MERCEDES BENZ V-Class 2019-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MERCEDES BENZ V-Class 2019-Present

Przejdź do galerii zdjęćMERCEDES BENZ V-Class 2019-Present

W 2014 roku Mercedes-Benz wprowadził nową generację modelu V-Class. Obecnie pojazd znacznie różni się od utilitarnych modeli, od których się wywodzi. Dodano więcej luksusu i komfortu, dzięki czemu przypomina teraz limuzynę o podwyższonej sylwetce.

Dla roku modelowego 2020, Mercedes-Benz ogłosił ważne udoskonalenia dla swojego MPV, zaczynając od wyglądu zewnętrznego, a następnie przechodząc do jednostek napędowych i skrzyni biegów. Na grillu, pośrodku, logo w kształcie trzech gwiazdek jest większe i otoczone dwoma srebrnymi listwami. Będzie również dostępnych trzy poziomy wyposażenia: Avantgarde, Exclusive i AMG. Ostatni z nich ma inny przedni grill z chromowanymi nakładkami, co podkreśla sportowy wygląd pojazdu. Oferowane są nowo zaprojektowane 18-calowe felgi, z srebrnymi i czarnymi liniami w środkowej części pięcioramiennego wzoru. Najwyższe wersje mogą nawet otrzymać 19-calowe felgi aluminiowe z dziesięcioma ramionami o wysokim połysku.

Jeśli chodzi o silniki, Mercedes-Benz zainstalował nową jednostkę diesla OM654 z pojedynczą lub podwójną turbosprężarką. Silnik z pojedynczą turbosprężarką OM654 oferuje 190 KM i 440 Nm (324,5 lb-ft) momentu obrotowego, podczas gdy silnik z podwójną turbosprężarką ma 239 KM i 500 Nm (368,8 lb-ft) momentu obrotowego.

Wnętrze pojazdu otrzymało fotele na poziomie flagowej klasy S, z pełnym możliwością odchylenia, systemem masażu i wentylacji, dzięki czemu każda podróż będzie relaksującym doświadczeniem.

 W 2014 roku premierowy model Mercedes-Benz V-Class wprowadził zupełnie nowe podejście do designu, atrakcyjności wartości, komfortu i bezpieczeństwa w segmencie MPV. Koncept okazał się prawdziwym sukcesem: dowodem na to jest około 209 000 sprzedanych jednostek V-Class od jej debiutu na rynku w 2014 roku, rekord sprzedaży w 2018 roku z około 64 000 sztuk, jedna z najmłodszych grup nabywców w Mercedes-Benz oraz udane wprowadzenia na innych rynkach, szczególnie w Azji. Na początku 2019 roku Indie stały się najnowszym rynkiem V-Class. A nowy lifting doda świeżości temu już udanemu modelowi. Główne punkty to nowa, efektowna stylizacja przodu oraz wprowadzenie silnika wysokoprężnego OM 654 o czterech cylindrach – model V 300 d osiąga nową wartość szczytową 176 kW (239 hp) (łączna konsumpcja paliwa 6,3-5,9 l/100 km, łączna emisja CO2 165-154 g/km). Dodatkowo, po raz pierwszy dostępna jest automatyczna skrzynia biegów 9G-TRONIC, a systemy bezpieczeństwa i wspomagania, w tym Active Brake Assist, zostały doprowadzone do najnowszego poziomu technologicznego. Nowy Mercedes-Benz V-Class będzie można zamawiać w Europie od marca 2019 roku. Ceny w Niemczech zaczynają się od 36 990 euro (w tym 19% VAT). Ponadto Mercedes-Benz Vans kontynuuje rozwój strategii elektryfikacji eDrive@VANs i wkrótce zaoferuje w pełni elektryczny model MPV.

Nowy design i jeszcze większy komfort

Styl i atrakcyjność wartości V-Class są pionierskie w segmencie MPV. Projektanci V-Class w Stuttgarcie zastosowali szereg ukierunkowanych działań, aby nadać MPV nowy wygląd, który nawiązuje do języka designu aktualnych modeli samochodów osobowych Mercedes-Benz. Nowy Mercedes-Benz V-Class ma szerszy wygląd i jeszcze silniejszą obecność wizualną, dzięki nowemu przodowi. Efekt ten osiągnięto dzięki nowemu projektowi zderzaka z wyrazistymi wlotami powietrza oraz nową strukturą diamentową w grillu. Gwiazda Mercedesa znajduje się centralnie w grillu i jest otoczona dwoma srebrnymi szczelinami. Koncepcja personalizacji z atrakcyjnymi liniami AVANTGARDE i EXCLUSIVE nadal istnieje, a linia AMG stanie się wizualnie mocniejsza: dysponuje nowym grillem w kształcie diamentu z chromowanymi wkładkami, co nadaje jej sportowy akcent.

