Stworzony jako Grand Tourer, model 540 K Spezial Coupe był ostatnim doładowanym Mercedesem-Benz, który powstał przed tym, jak II wojna światowa przewróciła świat do góry nogami.
Po Wielkim Kryzysie Mercedes-Benz odzyskał swoją pozycję jako wiodący dostawca dla bogatych i sławnych. Jednym z modeli, które stworzono, był 500 K, który później ewoluował w 540 K dzięki zwiększeniu pojemności silnika z 5 do 5,4 litra. Litera K oznaczała Kompressor (doładowanie), który pozwalał samochodowi osiągać wysokie prędkości na nowo zbudowanej wówczas Autobahnie, czyli sieci dróg bez limitów prędkości.
Design samochodu w dużej mierze nawiązywał do jego wersji roadster. Z przodu umieszczono już słynne reflektory na zakrzywionej poziomej listwie zamontowanej przed chłodnicą, wspierającej zakrzywione błotniki. Chociaż w tamtych czasach zderzak nie był obowiązkowy, producent dodał go, spawając do końców podwozia. W profilu, w przeciwieństwie do wersji z otwartym dachem, Spezial Coupe miało zapasowe koła zamontowane po bokach komory silnikowej, a nie z tyłu. Dzięki krótkiej, pochylonej szybie, samochód miał aerodynamiczny kształt oraz parę długich drzwi zawiasowych z tyłu.
Jako luksusowy GT, wnętrze pokryte skórą miało parę kubełkowych foteli. Panel deski rozdzielczej był wyposażony w wskaźniki umieszczone na środku.