Nurburg był ostatnim pojazdem opracowanym przez Ferdynanda Porsche, gdy pracował dla Mercedes-Benz, a w jego ofercie znajdowały się również rzadkie wersje Cabriolet C.
Opracowany na podstawie wysokiej konstrukcji podwozia, Nurburg zastąpił pojazdy sześciocylindrowe z serii W03/04/05. Jego nazwa pochodzi od rozbudowanego programu testów wytrzymałościowych, który niemiecki producent samochodów zaplanował, gdy samochód przejechał 20 000 km w ciągu 13 dni na torze wyścigowym Nurburgring. Głównym modelem był sedan, ale ponieważ klienci prosili o luksusowy kabriolet, stworzono wersję C.
Ferdynand Porsche zbudował Nurburg na systemie wysokich podwozi, więc wersja kabrioletowa przyjęła tę samą platformę. To wpłynęło na dużą prześwit. Samochód miał długi przedział silnikowy, aby pomieścić silnik w układzie rzędowym ośmiu cylindrów. Jak większość producentów samochodów premium z tamtej epoki, miał zakrzywioną chromowaną belkę między przednimi błotnikami, która wspierała reflektory. Warto wspomnieć, że Nurburg i Cabriolet C były ostatnimi modelami Mercedes-Benz, które miały drewniane obręcze kół.
Jego kabina zapewniała miejsce dla pięciu osób, z dwoma indywidualnymi siedzeniami z przodu oraz ławką z tyłu. Producent pokrył panel deski rozdzielczej drewnem, a panel instrumentów zajmował centralne miejsce. Czteroramienne koło kierownicy miało przyciski do regulacji zapłonu i mieszanki paliwowej.