Mercedes-Benz V-Class (2020)
2020 Mercedes-Benz V-Class
Nowe kolory lakierów w grafitowym szarym metaliku i selenitowym szarym metaliku rozszerzają spektrum dobrze przyjętych odcieni czarno-białych. Również nowym kolorem opcjonalnym jest stalowy niebieski. Z nowym kolorem czerwonym hiacyntowym, nowa V-Class opcjonalnie dokonuje szczególnie emocjonalnego oświadczenia. Równocześnie cztery nowe wzory felg ze stopów lekkich zapewniają mocny i awangardowy wygląd. W ich skład wchodzą 17-calowe felgi pięcioramienne w kolorze czarnym z wysokim połyskiem oraz 18-calowe felgi w kolorze szaro-tremolitowym z wysokim połyskiem i wzorem pięciu ramion lub czarne z wysokim połyskiem i pięcioramiennym wzorem. Na górze nowego portfolio felg znajdują się czarne 19-calowe felgi w kolorze czarnym o wzorze dziesięciu ramion z wysokim połyskiem.

Wnętrze również jest miejscem pracy projektantów, którzy przetransponowali filozofię wzornictwa wnętrza aktualnych modeli samochodów osobowych Mercedes-Benz do nowego V-Class. Wnętrze nowego V-Class podąża za trendem nowoczesności i przejrzystości. W zgodzie z liftingiem, Mercedes-Benz V-Class prezentuje się z nowymi nawiewami powietrza w bardziej sportowym wyglądzie turbin oraz nowymi wskaźnikami w zestawie wskaźników. Dzięki zredukowanemu projektowi kierowcy mogą się znacznie łatwiej orientować. Nowa tapicerka i kolor wyposażenia z nappa skóry w kolorze tartufo stanowią nowoczesne i eleganckie oświadczenie. Z skórą Lugano i skórą nappa, dostępnymi zarówno w czerni, jak i w jedwabnym beżu, nie wspominając o czarnej tkaninie Santos, dostępnych jest łącznie sześć różnych tapicerek w jasnych i ciemnych kolorach. Nowy element ozdobny w klasycznym wzorze dwupaskowym, który jest stosowany na desce rozdzielczej i w elementach bocznych wykończenia, również można opisać jako nowoczesny i elegancki. Elementy wykończeniowe w wykończeniu fortepianowym, drewnie hebanowym, włóknie węglowym i szczotkowanym aluminium pozostają.

W ramach liftingu, pasażerowie z tyłu mogą cieszyć się szczególnie komfortową przestrzenią. Opcjonalnie dostępne luksusowe fotele w pierwszym rzędzie siedzeń to prawdziwa przyjemność i, podobnie jak w klasie S, oferują funkcję całkowitego pochylania, masaż pleców oraz klimatyzację. Podróż w nowym V-Class jako VIP shuttle sprawia, że czuje się bardziej jak zabieg spa po stresującym locie lub spotkaniu biznesowym.

Nowy silnik, nowa skrzynia biegów – mocny i efektywny

W zgodzie z liftingiem, Mercedes-Benz V-Class zostanie wyposażony w czterocylindrowy silnik wysokoprężny OM 654 w wersjach mocy, w tym:

V 250 d z mocą 140 kW (190 hp) i momentem obrotowym 440 Nm (łączna konsumpcja paliwa 6,3-5,9 l/100 km, łączna emisja CO2 165-154 g/km)
oraz – z nowymi najlepszymi wartościami w segmencie – V 300 d z mocą 176 kW (239 hp) i momentem obrotowym 500 Nm (łączna konsumpcja paliwa 6,3-5,9 l/100 km, łączna emisja CO2 165-154 g/km). W fazie przyspieszania, V 300 d może chwilowo dostarczyć dodatkowe 30 Nm momentu obrotowego („overtorque”) oprócz swoich 500 Nm momentu obrotowego. V 300 d przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy. Może osiągnąć prędkość maksymalną 220 km/h.

Nowa generacja silników jest jeszcze bardziej efektywna i czysta oraz oferuje poprawione właściwości hałasu i wibracji. Wewnątrz pojazdu jest przyjemnie cicho, a uciążliwe wibracje zostały zredukowane.

Wśród innowacyjnych cech nowej generacji silników znajduje się połączenie aluminiowej obudowy i stalowych tłoków, proces spalania z wklęsłym zagłębieniem oraz powłoka NANOSLIDE® ścian cylindrów w celu zredukowania tarcia w silniku. Jak efektywne są te środki, można zobaczyć na podstawie oszczędności paliwa wynoszącej około 13 procent, które nowy V 250 d może pochwalić się w porównaniu do swojego poprzednika.

