Kiedy Mercedes-Benz postanowił ulepszyć linię Typ 200, powstał model Typ 230, znany również jako model W143.
Większość klientów zdecydowała się na dopłatę za większy silnik, co skutkowało nagłym wycofaniem jednostki 2.0-litra w połowie 1936 roku. Klienci docenili również dłuższy rozstaw osi modelu W143 w porównaniu do jego poprzednika, który zniknął z rynku w tym samym roku. Niemiecki producent samochodów wprowadził facelifting dla W143, dzięki czemu nie wyglądał dokładnie jak Typ 200. Mercedes zaprezentował tę nową wersję na Targach Motoryzacyjnych i Motocyklowych we Frankfurcie w lutym 1937 roku.
Nowa generacja otrzymała wersję ze skróconym rozstawem osi, o kodowej nazwie N, oraz standardową wersję, która nie miała dodatkowej litery za nazwą Typ 230. Na tej bazie Mercedes zbudował wersję Pullman. Z przodu, Pullman miał reflektory zamontowane w nadkolach oraz chromowany zderzak przed przednimi kołami. Lekko pochylony do tyłu chłodnica przypominała niektóre sportowe samochody z tamtej epoki. Ponieważ był dłuższy niż jego brat, pojazd miał dodatkowy zestaw okien za tylnymi drzwiami. Z tyłu, lekko pochylony tył stwarzał miejsce na bagażnik, który był dostępny z zewnątrz.
Mercedes-Benz oferował Pullmana dla maksymalnie sześciu pasażerów, co szybko stało się standardowym wymaganiem klientów. Tylne drzwi zawiasowe ułatwiały kierowcy i pasażerowi z boku wysiadać i szybko otwierać tylne drzwi.