Mercedes-Benz próbował odbudować się po II wojnie światowej i nadal korzystał z niektórych technologii opracowanych przed 1938 rokiem, ale udało mu się powrócić na rynek.
Pod koniec 1951 roku niemiecki producent samochodów zaprezentował zachwycające luksusowe modele 300 Coupe oraz 300 Cabriolet A na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Paryżu. Były to najdroższe samochody na rynku, skierowane do osób poszukujących luksusowych pojazdów, które mogły sobie na nie pozwolić.
Choć era szerokich błotników i wąskich komór silnikowych zaczynała zanikać, niemiecki producent nadal korzystał z tego języka designu przy tworzeniu modelu 300 Cabriolet. W porównaniu do pojazdów sprzed wojny, dużą różnicą było to, że okrągłe reflektory zostały zintegrowane z błotnikami, a nie umieszczone na oddzielnych wspornikach. Dodatkowo, wysoka, V-kształtna atrapa chłodnicy była ozdobiona chromowanymi wykończeniami, co nadawało samochodowi dostojny wygląd na drodze. Jego materiałowy dach nie mógł być schowany za kabiną, ale i tak prezentował się dobrze. W końcu, wyglądał podobnie jak inne samochody z tej samej segmentacji, może tylko nieco bardziej luksusowo.
Kokpit był przystosowany dla dwóch osób i był prawdziwym luksusowym coupe. Dzięki dźwigni zmiany biegów zamontowanej na kolumnie kierownicy, przejście z lewej do prawej strony było swobodne. Ponadto, w odróżnieniu od wielu pojazdów sprzed wojny, 300 Coupe miało panel wskaźników przed kierowcą, zamontowany na desce rozdzielczej wykończonej drewnem.