Większość komponentów mających znaczenie w redukcji emisji jest bezpośrednio zainstalowana w silniku. Zintegrowane podejście technologiczne, obejmujące nowy proces spalania z wklęsłym zagłębieniem, dynamiczną recyrkulację spalin oraz blisko zintegrowany system oczyszczania spalin, umożliwia niskie zużycie przy niskich emisjach. Dzięki bliskiej pozycji komponentów względem silnika, system oczyszczania spalin korzysta z niskiej utraty ciepła i korzystnych warunków pracy. Działania te obejmują:

Wysokociśnieniowa i niskociśnieniowa recyrkulacja spalin w tym chłodzenie
Katalizator utleniania oleju napędowego (DOC) redukuje emisję tlenku węgla (CO) oraz niepalnych węglowodorów (HC)
Filtr cząstek stałych z funkcjonalnością katalizatora SCR (sDPF)
Katalizator SCR (selektywna redukcja katalityczna) do redukcji tlenków azotu. Ponadto amoniak jest mieszany z spalinami przed sDPF w postaci AdBlue®
Dodatkowy katalizator selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) z katalizatorem ślizgowym amoniaku (ASC) w kanale spalin.
Lifting będzie również obejmował wyposażenie V-Class w automatyczną skrzynię biegów 9G-TRONIC po raz pierwszy. Szczególnie wygodna i efektywna skrzynia biegów automatyczna zastępuje 7G-TRONIC i jest dostępna standardowo dla V 300 d (łączna konsumpcja paliwa 6,3-5,9 l/100 km, łączna emisja CO2 165-154 g/km) i V 250 d (łączna konsumpcja paliwa 6,3-5,9 l/100 km, łączna emisja CO2 165-154 g/km). Kierowca może wykorzystać przełącznik DYNAMIC SELECT, aby wybrać programy napędu „Comfort” i „Sport” i tym samym wpłynąć na zachowanie zmiany biegów. Alternatywnie, tryb „M” pozwala kierowcy na ręczną zmianę biegów za pomocą łopatek zmiany biegów DIRECT SELECT na kierownicy.

Wszystkie wersje silnika nowego Mercedes-Benz V-Class są standardowo wyposażone w napęd na tylne koła, ale opcjonalnie dostępny jest stały napęd na wszystkie koła 4MATIC. W ten sposób nowa V-Class może wciąż poruszać się zwinie w różnych rodzajach terenu. Wysokość pojazdu pozostaje poniżej dwóch metrów, nawet w wersji z napędem na wszystkie koła. Tak więc nowa V-Class nie traci żadnej ze swojej codziennej użyteczności i nadal może być zaparkowana w zwykłych garażach oraz w wielopoziomowych i podziemnych parkingach bez problemów.

Nowa V-Class, jeszcze bezpieczniejsza

Dzięki standardowemu systemowi Crosswind Assist, kierowca otrzymuje wsparcie w utrzymaniu Mercedes-Benz V-Class na torze, nawet w przypadku silnych bocznych wiatrów. Tymczasem ATTENTION ASSIST, który został wprowadzony w V-Class pięć lat temu, umieścił V-Class w swojej klasie pod względem standardów bezpieczeństwa. Model po liftingu nadal rozwija tę pozycję.

W tym zakresie nowy Active Brake Assist może teraz wykrywać ryzyko kolizji z pojazdem jadącym przed nim i początkowo inicjuje wizualne i akustyczne ostrzeżenie. Jeśli kierowca zareaguje, Active Brake Assist zwiększa ciśnienie hamulców w zależności od wymagań sytuacji. Jeśli kierowca nie zareaguje, system inicjuje autonomiczne hamowanie. W ruchu miejskim Active Brake Assist reaguje również na nieruchome przeszkody lub pieszych przechodzących przez jezdnię. Dzięki temu można uniknąć wypadków lub przynajmniej zredukować ich konsekwencje.

Kolejną nową funkcją bezpieczeństwa jest opcjonalny Highbeam Assist Plus, który jest dostępny po raz pierwszy w V-Class. W trybie świateł drogowych, Highbeam Assist Plus pozwala kierowcy cieszyć się stałym, szerokim oświetleniem drogi bez oślepiania innych uczestników ruchu. W przypadku pojazdów przed nimi lub nadjeżdżających, diody LED modułu świateł drogowych są częściowo dezaktywowane, tworząc w ten sposób U-kształtną wycięcie w stożku światła. Pozostałe obszary drogi są nadal oświetlane przez główne reflektory (częściowy światł drogowy).

