MERCEDES BENZ Vito Tourer 2020-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MERCEDES BENZ Vito Tourer 2020-Present

Przejdź do galerii zdjęćMERCEDES BENZ Vito Tourer 2020-Present

Mercedes-Benz Vito odniósł sukces od swojego debiutu w 1996 roku. Ten średniej wielkości furgon jest znany z wyjątkowej wszechstronności i zazwyczaj jest używany w małych i średnich przedsiębiorstwach. Historia kontynuowała się w 2020 roku, kiedy zaprezentowano wersję po faceliftingu, która wprowadziła nowy wygląd i inteligentne funkcje. Jednym z głównych punktów była prezentacja nowego eVito Tourer, dysponującego mocą 150 kW i zasięgiem elektrycznym wynoszącym 421 km. Dostępna jest również nowa generacja silników diesla, osiągająca nawet 239 KM.

Do innych funkcji należy zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC, zwiększone bezpieczeństwo dzięki systemom DISTRONIC i BAS, ulepszona kamera do wspomagania parkowania, cyfrowe lusterko wsteczne, zaktualizowane portfolio infotainment, nowy wystrój wnętrza oraz nowy grill chłodnicy.

Reflektory halogenowe można zastąpić opcjonalnym systemem Intelligent Light System, który można rozszerzyć o funkcję Highbeam Assist Plus – reagującą adaptacyjnie na zmieniające się warunki widoczności. Vito Tourer przede wszystkim przewozi ludzi i towary, dostępny jest w wersjach wykończenia BASE, PRO i SELECT.

Jako standardowy system wspomagający, Tourer wyposażony jest w detekcję utraty ciśnienia w oponach i można go opcjonalnie doposażyć w system Active Parking Assist, Blind Spot Assist oraz Lane Keeping Assist.

Po raz pierwszy DISTRONIC jest również dostępny w modelu Vito. Gdy pojazd wyposażony jest w aktywny system wspomagania odległości, może samodzielnie przyspieszać i hamować z niezbędną mocą hamowania, aby utrzymać bezpieczną odległość od innych pojazdów z przodu.

Imponujący eVito Tourer ma taki sam design zewnętrzny jak jego bracia z silnikiem spalinowym i jest wyposażony w akumulator litowo-jonowy o pojemności 90 kWh, co umożliwia zasięg do 421 kilometrów. Akumulator można naładować od 10% do 80% w mniej niż 45 minut na stacji ładowania szybkiego.

 Stuttgart. Mercedes-Benz Vito to sprawdzony specjalista dla branży, handlu i usług: sukces tego modelu oparty jest na takich atutach jak wszechstronność, elastyczność oraz zrównoważony stosunek ceny do wydajności. Bardzo zaktualizowana wersja jest teraz jeszcze bardziej atrakcyjna. Wśród wyróżniających się cech znajduje się lokalnie bezemisyjny eVito Tourer (połączone zużycie energii: 26,2 kWh/100 km; połączone emisje CO2: 0 g/km)[1] z silnikiem elektrycznym o wysokim momencie obrotowym i zasięgiem do 421 kilometrów[2], [3], a także nowa, efektywna i mocna generacja silnika diesla czterocylindrowego OM 654. Nowe produkty i funkcje w systemach infotainment oraz systemach wsparcia, jak również ulepszenia w designie dopełniają liftingu. Nowy Mercedes-Benz Vito można zamawiać od 1 kwietnia 2020 roku. Ceny zaczynają się od 22 598,10 euro (w tym 19% VAT w Niemczech) za furgon Vito w wersji Workers. eVito Tourer pojawi się latem 2020 roku.

Najważniejsze cechy liftingu 2020:

eVito Tourer z mocą 150 kW i zasięgiem 421 kilometrów1, 2
Nowa generacja silników OM 654, w tym szczytowa jednostka o mocy 176 kW z rejestracją jako samochód osobowy
Zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC
Większe bezpieczeństwo dzięki DISTRONIC i Active Brake Assist
Ulepszona kamera cofania
Cyfrowe lusterko wsteczne
Nowe portfolio infotainment
Udoskonacone wnętrze pojazdu i nowe pokrowce na siedzenia
Grille w nowym wyglądzie
Od momentu wprowadzenia na rynek, Mercedes-Benz Vito, produkowany w Vitorii w Hiszpanii, jest synonimem wszechstronnego furgonu średniej wielkości. Od wprowadzenia na rynek jesienią 2014 roku sprzedano ponad 508 000 sztuk tej aktualnej trzeciej generacji. Dzięki swojej wszechstronności Vito stał się uznawanym partnerem dla MŚP, szczególnie tych z maksymalnie pięcioma pojazdami. Ponad 70 procent wszystkich pojazdów Mercedes-Benz Vito jest używanych w takich warunkach.

