Po udanym wprowadzeniu nowego modelu Typ 230 opartego na platformie W143 w 1936 roku, Mercedes-Benz wykonał kolejny krok w 1937 roku, prezentując wersję Cabriolet B.
Obydwa samochody opierały się na tej samej platformie, więc naturalne było, że dzieliły niektóre istotne komponenty. Oprócz zespołu napędowego, producent wykorzystał nadwozie i elementy wnętrza z głównej wersji sedan. Istniały jednak także istotne różnice między nimi. Przede wszystkim, Cabriolet B był oczywiście kabrioletem.
Z lekko pochyloną do tyłu chromowaną osłoną chłodnicy, Typ 230 wykazywał zainteresowanie producenta budowaniem bardziej aerodynamicznych samochodów. Nie odbiegał zbytnio od głównego języka designu marki, ale był to początek. Dodatkowo, zaokrąglone, długie przednie błotniki wspierały poprzeczkę między nimi dla reflektorów. Trzecie światło umieszczono w środku, pełniąc rolę rezerwowego lub jako dodatkowe źródło światła na pitch-black noce. Chromowany zderzak z przodu był opcjonalny i montowany bezpośrednio na końcach podwozia.
W przeciwieństwie do Cabriolet A, który oferował trzy miejsca, Cabriolet B oparty był na dłuższym rozstawie osi, co pozwoliło producentowi zainstalować standardową kanapę z tyłu, odpowiednią dla dwóch dorosłych. Dodatkowo, przednie fotele kubełkowe były wystarczająco szerokie jak na standardy tamtych czasów.