W lutym 1936 roku na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Berlinie, firma Daimler-Benz zaprezentowała model 260 D w formie sześciomiejscowego landaulet Pullman, zbudowanego w 13 egzemplarzach od lipca 1935 roku.
Na tych samych targach zaprezentowano również Hanomag Rekord, kolejny samochód osobowy z silnikiem diesla, który jednak wszedł do produkcji seryjnej dopiero w 1938 roku. W związku z tym, 260 D był pierwszym na świecie seryjnie produkowanym samochodem osobowym z silnikiem diesla. Od września 1936 roku 260 D był dostępny w różnych wariantach nadwozia. Oprócz Pullman Landaulet, oferowano trzy inne wersje: zamknięty sedan Pullman, czteroosobowy oraz kabriolet na cztery lub pięć miejsc.
W 1937 roku wprowadzono odmianę z liftingiem, w której zmodyfikowano grill. Reflektory były mniejsze i umieszczone w kulistych obudowach, bezpośrednio przymocowanych do przednich błotników. To rozwiązanie pozwoliło na zrezygnowanie z chromowanej poprzecznej listwy przed grillem.
Wnętrze modelu 260 D było bardzo przestronne dzięki długiemu rozstawowi osi. Oferowano go w różnych wersjach, pomieszczających do siedmiu pasażerów. Najczęściej korzystały z niego firmy taksówkarskie, potwierdzając oszczędność paliwa silnika diesla.