Na początku lat 50-tych Europa odbudowywała się z gruzów II wojny światowej, a mimo powszechnych przekonań, Mercedes-Benz zaprezentował oszałamiające luksusowe coupe 300 na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 1951 roku.
Po wojnie Mercedes-Benz zaczął produkować pojazdy głównie dla firm transportowych, taksówek, policji i władz. Jednak pod koniec 1951 roku wprowadził luksusową linię modelu 300, a w tym samym roku zaprezentował wersję Coupe, której sprzedaż rozpoczęła się w 1952 roku.
Choć era szerokich błotników i wąskich komór silnikowych zaczynała odchodzić w niepamięć, niemiecki producent wciąż korzystał z tego języka designu przy tworzeniu modelu 300 Coupe. W porównaniu do pojazdów sprzed wojny, jedną z głównych różnic było to, że okrągłe reflektory zostały zintegrowane z błotnikami, zamiast być umieszczone na osobnych wspornikach. Dodatkowo, wysoka, w kształcie litery V atrapa chłodnicy była ozdobiona chromowanymi detalami, co nadawało samochodowi dominujący wygląd na drodze. Z boku błotniki rozciągały się na przednie panele drzwi nad progami. Dodatkowy chromowany pas biegł wzdłuż nadwozia w kierunku tyłu, poszerzając się nad kołami i tylnymi błotnikami. Z tyłu, bagażnik miał pokrywę, a koło zapasowe umieszczono wewnątrz.
Wnętrze było zaprojektowane dla dwóch osób i stanowiło prawdziwe luksusowe coupe. Dzięki dźwigni zmiany biegów zamontowanej na kolumnie kierownicy, możliwe było swobodne przejście z lewej do prawej. Ponadto, w odróżnieniu od wielu pojazdów sprzed wojny, 300 Coupe miało panel przyrządów przed kierowcą, zamontowany na desce rozdzielczej wykończonej drewnem.