Lifting również dla kamperów i pojazdów rekreacyjnych Mercedes-Benz

Niezależnie od stylu czy atrakcyjności wartości, wydajności oraz bezpieczeństwa, rodzina Marco Polo oparta na Mercedes-Benz V-Class również skorzysta z pełnego zakresu pierwszego liftingu Mercedes-Benz MPV jednocześnie z modelem bazowym. Kompaktowe kampery Marco Polo i Marco Polo HORIZON również zyskują nowy design przodu, nowe kolory lakierów i felgi ze stopów lekkich, a także nowe nawiewy powietrza i tapicerki. Do tego dochodzi nowy silnik wysokoprężny o nowym szczycie 176 kW (239 hp) (łączna konsumpcja paliwa 6,8-6,1 l/100 km, łączna emisja CO2 180-160 g/km) oraz Active Brake Assist i Highbeam Assist Plus.

Nowa V-Class: nowy design i jeszcze większy komfort

Styl i atrakcyjność wartości Mercedes-Benz MPV są przełomowe w segmencie – i stanowią kluczowy czynnik sukcesu do tej pory. Dzięki szeregowi ukierunkowanych dostosowań, projektanci w Stuttgarcie nadali teraz V-Class nowy wygląd w ramach liftingu. Model czerpie inspirację z aktualnych modeli samochodów osobowych Mercedes-Benz – na przykład za pomocą: jeszcze bardziej widocznego przodu oraz nowych kolorów i materiałów. Kolejnym wyróżnikiem nowej V-Class są luksusowe fotele z tyłu, które oferują wyjątkowe doświadczenie w stylu spa.

Nowy przód o wysokiej rozpoznawalności

Dzięki nowemu przodowi, nowa V-Class ma szerszy wygląd i jeszcze silniejszą obecność wizualną. Efekt ten osiągnięto dzięki nowemu projektowi zderzaka z wyrazistymi wlotami powietrza oraz nową strukturą diamentową w grillu. Gwiazda Mercedesa znajduje się centralnie w grillu i jest otoczona dwoma srebrnymi szczelinami. W ten sposób nowy Mercedes-Benz V-Class prezentuje się jako członek aktualnej generacji rodziny samochodów osobowych Mercedes-Benz. Koncepcja personalizacji z atrakcyjnymi liniami AVANTGARDE i EXCLUSIVE nadal istnieje, a linia AMG stanie się wizualnie bardziej wyrazista: obok znanego zderzaka z AMG bodystyling, teraz posiada nowy grill w kształcie diamentu z chromowanymi wkładkami. Linia AMG natychmiastowo demonstruje swoją sportowość i dynamikę.

Z boku, design nowej V-Class pozostaje niezmieniony w porównaniu do poprzednika. Składa się z dwóch narysowanych i napiętych linii. Wklęsłe i wypukłe powierzchnie współdziałają ze sobą, tworząc rzeźbiarski i zmysłowy charakter. Obie linie kontynuują wyraźne kontury nowego przedniego zderzaka i delikatnie wznoszą się w kierunku tyłu. Odpowiednio, widok boczny wydaje się wydłużony i kontynuuje dynamikę nowego designu przodu. Opcjonalny chromowany pasek na linii okien podkreśla to wrażenie. Harmonijne zakończenie tworzą sprawdzone, atrakcyjnie stylizowane tylne lampy z technologią LED. Na życzenie, projekt tylnej części może być dodatkowo podkreślony przez chromowany element wykończeniowy na dolnej krawędzi szyby tylnej.

Nowe kolory lakierów i felgi ze stopów lekkich

Nowa V-Class posiada teraz cztery nowe kolory lakierów. Podczas gdy grafitowy szary metalik i selenitowy szary metalik rozszerzają paletę czerni i bieli, czerwony hiacyntowy, tak popularny w gamie samochodów osobowych Mercedes-Benz, stanowi wysoce emocjonalny akcent. Również nowym kolorem opcjonalnym jest stalowy niebieski.

Felgi ze stopów lekkich dostępne dla MPV również zostały poddane restylingowi w ramach liftingu. Oto, co jest dostępne w nowym V-Class: czarna felga o wysokim połysku 19-calowa z dziesięcioma ramionami oraz dwie 18-calowe felgi ze stopów lekkich, z których jedna ma pięcioramienny wzór w szaro-tremolitowym kolorze z wysokim połyskiem, a druga pięcioramienny wzór w czerni z wysokim połyskiem. Dodatkowo, dostępna jest nowa 17-calowa czarna felga ze stopów lekkich o wzorze pięciu ramion i wysokim połysku. Design tej felgi ze stopów lekkich nie tylko przyciąga wzrok i jest awangardowy, ale również jest szczególnie aerodynamiczny i w ten sposób jeszcze bardziej redukuje wartość cd V-Class.

