Mercedes-Benz 500K to jedno z najrzadszych pojazdów wyprodukowanych przez niemieckiego producenta samochodów. Wyprodukowano zaledwie 761 podwozi, z czego 70 dostarczono do specjalistycznych wytwórni nadwozi.
Na progu II wojny światowej Mercedes-Benz stworzył „Autobahn-Kouriera”, pojazd oferujący wydajność, komfort i prestiż. Samochód zadebiutował w marcu 1934 roku na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych i Motocyklowych w Berlinie. Nowy model 500 z superładowarką został zaprezentowany w Berlinie w jednej wersji, w cenie specjalnie dostosowanej do wyjątkowo wysokich prędkości.
Wersja Sport-Limousine była jedną z najrzadszych, zaledwie 12 różnymi odmianami coupe wśród ogółu 761 wyprodukowanych podwozi. Statystyki uzupełniały 53 limuzyny i 28 otwartych tourerów. Samochód zbudowano na podwoziu z „silnikiem osadzonym z tyłu”, co oznacza, że jednostka inline-eight znajdowała się za osią przednią. Duże, przednie błotniki były wydłużone w kierunku kabiny. Sport-Limousine przeniosło koła zapasowe z tyłu, na wierzchu bagażnika, aby poprawić efektywność. Nie chodziło o zużycie paliwa, a o aerodynamikę.