Mercedes-Benz zaprezentował model W29 w marcu 1934 roku podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Berlinie.
Producent nie sprecyzował, że zamierza zastąpić model 380 nowo wprowadzonym 500, jednak pełna oferta składająca się z siedmiu wersji nadwozia, oprócz modelu na podwoziu, budziła wątpliwości. W czerwcu 1934 roku Mercedes-Benz dodał nowy model 500 do swojego cennika, a w kolejnym miesiącu wycofał Typ 380. Dwa lata później producent zwiększył pojemność silnika z pięciu do 5,4 litra, co zaowocowało nową nazwą – 540. K pochodzi od słowa „Kompressor”, niemieckiego terminu oznaczającego doładowanie. Jednym z najrzadszych 540 K był model Cabriolet A. Producent oferował model W29 w trzech wersjach z otwartym dachem.
Cabriolet A wyróżniał się radiatoriem wysuniętym do przodu, umiejscowionym tuż za osią przednią, zderzakem. Duże przednie błotniki wspierały belkę poprzeczną z dużymi reflektorami oraz dodatkowymi lampami przeciwmgielnymi. Po obu stronach umieszczono koła zapasowe między drzwiami otwieranymi do tyłu a kołami przednimi. Mercedes-Benz wyprodukowano 116 sztuk tego modelu.
Wnętrze było wykończone z użyciem ekskluzywnych materiałów. Wysokiej jakości skóra oraz okleiny drewniane doskonale komponowały się z polerowanym metalem na kierownicy i uchwytach drzwi. Podczas gdy inne wersje Cabriolet miały miejsce dla czterech osób, Cabriolet A oferował dwa miejsca z przodu i bagażnik z tyłu.