Wnętrze w nowych kolorach i materiałach

Wnętrze nowego Mercedes-Benz V-Class podąża za trendem nowoczesności i przejrzystości. W zgodzie z liftingiem, V-Class prezentuje się z nowymi nawiewami powietrza w bardziej sportowym wyglądzie turbin, znanym z klasy A, oraz nowymi wskaźnikami w zestawie wskaźników. Dzięki zredukowanemu designowi, kierowcy mogą się znacznie łatwiej orientować. Nowa tapicerka i kolor wyposażenia z nappa skóry w kolorze tartufo, znana z modeli klasy E i G, teraz również tworzy nowoczesne i eleganckie oświadczenie w nowym V-Class. Z skórą Lugano i skórą nappa, która jest dostępna zarówno w czerni, jak i w jedwabnym beżu, oraz czarną tkaniną Santos, dostępne są łącznie sześć różnych tapicerek w jasnych i ciemnych kolorach. Nowy element wykończeniowy w stylu dwupaskowym, używany na desce rozdzielczej i w elementach wykończeniowych bocznych, także można opisać jako nowoczesny i elegancki. Elementy wykończeniowe w fortepianowym lakierze, drewnie hebanowym, włóknie węglowym i szczotkowanym aluminium pozostają.

Luksusowe fotele to nowy, komfortowy akcent

Komfort jest kluczowy w segmencie MPV. Do tej pory V-Class imponował pasażerom takimi udogodnieniami jak największe panoramiczne przesuwne okno w swoim segmencie, szeroka konsola centralna z wbudowaną chłodziarką i podświetlanymi LED temperaturą regulowanymi uchwytami na napoje oraz dyskretnym oświetleniem ambiantowym z trzema kolorami i pięcioma poziomami ściemniania. A wraz z nowym V-Class, pasażerowie w pierwszym tylnym rzędzie siedzeń mogą teraz również cieszyć się dodatkowym opcjonalnym akcentem. Podobnie jak w klasie S, luksusowe fotele, które są opcjonalnie dostępne, oferują funkcję całkowitego pochylania, masaż pleców oraz klimatyzację, teraz również rozpieszczają użytkowników pojazdu. Pasażerowie mogą wybierać spośród trzech różnych intensywności masażu i trzech poziomów klimatyzacji. Podróż w nowym Mercedes-Benz V-Class jako VIP shuttle dzięki temu bardziej przypomina zabieg spa po stresującym locie lub spotkaniu biznesowym.

Zmienność i prostota załadunku i rozładunku nowego V-Class są możliwe dzięki znanemu opcjonalnie dostępnemu oddzielnie otwieranemu tylnego oknu, dzielnikowi przestrzeni ładunkowej oraz elektrycznej pokrywie EASY-PACK – prawdziwe zwiększenie komfortu, zarówno w przypadku korzystania jako shuttle, na wycieczki do supermarketu z rodziną, jak i przy transporcie dużego sprzętu sportowego.

Prawie nieograniczone konfiguracje siedzeń i elastyczna przestrzeń bagażowa

Siedzenia z tyłu nowego V-Class nadal oferują wiele możliwości konfiguracji dla różnych wymagań. Standardowo MPV jest wyposażony w cztery indywidualne fotele komfortowe w dwóch rzędach siedzeń. Na życzenie, pomiędzy poszczególnymi siedzeniami można również zainstalować składany stół. Alternatywnie, zamiast indywidualnego fotela w pierwszym rzędzie tylnych siedzeń, dostępna jest kanapa dwuosobowa z dwuczęściowym składanym oparciem, a także kanapa trzyosobowa z dwuczęściową poduszką siedzącą i trzyczęściowym oparciem. Zewnętrzne prawe siedzenie kanapy trzyosobowej można złożyć do przodu lub

oddzielnie usunąć, a cała kanapa może być złożona, aby stworzyć miejsce dla dużego bagażu. Ta kanapa jest również opcjonalnie dostępna dla drugiego rzędu siedzeń. Każdy, kto chce mieć możliwość spania w V-Class, może także zamówić tylny rząd siedzeń z komfortową kanapą trzyosobową.

Nowa V-Class: nowy silnik, nowa skrzynia biegów

Dzięki czterocylindrowemu silnikowi OM 654 i automatycznej skrzyni biegów 9G-TRONIC, które są dostępne po raz pierwszy, nowy Mercedes-Benz V-Class nie tylko charakteryzuje się wizualnymi modyfikacjami. Nowa V-Class zapewnia jeszcze bardziej dynamiczną jazdę niż poprzedni model i, w modelu V 300 d z najwyższą odmianą silnika o mocy 176 kW (239 hp), staje na szczycie podium w segmencie MPV (łączna konsumpcja paliwa 3-5,9 l/100 km, łączna emisja CO2 165-154 g/km). Co więcej, dzięki nowej generacji silników, jest również bardziej efektywna i czysta niż wcześniej, oferując poprawiony poziom komfortu akustycznego i wibracji.

