Pojazd zaprojektowany jako luksusowy grand tourer, 540 K Spezial Roadster był ucieleśnieniem luksusu, osiągów oraz statusu wyższych sfer w Niemczech lat 30-tych.
Po Wielkiej Depresji, bogaci i znani wyrazili pragnienie posiadania nowych, luksusowych pojazdów. Mercedes-Benz szybko odpowiedział w 1934 roku, wprowadzając linię W29, a zwłaszcza model 500 K, który zaprezentowano w Berlinie. Dwa lata później, w kwietniu 1936 roku, podczas Paris Motor Show, niemiecki producent samochodów zaprezentował ewolucję tego modelu: 540 K. Podobnie jak jego brat, nowa wersja nosiła tę literę jako symbol osiągów, reprezentując Kompressor (sprężarkę) zamontowaną pod maską.
Prezentując tę samą sportową sylwetkę roadstera, z długim silnikiem otoczonym długimi, krągłymi błotnikami, 540 K zachwycał długością 5 metrów (197″). W przeciwieństwie do swoich krewniaków, 540 K Spezial Roadster miał zamontowane aż dwa koła zapasowe z tyłu, za pokrywą bagażnika, a nie po bokach komory silnikowej. V-kształtny radiator i krótka, pochylona szyba były oznaką pojazdu, który przeszedł badania aerodynamiczne. W zależności od właściciela, producent montował drzwi w wersji półciętej lub pełnej, przy czym te drugie były wyposażone w okna.
Mercedes-Benz zamontował we wnętrzu dwa kubełkowe fotele oraz płaską deski rozdzielczej, która miała wskaźniki umieszczone na środku. Kierownica z czterema szprychami była na tyle duża, aby ułatwić manewry przy niskich prędkościach. Jak można się było spodziewać, producent użył wyłącznie drogich materiałów, takich jak skóra, drewno i metalowe, chromowane wykończenia.