Mercedes-Benz wprowadził model Type 290 Roadster na początku 1936 roku jako sportową wersję swojego asortymentu, pojazd, który otrzymał wszystkie aktualizacje opracowane dla pozostałych modeli.
Ten niemiecki producent samochodów był bliski zakończenia prac nad nowym modelem, Type 320, ale wciąż brakowało mu sportowego roadstera. Owszem, miał kilka wersji kabrioletów, ale nie roadstera. Potrzebował czegoś, co pozwoliłoby mu konkurować z innym niemieckim producentem z Bawarii, BMW.
W 1935 roku Mercedes-Benz wprowadził nowe aktualizacje do modelu Type 290. Oprócz zwiększonej mocy, oferował wybór dwóch rozstawów osi. Dla Sport Roadstera wybrano wersję z krótszym rozstawem osi, która była lżejsza. Samochód miał pochyloną, osadzoną w ramie chłodnicę z przodu, za chromowanym zderzakiem, ale przed osią przednią. Komora silnika była otoczona długimi, łukowatymi błotnikami, które przechodziły w boczne stopnie. Podobnie jak jego brat, kabriolet A z 1935 roku, miał dwa składane siedzenia za kabiną, przed kołami zapasowymi zamontowanymi z tyłu na pochyłej stronie bagażnika.
Mercedes zainstalował drzwi otwierane do tyłu, aby umożliwić dostęp do luksusowego, ale sportowego wnętrza. Zapewniało to komfort dla dwóch pasażerów w skórzanej tapicerce. Panel deski rozdzielczej miał centralnie umieszczony zestaw wskaźników.