Jeszcze większa dynamika jazdy dzięki nowej generacji silników wysokoprężnych

W ramach liftingu, nowa V-Class może być wyposażona w czterocylindrowy silnik rodziny OM 654, który oferuje dwulitrową pojemność w wersjach mocy, w tym:

V 250 d z mocą 140 kW (190 hp) i momentem obrotowym 440 Nm (łączna konsumpcja paliwa 6,3-5,9 l/100 km, łączna emisja CO2 165-154 g/km)
V 300 d z mocą 176 kW (239 hp) i momentem obrotowym 500 Nm; to nowa wartość szczytowa w segmencie (łączna konsumpcja paliwa 6,3-5,9 l/100 km, łączna emisja CO2 165-154 g/km)
W fazie przyspieszania, V 300 d może chwilowo dostarczyć dodatkowe 30 Nm momentu obrotowego („overtorque”) oprócz swoich 500 Nm momentu obrotowego. V 300 d przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy. Może osiągnąć prędkość maksymalną 220 km/h.

Wszystkie warianty mocy V-Class standardowo są wyposażone w napęd na tylne koła, jednak opcjonalnie można je wyposażyć w stały napęd na wszystkie koła 4MATIC. W ten sposób V-Class porusza się swobodnie po najbardziej zróżnicowanych rodzajach terenu – zarówno w ruchu miejskim, jak i podczas wypraw do natury. Wysokość pojazdu również pozostaje poniżej dwóch metrów, nawet w wersji z napędem na wszystkie koła.

Tak więc V-Class nie traci żadnych codziennych właściwości użytkowych i nadal może być zaparkowana w zwykłych garażach, jak również w wielopoziomowych i podziemnych parkingach bezproblemowo.

OM 654: niższe zużycie paliwa i dalej rozwinięty komfort akustyczny i wibracyjny

W ramach liftingu, Mercedes-Benz V-Class otrzyma silnik wysokoprężny OM 654 z czterema cylindrami. Po raz pierwszy proces spalania z wklęsłym zagłębieniem będzie stosowany w Mercedes-Benz MPV. Jego nazwa odnosi się do kształtu komory spalania w tłoku. Waga nowego czterocylindrowego silnika wysokoprężnego mogła zostać zredukowana o 17 procent w porównaniu do poprzednika. Pojemność wynosi teraz tylko dwa litry zamiast poprzednich 2,15 litra, a odstęp cylindrów jest krótszy i wynosi teraz 90 milimetrów w porównaniu do wcześniejszych 94 milimetrów.

W porównaniu do poprzedniego modelu, nowy silnik zużywa mniej paliwa – na przykład w przypadku wersji V 250 d, oszczędność ta wynosi około 13 procent. To wszystko dzięki ukierunkowaniu przepływu powietrza po stronie dolotowej i wylotowej, a także wdrożeniu systemu wtrysku common-rail czwartej generacji z ciśnieniami wynoszącymi do 2500 bar. Przede wszystkim wewnętrzne tarcie udało się zredukować o 25 procent. Osiągnięto to dzięki:

Płaskim stalowym tłokom z innowacyjnymi wklęsłymi zagłębieniami oraz długą korbowodą
Powłoce NANOSLIDE® ścian cylindrów
Przesunięciu zespołu korbowego
Zmniejszeniu pojemności
Szerokiemu zakresowi działań, np. w zakresie działania wałka rozrządu
Dodatkowo nowy silnik zapewnia进一步 улучшенное акустическое и вибрационное комфорт. Внутри автомобиля приятно тихо, а надоедливые вибрации были снижены.

Emisja spalin: norma Euro 6d-TEMP

Silnik OM 654 został zaprojektowany tak, aby spełniał przyszłe przepisy dotyczące emisji (RDE – Real Driving Emissions) oraz normę Euro 6d-TEMP. Większość komponentów odpowiedzialnych za skuteczną redukcję emisji jest bezpośrednio zainstalowana w silniku. Zintegrowane podejście technologiczne obejmujące nowy proces spalania z wklęsłym zagłębieniem, dynamiczną recyrkulację spalin oraz blisko zintegrowany system oczyszczania spalin umożliwia niskie zużycie przy niskich emisjach. Dzięki bliskiej pozycji komponentów względem silnika, system oczyszczania spalin korzysta z niskiej utraty ciepła i korzystnych warunków pracy. Działania te obejmują:

Wysokociśnieniowa i niskociśnieniowa recyrkulacja spalin w tym chłodzenie
Katalizator utleniania oleju napędowego (DOC) redukuje emisję tlenku węgla (CO) oraz niepalnych węglowodorów (HC)
Filtr cząstek stałych z funkcjonalnością katalizatora SCR (sDPF)
Katalizator SCR (selektywna redukcja katalityczna) do redukcji tlenków azotu. Ponadto amoniak jest mieszany z spalinami przed sDPF w postaci AdBlue®
Dodatkowy katalizator selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) z katalizatorem ślizgowym amoniaku (ASC) w kanale spalin.
Nowa automatyczna skrzynia biegów 9G-TRONIC – komfortowa i efektywna

