Mercedes-Benz wprowadził gamę W06 w 1927 roku, zaczynając od modelu S, który powstał jako samochód sportowy i do wydarzeń sportowych, a następnie pojawił się model SS w 1928 roku.
Niemiecki producent samochodów wiedział, że jego nazwa będzie na ustach wszystkich, jeśli zamierza wygrywać wyścigi, więc skupił się na opracowywaniu samochodu sportowego. W ten sposób wersja S wygrała Grand Prix Niemiec w 1927 roku, a ci, którzy interesowali się szybszymi pojazdami, prosili o więcej. Tak powstał model SS w kolejnym roku. Był to Super Sportowy samochód tamtych czasów, symbol luksusu i szybkości, a także grand tourer.
Jak wiele innych modeli z oferty Mercedesa, SS był dostępny w kilku wersjach nadwoziowych lub jako gołe podwozie. Wszystkie jednak dzieliły charakterystyczny, V-kształtny gril chłodnicy. Przednie koła były przesunięte do przodu, przed chłodnicą i komorą silnikową, a chromowany pasek podtrzymujący reflektory znajdował się między zaokrąglonymi przednimi błotnikami. Dodatkowo producent dodał zderzak zamontowany na końcach podwozia, aby chronić pojazd w razie wypadku. Zaokrąglony kształt maski był kontynuowany przez kilka następnych dekad. Na koniec, aby chronić pasażerów, Mercedes-Benz dodał krótką, płaską szybę czołową z parą wycieraczek na górze.
Producent wiedział, że jego klienci cenią sobie luksusowe pojazdy, więc wyposażył kabinę w drogie materiały. W zależności od wybranej wersji nadwozia w środku znajdowały się dwa lub cztery miejsca. Inna wersja miała składane fotele za kabiną oraz za osią tylną.