Mercedes-Benz wprowadził linię W08 w 1928 roku, która była pierwszym modelem oferowanym przez niemieckiego producenta z silnikiem ośmiocylindrowym w układzie rzędowym, a Sport Roadster był wyjątkowym egzemplarzem.
Choć nie są dokładnie znane szczegóły produkcji takich wersji W08, wiadomo kilka rzeczy: zaprojektował go Ferdinand Porsche, a dwa pojazdy wystartowały w 1929 roku w Alpine Rally oraz w 8-godzinnym wyścigu ADAC (Niemieckiego Klubu Samochodowego). Kierowcami byli słynni Rudolf Caracciola i Otto Merz. Samochody te nie zostały zaprezentowane w broszurze producenta ani nie były oferowane na sprzedaż.
Sport Roadster został zaprojektowany na skróconej wersji podwozia W08 i był samochodem wyścigowym, stworzonym z myślą o jednym celu: zwycięstwie w wyścigach. Dlatego producent zdecydował się na budowę wokół komory silnikowej. Z przodu znajdował się duży chłodnica chroniona dodatkową siatką, a reflektory zostały umieszczone w taki sposób, aby nie blokowały obszaru chłodzenia. Ponieważ nie był przeznaczony do użytku na publicznych drogach, nie miał przedniego ani tylnego zderzaka. W odróżnieniu od reszty gamy W08, Sport Roadster miał metalowe koła zamiast drewnianych (artylerii).
Kokpit został dopasowany do kierowców, oferując zaledwie dwa miejsca, co pozwalało na spełnienie obowiązkowych wymagań wyścigowych. Ponadto, siedzenie było przymocowane do podłogi. Przed kierowcą dominował czteroramienny kierownica, a wskaźniki umieszczono na środku deski rozdzielczej.