Dostosowana do nowej generacji silników, nowa V-Class po raz pierwszy będzie wyposażona w automatyczną skrzynię biegów 9G-TRONIC. Szczególnie komfortowa i efektywna skrzynia biegów automatyczna zastępuje 7G-TRONIC i jest dostępna standardowo w V 300 d (łączna konsumpcja paliwa 6,3-5,9 l/100 km, łączna emisja CO2 165-154 g/km) oraz w V 250 d (łączna konsumpcja paliwa 6,3-5,9 l/100 km, łączna emisja CO2 165-154 g/km). Kierowca może skorzystać z przełącznika DYNAMIC SELECT, aby wybrać programy napędu „Comfort” i „Sport” i tym samym wpłynąć na zachowanie zmiany biegów. Alternatywnie, tryb „M” pozwala kierowcy na ręczną zmianę biegów za pomocą łopatek zmiany biegów DIRECT SELECT na kierownicy.

Przede wszystkim 9G-TRONIC wyróżnia się niższą wagą i mniejszą ilością przestrzeni montażowej, którą wymaga. Posiada opatentowaną koncepcję zestawu przekładni z czterema planetarnymi zestawami przekładni i sześcioma elementami zmian biegów. Dziewięć biegów zapewnia szczególnie szeroki zakres przełożeń, który zaczyna się od 9.15. Wysoka efektywność działania konwertera momentu obrotowego wynosząca 92 procent jest częściowo wynikiem dostosowanego zasilania oleju dzięki wysokoefektywnej pompie zębatej i elektrycznej pompie pomocniczej. Przykładowy komfort jazdy zapewnia podwójny tłumik skrętów z wahadłem odśrodkowym oraz sprzęgło blokady konwertera momentu obrotowego z sprężyną powrotną. Innowacyjnym elementem jest wał główny skrzyni biegów z trzema głęboko wierconymi otworami.

Trzy wersje zawieszenia dla różnych wymagań

Nowa V-Class nadal jest dostępna w trzech różnych wersjach zawieszenia. Ich cechy wahają się od komfortu jazdy do sportowej dynamiki:

Zawieszenie komfortowe zapewnia przyjemne zachowanie na drodze z niskim poziomem hałasu mimo dobrej dynamiki jezdnej
Zawieszenie AGILITY CONTROL z systemem selektywnego tłumienia łączy zwinność z bardzo wysokim poziomem komfortu jazdy
Zawieszenie sportowe imponuje kierowcom wysoką dynamiką jazdy i zwinnością

Nowa V-Class: jeszcze bezpieczniejsza

Podróże najlepiej cieszą, gdy towarzyszy im kojące poczucie bezpieczeństwa. Dzięki systemom Crosswind Assist i ATTENTION ASSIST w standardowym wyposażeniu, pięć lat temu V-Class zdefiniował na nowo standardy bezpieczeństwa w tym segmencie. A lifting przenosi tę pozycję o krok dalej dzięki nowym systemom Active Brake Assist i Highbeam Assist Plus.

Nowa V-Class hamuje do zatrzymania, jeśli grozi kolizja

Po raz pierwszy w historii Mercedes-Benz V-Class można zamówić z Active Brake Assist. System Active Brake Assist wykrywa, kiedy istnieje ryzyko kolizji z pojazdem poruszającym się przed nim i początkowo wydaje wizualne i akustyczne ostrzeżenie. Jeśli kierowca zareaguje, Active Brake Assist zwiększa ciśnienie hamulców w zależności od wymagań sytuacji. Jeśli nie ma reakcji, system inicjuje autonomiczne hamowanie. W ruchu miejskim Active Brake Assist reaguje również na nieruchome przeszkody lub pieszych przechodzących przez jezdnię. W ten sposób przyczynia się do unikania wypadków lub przynajmniej do zmniejszenia ich ciężkości. Active Brake Assist jest dostępny zarówno jako pojedynczy element opcjonalnego wyposażenia, jak i w ramach Active Distance Assist DISTRONIC lub Pakietu ASYSTENCI ZARZĄDZANIA.

Również nowym w V-Class jest Highbeam Assist Plus. W trybie świateł drogowych, Highbeam Assist Plus pozwala kierowcy cieszyć się stałym, szerokim oświetleniem drogi bez oślepiania innych uczestników ruchu. W przypadku pojazdów przed nimi lub nadjeżdżających, diody LED modułu świateł drogowych są częściowo dezaktywowane, tworząc w ten sposób U-kształtną wycięcie w stożku światła. Pozostałe obszary drogi są nadal oświetlane przez główne reflektory (częściowy światł drogowy).

