Po wzroście gospodarczym, który nastąpił po Wielkim Kryzysie związanym z krach na Wall Street w 1929 roku, Mercedes-Benz opracował nową linię produktów dla tych, którzy już zaczęli zarabiać.
Choć model Mercedes-Benz Typ 170 był już dostępny na rynku od 1931 roku, producent postanowił wprowadzić zaktualizowaną wersję, która miała być droższa i lepiej spełniać potrzeby i oczekiwania klientów. W ten sposób, w 1933 roku, niemiecka firma zaprezentowała model Typ 200.
Nowy model był wyraźnie powiązany ze swoim poprzednikiem. Jednak najbardziej zauważalną różnicą była dłuższa komora silnikowa, która pomieściła silnik sześciocylindrowy w układzie rzędowym zamiast czterocylindrowego. Dodatkowo, nadwozie miało zaokrąglone krawędzie zamiast tańszych, ostrych narożników z Typu 170. Mimo trudnych czasów, Mercedes-Benz starał się i udało mu się utrzymać spójną linię stylistyczną. Z przodu lampy wciąż montowane były na zakrzywionej belce umieszczonej między przednimi błotnikami. Długie, zaokrąglone błotniki rozciągały się aż do progów drzwi, a w zależności od wersji, pojazd mógł być wyposażony w bocznie zamontowane koła zapasowe, które znajdowały się z tyłu na bagażniku w wersjach z krótkim rozstawem osi.
Wnętrze również zostało ulepszone przy użyciu lepszych materiałów. Chodziło tu nie tylko o skórzane i drewniane wykończenia, ale także o wyższą jakość używanych materiałów w porównaniu do Typu 170. Aby pokazać powiązanie z poprzednikiem, Typ 200 miał ten sam system otwierania drzwi, z tylnymi drzwiami otwieranymi na zawiasach z tyłu.