Pia Herkewitz, menedżer produktu/marketingu Mercedes-Benz Midsize Vans, dodaje: „Szeroka gama nowych systemów wsparcia oraz nowa generacja silników kontynuuje historię sukcesu Vito i czyni go jeszcze bardziej atrakcyjnym. Vito pozostaje bezkompromisowe, jeśli chodzi o koszty eksploatacji i niską emisję. Jak dotąd, ładowność i różnorodność wariantów są jednymi z najlepszych w tej klasie. Nowe oferty infotainment również odpowiadają na rosnące wymagania naszych klientów komercyjnych.”

„Nowy Mercedes-Benz eVito Tourer ustawia standardy w swojej klasie pod względem codziennej funkcjonalności i użyteczności. Dzięki funkcji szybkiego ładowania i wyższej autonomii – w porównaniu do swojego poprzednika – może być używany elastycznie. Podkreśla to naszą wizję lokalnie bezemisyjnego furgonu,” wyjaśnia Benjamin Kaehler, kierownik eDrive@VANs w Mercedes-Benz Vans.

Nowy eVito Tourer: bezemisyjny specjalista do transportu pasażerskiego
Rewolucja w mobilności ma coraz bardziej zauważalny wpływ na ruch w miastach. Aby utrzymać płynność ruchu w ostatniej mili w przyszłości, czysto elektryczny napęd średniej wielkości furgonów jest kolejnym rozsądny krokiem. Z eVito w 2018 roku oraz eSprinter w 2019 roku, Mercedes-Benz Vans przyjął wczesną rolę pioniera w zakresie bezemisyjnego transportu komercyjnego w środowisku miejskim. Wydajność jazdy i zasięg nowo zaprezentowanego eVito Tourer definiują nową jakość i spełniają wszelkie wymagania: jako hotelowy transport, taksówka MPV lub pojazd do usług ride-sharing.

Nowy Mercedes-Benz eVito Tourer przyjmuje autonomiczny wygląd swoich braci z silnikiem spalinowym. Ale pod dynamicznym przodem z gniazdem do ładowania w lewym przednim zderzaku znajduje się układ napędowy (eATS), który napędza przednie koła z maksymalną mocą 150 kW. Silnik elektryczny, przekładnia z stałymi przełożeniami, układ chłodzenia i elektronika mocy tworzą kompaktową jednostkę. Energia jest przechowywana w akumulatorze litowo-jonowym umieszczonym w podwoziu pojazdu. Jest umiejscowiony nisko i centralnie, co pozytywnie wpływa na prowadzenie eVito Tourer. Prędkość maksymalna wynosi 140 km/h w wersji standardowej i 160 km/h z dodatkowym wyposażeniem, co zapewnia szybki postęp zarówno w ruchu miejskim, jak i poza nim.

Szybkie ładowanie – szeroki zasięg

Mercedes-Benz eVito Tourer jest standardowo wyposażony w wodno-chłodzony ładowarkę pokładową prądu zmiennego o mocy 11 kW. Oznacza to, że jest również przygotowany do ładowania AC w domu lub na publicznych stacjach ładowania.
Nowy eVito Tourer można ładować za pomocą gniazda CCS w zderzaku po lewej stronie z przodu. Umożliwia to ładowanie prądem stałym. W związku z tym eVito Tourer, przy maksymalnej mocy do 110 kW, można naładować od 10 do 80% w mniej niż 45 minut na stacji szybkiego ładowania. Akumulator o użytecznej pojemności 90 kWh umożliwia zasięg do 421 kilometrów1,2.

Dzięki inteligentnej strategii eksploatacji, Mercedes-Benz eVito Tourer ładował również swoje akumulatory podczas jazdy. W trybie wytrzymałości lub hamowania mechaniczne obroty są przetwarzane na energię elektryczną i używane do ładowania akumulatora wysokiego napięcia (regeneracja). Kierowcy mają duży wpływ na regenerację. Mogą dostosować wydajność regeneracji za pomocą łopatek zmiany biegów umieszczonych za kierownicą. Nowa funkcja eVito Tourer umożliwia efektywny i komfortowy styl jazdy: tryb regeneracji DAuto. Zgodnie z maksymą „jeździć w sposób przewidujący i oszczędzać”, rozpoznawanie znaków drogowych i informacje z systemów bezpieczeństwa są połączone, a siła regeneracji dostosowuje się w czasie rzeczywistym w zależności od sytuacji.

Dodatkowo, trzy programy jazdy pozwalają klientowi na indywidualny wybór, zaledwie przy naciśnięciu jednego przycisku, między komfortem a maksymalnym zasięgiem.

Tak praktyczny jak jego bracia z konwencjonalnym napędem

Ponieważ akumulator jest umieszczony w podwoziu, przestrzeń ładunkowa oferuje nieograniczone możliwości. eVito Tourer spełnia więc najbardziej wymagające wymagania dotyczące funkcjonalności i zmienności, pokrywając niemal wszystkie zastosowania w transporcie pasażerskim. Ten lokalnie bezemisyjny furgon można zamawiać w dwóch różnych długościach: w wersji podstawowej o całkowitej długości 5140 milimetrów lub w wersji extra-long mierzącej 5370 milimetrów.