Przegląd dodatkowych systemów bezpieczeństwa i wspomagania

Dalsze systemy bezpieczeństwa i wspomagania w nowym Mercedes-Benz MPV obejmują:

V 220d 4MATIC 9AT AWD (163 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1950 Cm3
Moc119.9 Kw @ 4200 Rpm
163 Hp @ 4200 Rpm
161 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy280 Lb-Ft @ 1200-2400 Rpm
380 Nm @ 1200-2400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.1 Galony (57.2 L)
Prędkość maksymalna117 Mph (188 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/55 R17
Długość192.7 In (4895 Mm)
Szerokość75.9 In (1928 Mm)
Wysokość74 In (1880 Mm)
Rozstaw osi126 In (3200 Mm)
Turning Circle (Curb To Curb)38.7 Ft (11.8 M)
Masa własna4674 Lbs (2120 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6834 Lbs (3100 Kg)
Spalanie miasto33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Spalanie trasa36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Średnie spalanie35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Emisja CO2176 G/Km

V 220d 9AT RWD (163 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1950 Cm3
Moc119.9 Kw @ 4200 Rpm
163 Hp @ 4200 Rpm
161 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy280 Lb-Ft @ 1200-2400 Rpm
380 Nm @ 1200-2400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.1 Galony (57.2 L)
Przyspieszenie 0-100 km/h11 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/55 R17
Długość192.7 In (4895 Mm)
Szerokość75.9 In (1928 Mm)
Wysokość74 In (1880 Mm)
Rozstaw osi126 In (3200 Mm)
Turning Circle (Curb To Curb)38.7 Ft (11.8 M)
Masa własna4524 Lbs (2052 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6834 Lbs (3100 Kg)
Spalanie miasto37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Spalanie trasa39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2157 G/Km

V 250d 4MATIC 9AT AWD (190 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1950 Cm3
Moc139.7 Kw @ 4200 Rpm
190 Hp @ 4200 Rpm
187 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy325 Lb-Ft @ 1350-2400 Rpm
440 Nm @ 1350-2400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.1 Galony (57.2 L)
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/55 R17
Długość192.7 In (4895 Mm)
Szerokość75.9 In (1928 Mm)
Wysokość74 In (1880 Mm)
Rozstaw osi126 In (3200 Mm)
Turning Circle (Curb To Curb)38.7 Ft (11.8 M)
Masa własna4674 Lbs (2120 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6834 Lbs (3100 Kg)
Spalanie miasto32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Spalanie trasa38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Średnie spalanie36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Emisja CO2172 G/Km

V 250d 9AT RWD (190 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1950 Cm3
Moc139.7 Kw @ 4200 Rpm
190 Hp @ 4200 Rpm
187 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy325 Lb-Ft @ 1350-2400 Rpm
440 Nm @ 1350-2400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.1 Galony (57.2 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.4 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/55 R17
Długość192.7 In (4895 Mm)
Szerokość75.9 In (1928 Mm)
Wysokość74 In (1880 Mm)
Rozstaw osi126 In (3200 Mm)
Turning Circle (Curb To Curb)38.7 Ft (11.8 M)
Masa własna4524 Lbs (2052 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6834 Lbs (3100 Kg)
Spalanie miasto36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Spalanie trasa42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Średnie spalanie39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Emisja CO2156 G/Km

V 300d 4MATIC 9AT AWD (239 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1950 Cm3
Moc169.2 Kw @ 4200 Rpm
230 Hp @ 4200 Rpm
227 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ 1600-2400 Rpm
500 Nm @ 1600-2400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.1 Galony (57.2 L)
Prędkość maksymalna133 Mph (214 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna Gtronic
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/55 R17
Długość192.7 In (4895 Mm)
Szerokość75.9 In (1928 Mm)
Wysokość74 In (1880 Mm)
Rozstaw osi126 In (3200 Mm)
Pojemność bagażnika21.5 Cuft (609 L)
Turning Circle (Curb To Curb)43 Ft (13.1 M)
Masa własna4674 Lbs (2120 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6834 Lbs (3100 Kg)
Spalanie miasto32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Spalanie trasa38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Średnie spalanie36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Emisja CO2172 G/Km

V 300d 9AT RWD (239 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1950 Cm3
Moc175.8 Kw @ 4200 Rpm
239 Hp @ 4200 Rpm
236 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ 1600-2400 Rpm
500 Nm @ 1600-2400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.1 Galony (57.2 L)
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.8 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna Gtronic
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/55 R17
Długość192.7 In (4895 Mm)
Szerokość75.9 In (1928 Mm)
Wysokość74 In (1880 Mm)
Rozstaw osi126 In (3200 Mm)
Pojemność bagażnika21.5 Cuft (609 L)
Turning Circle (Curb To Curb)43 Ft (13.1 M)
Masa własna4524 Lbs (2052 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6834 Lbs (3100 Kg)
Spalanie miasto36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Spalanie trasa42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Średnie spalanie39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Emisja CO2155 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.