Świat nadal nie podniósł się po Wielkim Kryzysie, a gospodarka Niemiec wciąż była w złym stanie, ale Mercedes-Benz uznał, że nadszedł odpowiedni czas, aby zaprezentować nową linię pojazdów: Typ 290.
Typ 290 został zaprezentowany na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Berlinie w 1933 roku. Produkowany był w różnych odmianach i rozmiarach, od kompaktowych sedanów po kabriolety i luksusowe pojazdy. Dla tych ostatnich najbardziej ekskluzywną wersją był Pullman. Pojazd zaprojektowany dla tych, którzy zarobili więcej na kryzysie ekonomicznym, ale nie na tyle, aby kupić model 380 K.
Za sprawą lekko pochylonego do tyłu chromowanego grilla oraz długiej komory silnikowej, Pullman sprawiał wrażenie potężnego pojazdu z silnikiem w układzie rzędowym ośmiu cylindrów. Władcza sylwetka luksusowego samochodu podkreślona była przez chromowane reflektory wsparte poziomą, łukowatą poprzeczką między błotnikami. Dodatkowo, gruby metalowy zderzak zamontowany na końcach podwozia chronił przód pojazdu. Ponieważ Pullman był najdłuższą wersją Typu 290, charakteryzował się długim rozstawem osi oraz drzwiami zawiasowymi z tyłu, co ułatwiało dostęp wszystkim pasażerom.
Wewnątrz producent zamontował do sześciu miejsc: dwa z przodu dla kierowcy i pasażera oraz cztery z tyłu. Jak na niemiecką markę premium przystało, wnętrze było eleganckie, wykończone skórą i okleinami drewnianymi. Ponadto, samochód miał okna po wszystkich stronach, co chroniło pasażerów przed warunkami atmosferycznymi.