Firmy taksówkarskie korzystają z takich cech jak różnorodne konfiguracje siedzeń. Z dwoma tylnymi kanapami eVito Tourer staje się wygodnym pojazdem shuttle, zapewniającym zwinną i szczególnie cichą jazdę, aby spełnić wszystkie wymagania dotyczące współczesnego transportu pasażerskiego. Dzięki elastycznej konfiguracji siedzeń eVito Tourer może być wyposażony w maksymalnie dziewięć miejsc lub siedzenia naprzeciwko siebie.

Infrastruktura ładowania: porady i praktyczna realizacja

Oprócz analizy i doradztwa, Mercedes-Benz Vans oferuje także rozwiązania sprzętowe dla infrastruktury ładowania: dla klientów indywidualnych dostępna jest Mercedes-Benz Wallbox Home, charakteryzująca się kompaktowym, wysokiej jakości designem, dostępna w sprzedaży części. Musi być zainstalowana przez wykwalifikowanego elektryka – którego klient może swobodnie wybrać – zgodnie z lokalnymi przepisami. Jeszcze bardziej kompleksowa jest oferta dla klientów posiadających ponad dwa pojazdy w jednej lokalizacji: z ofertą infrastruktury ładowania dla klientów flotowych, Mercedes-Benz Vans wspiera floty pojazdów – razem z wybranymi partnerami – od doradztwa i przygotowania lokalizacji, poprzez instalację sprzętu do ładowania, aż po konserwację i wsparcie.

Specjalne usługi Mercedes PRO connect dla flot pojazdów elektrycznych

Kierowcy eVito Tourer korzystają także z rozwiązań łączności Mercedes PRO connect. Pakiet łączności „Digital eVan Management” zawiera dwie usługi. Dzięki usłudze „Remote eCharging”, klienci mają możliwość ustawienia temperatury w wnętrzu pojazdu przed rozpoczęciem podróży. Dzięki temu pełne naładowanie akumulatora jest dostępne na początku podróży. Używając aplikacji Mercedes PRO connect, kierowcy mogą zdalnie zaprogramować, kiedy chcieliby rozpocząć podróż, a tym samym określić, jak temperatura pojazdu powinna być dostosowana z wyprzedzeniem. Oprócz kierowcy, menedżer floty również otrzymuje wszystkie istotne informacje na temat poziomu naładowania akumulatora oraz klimatyzacji w narzędziu zarządzania pojazdem. Programowanie jest możliwe bezpośrednio przez Mercedes PRO. Nie wpływa to w żaden sposób na zasięg, ponieważ prąd ładowania jest wykorzystywany do wstępnej klimatyzacji przed wejściem.

Dla klientów flotowych w Niemczech dostępne jest opcjonalne inteligentne rozwiązanie ładowania, które umożliwia połączenie pojazdu i kompatybilnej stacji ładowania. Usługa Mercedes PRO „Intelligent eCharging”[4] umożliwia menedżerom flot unikanie lub przynajmniej redukowanie skoków obciążenia i oszczędzanie kosztów dzięki zoptymalizowanemu połączeniu elektrycznemu.

Szeroki wybór napędów – jeszcze mocniejsze i bardziej wydajne z nowymi silnikami
Lifting zbiegł się z udostępnieniem czterocylindrowego silnika diesla OM 654 o pojemności 2,0 litra dla wszystkich wariantów Mercedes-Benz Vito z napędem na tylne koła. Jest on znany z portfolio silników Mercedes-Benz Cars i został zoptymalizowany pod kątem wydajności i emisji. Nowa generacja silników wcześniej była dostępna tylko dla Vito Tourer. Klienci z sektora pojazdów komercyjnych mają do wyboru następujące cztery kategorie mocy, przykładowo dla furgonu Vito:

Vito 110 CDI z mocą 75 kW (102 KM) i momentem 270 Nm
(połączone zużycie paliwa 6,5-6,4 l/100 km, połączone emisje CO2 172-169 g/km)[5]
Vito 114 CDI z mocą 100 kW (136 KM) i momentem 330 Nm
(połączone zużycie paliwa 6,6-5,8 l/100 km, połączone emisje CO2 173-154 g/km)5
Vito 116 CDI z mocą 120 kW (163 KM) i momentem 380 Nm
(połączone zużycie paliwa 6,4-5,8 l/100 km, połączone emisje CO2 169-156 g/km)5
Vito 119 CDI z mocą 140 kW (190 KM) i momentem 440 Nm
(połączone zużycie paliwa 6,4-5,8 l/100 km, połączone emisje CO2 169-154 g/km)5
A – jako nowy silnik szczytowy w swojej klasie – dla Vito Tourer i Vito Mixto zarejestrowanego jako pojazd osobowy Vito 124 CDI o mocy 176 kW (239 KM) i momencie 500 Nm (połączone zużycie paliwa 6,4-6,3 l/100 km, połączone emisje CO2 168-166 g/km)5. W fazie przyspieszenia, Vito 124 CDI dostępne tylko z rejestracją jako samochód osobowy, może przez chwilę dostarczyć dodatkowe 30 Nm momentu („overtorque”) – oprócz swojego 500 Nm momentu. Vito 124 CDI przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy. Może osiągnąć maksymalną prędkość 210 km/h.

