MERCEDES BENZ Typ Stuttgart 260 Sportwagen (W11) 1930

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MERCEDES BENZ Typ Stuttgart 260 Sportwagen (W11) 1930

Przejdź do galerii zdjęćMERCEDES BENZ Typ Stuttgart 260 Sportwagen (W11) 1930

Po połączeniu Daimler-Motoren-Gesellschaft i Benz&Cie, nowa rada zarządzająca stanęła przed dylematem, czy produkować drogie, czy przystępne cenowo samochody, a wybór padł na te drugie.

Jednym z pierwszych produktów nowo powstałej firmy był model Typ Stuttgart, który obejmował różne rodzaje pojazdów, wszystkie oparte na tej samej ramie. Decyzja o tworzeniu drogich samochodów sprawiła, że sportowy model był koniecznością.

Typ 260 Sportwagen oparty był na skróconej wersji podwozia W11. Jego wygląd różnił się od „rodzeństwa”, miał nadwozie roadstera z długą maską, wyciętymi drzwiami i krótkim tyłem. Tak jak inne samochody Mercedes-Benz z tamtej epoki, 260 Sportwagen wyposażony był w przednią część z chowanym chłodnicą za końcami podwozia oraz poziomym, chromowanym paskiem, który podtrzymywał reflektory.

W kokpicie zamontowano parę kubełkowych siedzeń, zaprojektowanych przede wszystkim z myślą o komforcie, choć pozycja za kierownicą była dość niska, co było typowe dla samochodu sportowego. W końcu ta sama marka już wcześniej wyprodukowała model SSK i wiedziała, jak stworzyć odpowiedni samochód sportowy. Składany materiałowy dach był dostępny, ale ponieważ nie było bocznych okien, służył głównie jako ochrona przed słońcem, a mniej przed deszczem.

2.6

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność2581 Cm3
Moc37 Kw @ 3400 Rpm
50 Hp @ 3400 Rpm
50 Bhp @ 3400 Rpm
Moment obrotowy100 Lb-Ft @ 1200 Rpm
135 Nm @ 1200 Rpm
Układ paliwowyCarburetor
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegówManualna
Hamulce przednieHamulce bębnowe
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony5.25-20
Długość172.4 In (4379 Mm)
Szerokość66.1 In (1679 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)56.1/56.1 In (1
Rozstaw osi110.6 In (2809 Mm)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.