MERCEDES BENZ Typ Nurburg Cabriolet F (W08) 1933-1939

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MERCEDES BENZ Typ Nurburg Cabriolet F (W08) 1933-1939

Przejdź do galerii zdjęćMERCEDES BENZ Typ Nurburg Cabriolet F (W08) 1933-1939

Mimo że ten samochód należy do serii Nurburg, nie został uwzględniony w oficjalnych zestawieniach producenta pod tą nazwą, jednak powszechnie używano jej z powodu zamieszania w nazewnictwie.

Mercedes-Benz przygotował aktualizację dla pojazdu, który najdłużej był produkowany w jego ofercie, modelu W08. Samochód ten musiał pozostać na taśmach produkcyjnych z powodu Wielkiego Kryzysu w latach 30-tych. Producent wiedział, że stworzenie zupełnie nowego modelu w tym segmencie zwiększy koszty produkcji. Dlatego przeprowadzono jedynie drobne poprawki, aby uczynić W08 bardziej atrakcyjnym, ale bez wysokich wydatków.

Produkcję modelu Nurburg 460 zakończono w grudniu 1933 roku, a w lutym 1934 roku rozpoczęto produkcję modelu 500. W marcu niemiecki producent dodał wersję 500 z doładowaniem, co wprowadziło zamieszanie wśród klientów. Mercedes-Benz zauważył to i dodał literę K do wersji z kompresorem oraz N do modelu z silnikiem wolnossącym. To jednak wprowadziło jeszcze więcej zamieszania między „Nurburg” a „Normal.”

To zamieszanie pozostało, a czasami model 500N nazywano Nurburg, głównie dlatego, że wykorzystywał te same podzespoły techniczne, które pochodziły z W08, takie jak Cabriolet F. Ten model był ostatnim, który korzystał z tego samego podwozia i sztywnej osi tylnej opracowanych w latach 20-tych. Co więcej, był wyposażony w drewniane koła. Z drugiej strony, nadwozie miało nowy design z nachylonym, zaokrąglonym chłodnicą zamiast prostokątnej, kształtowanej na wzór łopaty z W08 I. Jego lekko pochylona szyba czołowa oraz nadwozie były podobne do tych, które występowały w modelu 500. Dodatkowo, cztery drzwi były zawieszone na słupkach B, co pozwalało pasażerom z przodu szybciej wychodzić i otwierać tylne drzwi dla najważniejszych pasażerów.

500

ParametrWartość
CylindryL8
Pojemność4918 Cm3
Moc74 Kw @ 3100 Rpm
100 Hp @ 3100 Rpm
99 Bhp @ 3100 Rpm
Moment obrotowy187 Lb-Ft @ 1250 Rpm
253 Nm @ 1250 Rpm
Układ paliwowyCarburetor
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna68 Mph (109 Km/H)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegówManualna
Hamulce przednieHamulce bębnowe
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony6.50-20
Długość211.8 In (5380 Mm)
Szerokość71.7 In (1821 Mm)
Wysokość71.7 In (1821 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.5/58.5 In (1
Rozstaw osi144.5 In (3670 Mm)
Średnie spalanie9.4 Mpg Us (25 L/100Km)
Emisja CO2595 G/Km

500 (M08 II)

ParametrWartość
CylindryL8
Pojemność4918 Cm3
Moc74 Kw @ 3100 Rpm
100 Hp @ 3100 Rpm
99 Bhp @ 3100 Rpm
Moment obrotowy188 Lb-Ft @ 1250 Rpm
255 Nm @ 1250 Rpm
Układ paliwowyCarburetor
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna71 Mph (114 Km/H)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegówManualna
Hamulce przednieHamulce bębnowe
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony7.00-20
Długość211.8 In (5380 Mm)
Szerokość71.7 In (1821 Mm)
Wysokość71.7 In (1821 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.5/58.5 In (1
Rozstaw osi144.5 In (3670 Mm)
Średnie spalanie9 Mpg Us (26.1 L/100Km)
Emisja CO2622 G/Km

500 (M08 III)

ParametrWartość
CylindryL8
Pojemność4918 Cm3
Moc81 Kw @ 3300 Rpm
110 Hp @ 3300 Rpm
109 Bhp @ 3300 Rpm
Moment obrotowy190 Lb-Ft @ 1250 Rpm
257 Nm @ 1250 Rpm
Układ paliwowyCarburetor
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna76 Mph (122 Km/H)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegówManualna
Hamulce przednieHamulce bębnowe
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony7.00-20
Długość211.8 In (5380 Mm)
Szerokość71.7 In (1821 Mm)
Wysokość71.7 In (1821 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.5/58.5 In (1
Rozstaw osi144.5 In (3670 Mm)
Średnie spalanie9 Mpg Us (26.1 L/100Km)
Emisja CO2622 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.