Mercury zaprezentowało na targach motoryzacyjnych w Chicago w 2002 roku samochód koncepcyjny o nazwie Marauder, w celu sprawdzenia, czy klienci mogliby być zainteresowani powrotem tego modelu po 33-letniej przerwie. I okazali się być. W następnym roku amerykańska marka wprowadziła do sprzedaży model Marauder z 2003 roku.
Podczas gdy samochód koncepcyjny był pięcioosobowym kabrioletem, model produkcyjny to czterodrzwiowa limuzyna. Może to było błędne posunięcie, ale samochód okazał się wartościowy. Został oparty na platformie Panther Forda, którą niebieski oval także wykorzystał w modelach Crown Victoria i Lincoln Town Car.
Już na pierwszy rzut oka można było odróżnić Maraudera od znanego samochodu policyjnego, ale były pewne różnice. Z przodu czarna siatkowa krata wypełniała przednią osłonę między reflektorami, podczas gdy zderzak miał dwa światła przeciwmgielne na zewnętrznych stronach. Wyglądał mniej więcej jak samochód tuned w fabryce, z pięcioma szprychowymi lekkimi felgami. Klasyczny, tylny design z niemal pionowym, grubym słupkiem C przypominał ten z Crown Victoria, a z tyłu lampy tylne zamontowane w rogach miały trzy poziome listwy, przypominające Mustanga.
Wewnątrz, producent umieścił nachyloną deskę rozdzielczą z wbudowanym odtwarzaczem CD umieszczonym nad centralnym panelem między centralnymi nawiewami. W przeciwieństwie do Crown Victoria, Marauder posiadał dodatkowy zestaw wskaźników z białymi tarczami i czerwonymi wskazówkami dla ciśnienia oleju i napięcia. W zestawie wskaźników również umieszczono białe tarcze i czerwone wskazówki. Nie trzeba dodawać, że tylne siedzenia były wystarczająco wygodne dla trzech pasażerów, mimo wysokiego tunelu przekładni.