Generacja silników OM 654 jest jeszcze bardziej wydajna i czystsza niż OM 651 oraz dodatkowo oferuje jeszcze lepsze właściwości akustyczne i wibracyjne. W pojeździe jest przyjemnie cicho, a nieprzyjemne wibracje zostały zredukowane. Połączenie aluminiowej obudowy i stalowych tłoków, proces spalania z wycofaniem oraz powłoka cylindrów NANOSLIDE® zmniejszająca tarcie w silniku, razem z dynamicznym wielostopniowym recyrkulowaniem spalin oraz oczyszczaniem spalin w silniku, pozwala na uzyskanie niższego zużycia paliwa oraz niskich emisji. Dzięki swojemu położeniu blisko silnika, izolowana pozycja oczyszczania spalin działa z niewielką utratą ciepła i w optymalnych warunkach. W jego działaniach znajdują się:

Wysokociśnieniowa i niskociśnieniowa recyrkulacja spalin, w tym schładzanie
Katalizator utleniający olej napędowy (DOC) zmniejsza emisję tlenku węgla (CO) oraz niespalonych węglowodorów (HC)
Filtr cząstek stałych z funkcjonalnością katalizatora SCR (sDPF)
Katalizator SCR (selektywna redukcja katalityczna) do redukcji tlenków azotu. W tym procesie amoniak jest mieszany z gazami spalinowymi przed sDPF w postaci AdBlue®
Dodatkowy selektywny katalizator redukcji katalitycznej (SCR) z katalizatorem slip amoniaku (ASC) w kanale gazów spalinowych
Jak efektywne są te działania można zauważyć na podstawie oszczędności paliwa na poziomie około 13 procent, które nowy Vito 119 CDI może poszczycić się w porównaniu do swojego poprzednika[6]. Pojemność zbiornika SCR wynosi 24 litry dla wszystkich modeli.

Maksymalny komfort z wzorcową efektywnością: automatyczna skrzynia biegów 9G-TRONIC

Po raz pierwszy automatyczna skrzynia biegów 9G-TRONIC jest teraz dostępna bez ograniczeń dla wszystkich wariantów Vito z napędem na tylne koła. Ta szczególnie komfortowa i wydajna skrzynia biegów z konwerterem momentu obrotowego zastępuje 7G-TRONIC i wcześniej była zarezerwowana dla Vito Tourer. Kierowcy mogą używać przełącznika DYNAMIC SELECT do wyboru programów jazdy „Comfort” i „Sport” i dostosować w ten sposób zachowanie zmiany biegów do swoich potrzeb. Alternatywnie mogą zmieniać biegi ręcznie w trybie „M” za pomocą łopatek zmiany biegów umieszczonych za kierownicą.

Unikalna różnorodność napędów

W połączeniu z nową rodziną silników OM 654, Mercedes-Benz Vito jest standardowo wyposażony w napęd na tylne koła – z możliwością stałego napędu 4×4. Umożliwia to łatwe pokonywanie szerokiej gamy nawierzchni. Wysokość pojazdu pozostaje poniżej dwóch metrów nawet w przypadku wyposażenia w napęd na wszystkie koła. Dzięki temu Vito nie traci codziennej użyteczności i nadal może wpasować się w regularne garaże oraz w wielopoziomowe, podziemne parkingi i myjnie bez problemów.

Dodatkowo, w wersji z przednim napędem, Vito jest dostępne z silnikiem podstawowym z rodziny OM 622: kompaktowy czterocylindrowy o pojemności 1,7 l i mocy 75 kW (Vito 110 CDI, połączone zużycie paliwa 6,5-6,4 l/100 km, połączone emisje CO2 172-169 g/km)5 oraz 100 kW (Vito 114 CDI, połączone zużycie paliwa 6,5-6,4 l/100 km, połączone emisje CO2 172-168 g/km)5 są instalowane poprzecznie i połączone z ręczną sześciobiegową skrzynią biegów.

