To była przełomowa era dla Mercedes-Benz, a w 1933 roku zaprezentowano Model 380 (W22) na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Berlinie.
Nowa era rozpoczęła się dla niemieckiego producenta samochodów, kiedy dr Hans Nibel i główny projektant Max Wagner postanowili stworzyć nowego roadstera, który miał zastąpić wcześniejsze modele 500K i SSK. Wszystko w nowym modelu 380 było nowe – od sportowego podwozia, przez silnik, po nadwozie.
Producent zdecydował się umieścić silnik dalej za osią przednią, co poprawiło rozkład masy. Charakterystyczny kształt grilla chłodnicy był typowy dla niemieckiego producenta, podczas gdy inne marki już zaczęły go unikać. System trzech reflektorów wspierał łukowaty, poprzeczny pręt zamontowany pomiędzy dużymi błotnikami. Po bokach komory silnika producent zamontował dwa zapasowe koła.
Wnętrze kabiny ozdobiono drewnianą deską rozdzielczą, gdzie centralne miejsce zajmował panel instrumentów. Pięć wskaźników i zegar nadawało sportowy charakter niemieckiemu kabrioletowi. Ponieważ silnik został przesunięty do tyłu, kabina musiała zostać umieszczona dalej w kierunku tyłu, co zmusiło inżynierów do stworzenia podwójnego łukowego drążka zmiany biegów, umieszczonego znacznie poniżej deski rozdzielczej. Dwa fotele były tapicerowane skórą.