Mercedes-Benz zaprezentował model Type 230 jako wersję z długim rozstawem osi dla modelu Type 200 w 1936 roku w formie czterodrzwiowego sedana lub kabrioletu.
Gdy sterowiec Hindenburg odbył swój pierwszy lot w marcu 1936 roku, tworząc bezpośrednie połączenie lotnicze między Niemcami a USA, Mercedes-Benz był silniejszy niż kiedykolwiek. W maju wprowadzono model W143. Pomimo kryzysu gospodarczego, producent samochodów kontynuował ulepszanie swoich produktów oraz rozwijanie nowych modeli, aby przyciągnąć więcej klientów.
Model W143 został zaprojektowany w podobnym stylu co model 200. Jego pochylony chłodniczy był już rozpoznawalnym elementem marki, a reflektory były połączone chromowaną listwą. Projektanci wydłużyli zakrzywione błotniki przednie ku tyłowi pojazdu, tworząc dwa stopnie po bokach, co ułatwiało wsiadanie i wysiadanie. Mercedes zainstalował zawiasy drzwi tylko na słupkach B. Z tyłu bagażnik pomieścił koło zapasowe.
Wnętrze samochodu było urządzone w sposób, który przewidywał dwa niezależne fotele z przodu oraz kanapę z tyłu. Płaska deska rozdzielcza zawierała wskaźniki umieszczone pośrodku. Był to komfortowy i przestronny pojazd dla pięciu dorosłych osób. Cztery korbki okien pozwalały pasażerom cieszyć się świeżym powietrzem. Dostępna była także wersja kabrioletu.