Różnorodność dla sukcesu

Vito pokazuje także swoją różnorodność w innych aspektach. Jest na przykład jedynym modelem w swojej klasie dostępnym w trzech długościach, dwóch rozstawach osi i trzech systemach napędowych. Z ładownością do 1369 kg jest również gigantem w swojej klasie. Szeroka różnorodność wariantów sprawia, że jest partnerem dla szerokiego zakresu branż: jako furgon niezawodnie spełnia wszystkie wymagania w transporcie towarów. Prawie równie często jest używany jako mobilny magazyn części i pojazd serwisowy. Z kolei Mercedes-Benz Vito Tourer głównie transportuje ludzi i towary – często także w ruchu fabrycznym. Vito Mixto wypełnia lukę pomiędzy furgonem a Tourer: jest szczególnie odpowiedni dla mobilnych zespołów rzemieślników. Ostatnie, ale nie mniej ważne, klienci mogą wybierać z różnych pakietów wyposażeniowych. Na przykład, Vito Tourer jest dostępny w wersjach Lines BASE, PRO lub SELECT.

W kontekście użytkowania jako pojazd komercyjny, opcjonalne wyposażenie Vito jest szczególnie różnorodne. Istnieje wiele wariantów drzwi i okien, a także relingów dachowych z belkami nośnymi. Przestrzeń ładunkowa może być wyposażona w drewnianą podłogę, system szynowy do mocowania ładunku, listwy mocujące na bocznej ścianie oraz wykończenia wnętrza. Te opcje zapewniają maksymalną funkcjonalność. W furgonie nowa, opcjonalna i wytrzymała podłoga z lekkiej konstrukcji wykonana z tworzywa sztucznego w pełni uwydatnia swoje atuty w porównaniu do standardowej metalowej podłogi przestrzeni ładunkowej i zwiększa możliwości ładunkowe o 12 do 15 kilogramów w porównaniu z drewnianą podłogą. Mocowania dachowe, systemy nośne i tace do przestrzeni ładunkowej są dostępne z fabryki lub jako akcesoria. Większy komfort i łatwiejsza obsługa są zapewnione przez system szynowy w Vito Tourer, który umożliwia łatwe przesuwanie tylnych kanap w tylnej części.

Sportowa sztywność lub komfort: oba są możliwe z AIRMATIC

Dzięki nowemu AIRMATIC Vito ponownie poszerza swoje już szerokie możliwości zastosowań. Bez względu na to, czy to wyboista wiejska droga, czy doskonale gładka autostrada: dostępny po raz pierwszy w Vito, eVito, V-Class i EQV (połączone zużycie energii: 26,4-26,3 kWh/100 km; połączone emisje CO2: 0 g/km)1 od października 2020 roku, system zawieszenia pneumatycznego AIRMATIC dostosowuje zawieszenie do panujących warunków. Dzięki zwiększonemu prześwitowi komfort jazdy jest zachowany nawet na trudnym terenie. Tłumienie jest automatycznie regulowane dla każdego koła – w zależności od aktualnej sytuacji jazdy i stanu drogi. Działa to szybko i precyzyjnie, z wykorzystaniem dwóch oddzielnych zaworów dla sił odbicia i kompresji w tłumikach. W ten sposób AIRMATIC zapewnia Ci najwyższy komfort jazdy w każdej sytuacji.

Komfortowe podstawowe zawieszenie przekształca się w stabilność prowadzenia przy zwiększonej prędkości. Oddzielne ustawienie fazy odbicia i kompresji za pomocą jednego zaworu skutkuje spokojniejszym prowadzeniem. Dzięki połączeniu bezpieczeństwa i komfortu w ten przełomowy sposób, Mercedes-Benz Vans przyjmuje rolę pioniera w segmencie średniej wielkości furgonów.

Dzięki intuicyjnej obsłudze za pomocą przełącznika DYNAMIC SELECT w konsoli centralnej kierowca może szybko i łatwo wybierać spośród trzech różnych programów jazdy. Jeden program podnosi pojazd o maksymalnie 35 milimetrów przy prędkości do 30 km/h. Przy większych prędkościach pojazd automatycznie wraca do normalnego poziomu. W programie jazdy Comfort pojazd pozostaje na standardowej wysokości. Jeśli Vito osiągnie prędkość 110 km/h, furgon autonomicznie obniża się o 10 milimetrów, aby zoptymalizować zużycie. W programie Sport pojazd jest obniżany o 10 milimetrów, niezależnie od prędkości. Niezależnie od wybranego programu jazdy, automatyczna kontrola poziomu pneumatycznego aktywna jest w pełni automatycznie i niezależnie od obciążenia. To zapewnia znaczną stabilność jazdy, także w przypadku holowania przyczepy.

AIRMATIC jest dostępny dla wszystkich wariantów pojazdów osobowych nowego Vito w połączeniu z silnikiem OM 654.

