pod metalową pokrywą na tyle.
Wnętrze oferowało miejsce dla pięciu pasażerów. Nie był to ten sam luksusowy pojazd, jak przed wojną, ale w 1946 roku posiadanie samochodu stanowiło luksus. Jakiejkolwiek marki, nie tylko Mercedes-Benz.