Mercedes-Benz wprowadził model Type 230 jako wersję o wydłużonym rozstawie osi Type 200, stając się jedną z najpopularniejszych serii przed II wojną światową, a Cabriolet D miał w tym wyjątkowe znaczenie.
Zaledwie rok po wprowadzeniu serii W143, Daimler-Benz zaprezentował odświeżoną wersję całej linii. Wprowadziło to nieco zmodyfikowany grille, a także nowe reflektory zamontowane bezpośrednio na przednich błotnikach. Dodatkowo, zaprezentowano czterodrzwiową, wydłużoną wersję otwartego Type 230, co umożliwiało wygodne wsiadanie i wysiadanie z pojazdu, zwłaszcza z opuszczonym dachem, dla wszystkich pasażerów.
Niemiecki producent samochodów nie był nowicjuszem w produkcji czterodrzwiowych pojazdów z otwartym dachem, a jego klienci oczekiwali tej wersji. Podczas gdy większość kabrioletów produkowanych przez Mercedes-Benz miała dwie drzwi oraz cztery lub pięć miejsc, wersja D oferowała cztery drzwi. Drzwi przednie były zawieszone na tylnych zawiasach, podczas gdy tylne miały zawiasy z przodu. Dzięki temu pasażerowie z przodu mieli łatwiejszy dostęp do wysiadania z samochodu. Dodatkowo, taki system umożliwiał kierowcy szybkie wysiadanie i otwieranie drzwi dla pasażerów z tyłu.
Wnętrze modelu 230 Cabriolet D było bardzo przestronne dzięki długiemu rozstawowi osi. Producent zastosował system szybkiego demontażu słupka B, co pozwalało użytkownikom na całkowicie otwartą przestrzeń po szybie przedniej.