Dodatkowe systemy bezpieczeństwa i asysty
Aktywny asystent hamowania, DISTRONIC oraz cyfrowe wewnętrzne lusterko wsteczne poszerzają gamę systemów asystujących bezpieczeństwa dla nowego Vito z poprzednich 10 do 13 systemów. Dzięki temu Vito kontynuuje tradycję redefiniowania standardów bezpieczeństwa w swoim segmencie. Vito Panel Van było pierwszym furgonem, który był standardowo wyposażony w poduszki powietrzne i przypomnienia o zapięciu pasów zarówno po stronie kierowcy, jak i pasażera. A z Crosswind Assist i ATTENTION ASSIST w standardowym wyposażeniu, pięć lat temu Vito już redefiniowało standardy bezpieczeństwa w swoim segmencie.

Aktywny asystent hamowania i DISTRONIC

Nowy Aktywny asystent hamowania może wykryć ryzyko kolizji z pojazdem jadącym z przodu i najpierw inicjuje wizualne i akustyczne ostrzeżenie. Jeśli kierowca zareaguje, asystent buduje ciśnienie hamulca odpowiednie do sytuacji. Jeśli nie ma reakcji, system wspiera aktywne manewry hamowania. W ruchu miejskim Aktywny asystent hamowania również reaguje na nieruchome przeszkody lub przechodzących pieszych.

DISTRONIC jest również dostępny dla Vito po raz pierwszy. Aktywny asystent dystansu może utrzymywać odległość do pojazdu jadącego z przodu, ustaloną przez kierowcę, i odciąża kierowców, na przykład, podczas jazdy po autostradzie lub w korkach. System sam przyspiesza pojazd i hamuje go maksymalnie połową siły hamowania pojazdu, aby utrzymać bezpieczną odległość. Jeśli system wykryje, że konieczne jest silniejsze hamowanie, kierowcy są wizualnie i akustycznie ostrzegani, aby mogli – jeśli zajdzie taka potrzeba – zwolnić pojazd. W pakiecie z DISTRONIC Vito zawsze zawiera również funkcję HOLD.

System wykrywania utraty ciśnienia w oponach jest standardowym wyposażeniem Vito Tourer. Ponadto, Vito można indywidualnie wyposażyć w wiele innych systemów asystujących, takich jak Aktywny asystent parkowania, Asystent martwego pola i Asystent utrzymania pasa ruchu. Również dostępny jako opcja jest system PRE-SAFE, który zapewnia ochronę pasażerów w przypadku ryzyka kolizji z tyłu.

Inteligentny system oświetlenia ILS jest również dostępny dla nowego Mercedes-Benz Vito jako alternatywa dla reflektorów halogenowych. Kompletny pakiet obejmuje LED-owe lampy kierunkowskazów, LED-owe światła do jazdy dziennej oraz LED-owe światła mijania, drogowe i skrętne. Reflektory mają zmienną dystrybucję światła, która zmienia się w zależności od prędkości pojazdu i panujących warunków podczas jazdy po autostradzie i trasach poza miastem. Inteligentny system oświetlenia można również rozszerzyć o opcjonalnie dostępny asystent świateł drogowych PLUS. Reaguje on adaptacyjnie na warunki widoczności i dostosowuje dystrybucję światła i zasięg do odpowiedniej sytuacji na drodze; robi to, działając na światła mijania, częściowe światła drogowe i światła drogowe w razie potrzeby.

Cyfrowe lusterko wsteczne: wyraźna widoczność z tyłu w każdych warunkach

Cyfrowe lusterko wsteczne to szczególny element wyróżniający się i unikalny w swoim segmencie. Przesyła obraz z kamery HDR w tylnym oknie na wyświetlacz lustra, który można używać w taki sam sposób jak konwencjonalne, wizualne lusterko wsteczne – nawet gdy bagażnik lub przestrzeń ładunkowa są pełne aż do sufitu. Zaletą jest to, że widok tego, co dzieje się za pojazdem, nie jest ograniczony przez zagłówki, pasażerów ani inne przeszkody. Kamera zamontowana w tylnej szybie przekazuje pole widzenia, które jest dwukrotnie szersze niż w konwencjonalnym lusterku wstecznym, które jest ograniczone powierzchnią okna. Wyraźny bonus bezpieczeństwa dla cyfrowego lusterka wstecznego.

Cyfrowe lusterko wsteczne sprawdza się także w trudnych warunkach widoczności: kamera idealnie radzi sobie z parkingami wielopoziomowymi i deszczem, przesyłając wyraźny obraz na ekran TFT LCD o wysokiej rozdzielczości 1600 x 320 pikseli. Przetwarzanie obrazu cyfrowego lusterka wstecznego zapewnia, że ciemne i jasne sekcje obrazów są wyświetlane w zrównoważony sposób. Nawet niskie słońce nie wpływa na obraz na wyświetlaczu.

Za pomocą znanego przełącznika antizgłowego cyfrowe lusterko wsteczne można przełączyć z obrazu kamery na widok analogowy. Jako lustro optyczne ułatwia ono widok do wnętrza pojazdu.

