Kiedy Mercedes-Benz zaprezentował model 290 W18 na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych i Motocykli w Berlinie w 1933 roku, oferował go w wielu wersjach, w tym z wyborem trzech kabrioletów.
Podczas gdy inni producenci samochodów ledwo mogli zaoferować jeden kabriolet, niemiecki producent miał w swojej ofercie więcej kabrioletów w jednej serii. Typ 290 Cabriolet był dostępny z długim lub krótkim rozstawem osi, z luksusowym pakietem lub standardowym wykończeniem. Ale przede wszystkim był to Mercedes-Benz, samochód już znany ze swoich doskonałych właściwości.
Dostępny od 1933 roku, kabriolet W18 C z długim rozstawem osi charakteryzował się chromowaną belką umieszczoną pomiędzy przednimi błotnikami, która podtrzymywała dwa duże reflektory, a za nimi znajdował się płaski i wysoki chłodnic. Z opadającą linią boczną ku końcowi samochodu, całość tworzyła dynamiczny wygląd. Składany dach miał po bokach dwa chromowane ramiona. Z tyłu bagażnik był częściowo zintegrowany z nadwoziem i dostępny tylko z zewnątrz.
Mercedes-Benz zainstalował luksusowe wnętrze, które mogło pomieścić do pięciu osób. Z przodu znajdowały się dwa szerokie fotele, a z tyłu producent zamontował ławkę dla trzech osób. Panel deski rozdzielczej był wykończony drewnianymi okładzinami oraz czarnym panelem dla zestawu wskaźników.