Wbudowany ogranicznik prędkości

Wbudowany ogranicznik prędkości jest szczególnie interesujący dla klientów flotowych. Ogranicza maksymalną prędkość komercyjnej wersji Vito do 120 km/h lub 160 km/h w zależności od potrzeb. Pomaga to zminimalizować nie tylko koszty paliwa, ale także już niskie TCO dzięki niższemu zużyciu.

W pełni zintegrowany i z nowym wyglądem
Lifting poszerza również ofertę systemów infotainment. Nowy Vito korzysta z cyfrowego odbioru radiowego (DAB+) dla wszystkich opcji radiowych. Wstępna instalacja radia z dwoma głośnikami z przodu jest skonfigurowana pod kątem DAB – tak samo jak podstawowe radio Audio 10, które może już odbierać stacje radiowe cyfrowe. Oznacza to, że krystalicznie czysty i wolny od zakłóceń odbiór radiowy jest możliwy nawet na długich dystansach w stałej dobrej jakości. Audio 10 ma również interfejs Bluetooth® z funkcjami głośnomówiącymi lub do przesyłania muzyki. Smartfon można ładować przez interfejs USB.

Nowe systemy infotainment Audio 30 i Audio 40 spełniają wiele wymagań klientów. Posiadają 7-calowy wyświetlacz dotykowy z integracją smartfona za pomocą Apple CarPlay™ i Android Auto™. W zintegrowanym systemie nawigacyjnym można również sterować za pomocą ekranu w systemie Audio 40. W połączeniu z Mercedes PRO Connect oznacza to, że nawigacja z informacjami o ruchu na żywo jest możliwa w Vito po raz pierwszy. Informacje i wyświetlenia w systemie nawigacyjnym z widokami 3D miast i punktów orientacyjnych są intuicyjnie zrozumiałe. Ekran ma jeszcze jedną funkcję: w systemach Audio 30 i Audio 40 służy również jako monitor, jeśli wybrano 180° kamerę do wstecznego, aby zarejestrować obszar ruchu za Vito. Ponieważ sygnały obrazu z kamery do wstecznej są teraz przesyłane cyfrowo, obraz jest ostrzejszy niż kiedykolwiek.

Interfejs Bluetooth® z przesyłem audio i funkcjami głośnomówiącymi dla bezproblemowej telefonii podczas jazdy oraz interfejsy USB do ładowania urządzeń mobilnych dopełniają ofertę.

Cyfrowe usługi w ramach marki Mercedes PRO

Nie tylko eVito korzysta z cyfrowych usług łączności w ramach marki Mercedes PRO. Coraz większa świadomość efektywności, oszczędności i monitorowania floty pojazdów ma miejsce także dla małych i średnich firm, które posiadają konwencjonalne pojazdy w swojej flocie. Produkty z rozwiązania łączności i zarządzania flotą Mercedes PRO connect pomagają zwiększyć efektywność, obniżyć koszty operacyjne, poprawić dostępność pojazdów, a także ułatwić komunikację pomiędzy całą flotą i zmniejszyć obciążenie kierowcy. Mercedes PRO łączy wszystkie istotne usługi na internetowej platformie. Zapewnia to bezpośredni dostęp poprzez www.mercedes.pro do zintegrowanych produktów i usług, które wykraczają poza klasyczny furgon.

Wymagania techniczne do rejestracji i wymiany danych są spełnione za pomocą modułu komunikacyjnego (LTE) z na stałe zainstalowaną kartą SIM. Same usługi można używać zarówno na komputerze, jak i na urządzeniu mobilnym. Dla Vito dostępnych jest obecnie osiem pakietów:

Informacje o ruchu na żywo[7]
Optymalna pomoc
Uproszczona komunikacja flotowa
Cyfrowe rejestry
Efektywne zarządzanie flotą
Analiza efektywnego stylu jazdy
Mobilny dostęp do pojazdu
Interfejs danych Mercedes-Benz Vans
Oprócz ośmiu pakietów dla konwencjonalnie napędzanych wariantów Vito, pakiet „Digital eVan Management” jest również dostępny dla Mercedes-Benz eVito.

Szybka pomoc po wypadku lub awarii

Vito jest optymalnie przygotowane do radzenia sobie z sytuacjami awaryjnymi dzięki systemowi wezwania awaryjnego Mercedes-Benz oraz funkcji zarządzania wypadkami i awariami dostępnej od momentu przekazania pojazdu. System wezwania awaryjnego jest standardowo wyposażony. Dzięki czujnikom wypadków można natychmiast zarejestrować wypadki i automatycznie powiadomić służby ratunkowe, jeśli pasażerowie nie zareagują poprzez nawiązanie natychmiastowego połączenia głosowego. Alternatywnie, wezwanie awaryjne można również zainicjować ręcznie za pomocą przycisku SOS w panelu sterującym. System nawiązuje połączenie głosowe z centrum wezwania Mercedes-Benz. Dokładna lokalizacja jest następnie transmitowana wraz z dodatkowymi informacjami potrzebnymi do działań ratunkowych i odzyskiwania.

W przypadku awarii, kierowca może uzyskać pomoc techniczną za pomocą funkcji Zarządzania wypadkami i awariami. W tym celu musi wcisnąć przycisk awarii w panelu sterującym. Nawiązywane jest połączenie z Centrum Obsługi Klienta (CAC) i automatycznie przesyłana jest bieżąca lokalizacja oraz odpowiednie dane pojazdu. CAC informuje najbliższego partnera serwisowego Mercedes-Benz, który może zapewnić pomoc na miejscu lub odholować pojazd do najbliższego warsztatu partnerskiego Mercedes-Benz. Możliwe jest zatem skrócenie czasu przestojów i szybsze zapewnienie kontynuacji operacji pojazdu.

Nowy grille i ulepszenia wnętrza pojazdu

Projektanci zmodyfikowali charakterystyczny i dynamiczny design Mercedes-Benz Vito. Na przykład, nowy Vito można rozpoznać po przerobionym grillu, który jest połączony z dodatkowymi elementami wyposażenia DISTRONIC, Active Brake Assist lub pomalowanymi zderzakami. Płyta gwiazdy Mercedes jest umieszczona centralnie w grillu i otoczona trzema czarnymi żaluzjami. Grill w wersji chromowanej jest również dostępny jako opcja dla wszystkich modeli Vito – żaluzje wówczas mają wygląd chromu.

Projektanci również zaktualizowali Vito wewnątrz. Wytrzymały i elegancki materiał „Caluma” zastępuje wcześniejszy materiał „Tunja”. Lifting przynosi nowe kratki wentylacyjne w sportowym stylu turbiny na lewej i prawej krawędzi deski rozdzielczej. W połączeniu z opcjonalnym pakietem chromowanym centralny panel jest teraz otoczony elementem w wysokiej jakości stylu fortepianowego. Przy tej opcji ramki nowych kratek wentylacyjnych również są w chromie.

Poszerzona gama kolorów, nowe opcje kół 17, 18 i 19 cali

Od zeszłego roku klienci mają również szereg nowych opcji konfiguracji dla zewnętrznej wersji wszystkich modeli Vito. Paleta kolorów dla metalicznych wykończeń została rozszerzona o szary grafitowy i szary selenitowy. Dodatkowo, popularny metaliczny kolor czerwony hiacyntowy z Mercedes-Benz został również dodany do listy wyboru dla wszystkich modeli. Również nowy jest opcjonalny kolor niebieski stalowy.

Dla tych, którzy chcą wyrazistego i dynamicznego wyglądu, od początku 2019 roku dostępnych jest kilka nowych lekkich kół aluminiowych: 10-ramienne aluminiowe koła 19-calowe malowane na czarno z połyskiem, a także dwa 18-calowe koła aluminiowe – jedno z 5-podwójnymi ramionami w szarym tremolitowym z połyskiem, a drugie z 5-ramiennym designem w czernią również z połyskiem. Co więcej, dostępne są 17-calowe kółka aluminiowe pomalowane na czarno, które są tak zaprojektowane, aby poprawić aerodynamikę pojazdu.

[1] Zużycie energii określono na podstawie dyrektywy 692/2008/WE.

[2] Zużycie energii i zasięg określono na podstawie dyrektywy 692/2008/WE.

[3] Rzeczywisty zasięg jest również uzależniony od indywidualnego stylu jazdy, warunków drogowych i ruchowych, temperatury zewnętrznej, użycia klimatyzacji/ogrzewania itp. i może się różnić.

[4] W tej chwili dostępne tylko w Niemczech.

[5] Podane wartości zostały określone na podstawie obowiązkowej metody pomiaru. Są to wartości CO2 NEFZ zgodnie z art.2 nr 1 dyrektywy (UE) 2017/1153. Wartości zużycia paliwa zostały określone na podstawie tych wartości.

[6] Informacje dotyczą Vito 119 CDI (140 kW), napęd na tylną oś, automatyczna, lewostronna.

eVito 90 KWh (204 KM)

ParametrWartość
Moc150 Kw @ - Rpm
204 Hp @ - Rpm
201 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy267 Lb-Ft @ - Rpm
362 Nm @ - Rpm
PaliwoElektryczny
Prędkość maksymalna87 Mph (140 Km/H)
Typ napęduNapęd na przód
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość202.4 In (5141 Mm)
Szerokość75.9 In (1928 Mm)
Wysokość74.4 In (1890 Mm)
Rozstaw osi126 In (3200 Mm)
Pojemność bagażnika35.3 Cuft (1000 L)
Dopuszczalna masa całkowita7716 Lbs (3500 Kg)
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity90 Kwh
Maximum Capacity100 Kwh
Range261.6 Miles (421.0 Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.