MERCURY Mariner 2007-2008

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MERCURY Mariner 2007-2008

Przejdź do galerii zdjęćMERCURY Mariner 2007-2008

Wprowadzony na rynek w 2005 roku na tej samej platformie co Ford Escape i Mazda Tribute, Mariner był reklamowany jako produkt premium w segmencie kompaktowych SUV-ów. Rok później został ulepszony o niewielki lifting jako model 2007.

Mariner oferował więcej udogodnień niż jego odpowiedniki Ford i Mazda. Ponieważ był uważany za markę premium, niektóre z jego opcji nie były dostępne dla dwóch pozostałych pojazdów zbudowanych na tej samej platformie.

Na zewnątrz samochód zyskał kilka wizualnych ulepszeń. Nowy, satynowy grill w kształcie wodospadu był bardziej wyrazisty niż ten w wersji przed liftingiem. Zmieniono również reflektory. Pojazd otrzymał nową maskę oraz podwyższoną linię boczną. Słupki B były pokryte czarną osłoną. Z tyłu prz redesignowano klapę bagażnika, a tylne światła miały przezroczysty design nad lampami.

W środku, Mariner oferował różne opcje tapicerki, w zależności od poziomu wyposażenia. Dla wersji Premiere przewidziano skórzaną tapicerkę w dwóch kolorach z Alcantarą na środku oraz czarnym wykończeniem, co nadawało elegancki wygląd wnętrzu. Deska rozdzielcza była dostępna w wersji jednokolorowej lub dwukolorowej, w zależności od poziomu wyposażenia.

Podobnie jak jego brat bez liftingu, Mariner był standardowo wyposażony w system napędu na przednie koła w podstawowej wersji. W wersji podstawowej miał silnik o pojemności 2,3 litra połączony z 4-biegową automatyczną skrzynią biegów. Inna dostępna jednostka napędowa to 3,0-litrowy silnik oferujący 200 KM, identyczny jak w modelu z 2005 roku. Był on standardowo połączony z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów i oferował napęd na przednie lub na wszystkie koła. Dostępna była również hybrydowa wersja o mocy 153 KM.

Wprowadzony w 2005 roku jako mały SUV w ofercie marki Mercury, model Mariner bazował na stylu i sukcesie średniej wielkości czterodrzwiowego Mountaineera. Oryginalny Mariner został zaprojektowany z myślą o klientach, którzy oczekiwali czegoś więcej niż standardowy mały SUV, oferując wysoki poziom wyrafinowania, więcej standardowych funkcji, materiały premium w wnętrzu oraz unikalne elementy, wszystko to w eleganckim, oszczędnym w paliwie modelu.

Teraz, z pierwszą znaczącą przemianą modelu Mariner od momentu jego debiutu, nowy model z 2008 roku rozwija tę podstawę, dodając wyższe poziomy stylu i wyrafinowania – to wygląd, który zdefiniuje markę Mercury w przyszłości.

Model 2008 Mariner trafia do salonów dealerskich na początku 2007 roku i jest całkowicie przeprojektowany zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. Oprócz odświeżonej karoserii z nowymi akcentami designu Mercury i przebudowanym wnętrzem, Mariner został zaktualizowany o kompleksowy pakiet bezpieczeństwa, cichszą jazdę oraz bardziej wyrafinowane właściwości jezdne. To, co nie uległo zmianie, to ogólny pakiet: Mariner zachowuje oszczędność paliwa, zwrotność i radość z jazdy, które są podstawowymi cechami małego SUV-a.

„Model 2008 Mariner to pierwszy produkt, który w pełni oddaje 100 procent DNA designu marki Mercury” – mówi Kim Irwin, menedżer marki Mercury. „Dobrze wygląda i dobrze się prowadzi, ma wyrafinowany styl, a przy tym nie przypomina niczego innego dostępnego na rynku.”

Model 2008 Mariner wchodzi na rynek w czasie, gdy klienci poszukują mniejszych SUV-ów, które nadal spełniają oczekiwania dotyczące tradycyjnych SUV-ów, takich jak napęd na cztery koła, wysoka pozycja siedzenia, możliwość holowania oraz dobra pojemność ładunkowa. Nowy Mariner kontynuuje balansowanie tych wszystkich wymagań, łącząc je w wyrafinowanym i stylowym pakiecie, który można znaleźć tylko w Marce Mercury.

Nowoczesny i wyrafinowany design zewnętrzny wyróżnia model Mariner

Na zewnątrz, całkowicie nowa karoseria modelu 2008 Mariner obejmuje znaczące zmiany w projektowaniu przednich i tylnych zderzaków, klapy bagażnika, reflektorów i lamp tylnych, podniesionej linii okien, nowej maski i czarnych akcentów na słupkach B. Posiada również unikalny satynowy grill w kształcie wodospadu.

„Ogólnie rzecz biorąc, nowy Mariner wygląda bardziej wyrafinowanie niż poprzedni model” – mówi Stephen Lesh, menedżer programu modelu 2008 Mariner. „Maska jest podniesiona i ma bardziej kwadratowy kształt. Dzięki nowemu wyglądowi i ulepszonym funkcjom, model 2008 Mariner jest idealny dla klientów, którzy szukają czegoś trochę mniejszego niż Mountaineer, co zapewnia lepsze osiągi paliwowe, a jednocześnie oferuje wszystkie możliwości SUV-a.”

Jednym z uderzających elementów wizualnych modelu 2008 Mariner jest nowy grill, który jest większy, z większymi otworami między szczeblami. Emblemat Mercury na środku grilla jest również większy. Więcej błyszczących elementów z przodu i z tyłu nadaje modelowi 2008 Mariner niezaprzeczalną obecność marki Mercury na drodze. Zdejmowane elementy nadwozia w kolorze nadwozia oraz dolne okładziny zostały usunięte, co nadaje Marinerowi czystszy, bardziej spójny profil. Wyłącznymi projektami Mercury są zintegrowane boczne lampy kierunkowskazów, co dodatkowo zwiększa poziom bezpieczeństwa.

Reflektory i lampy tylne mają unikalny wzór „brwi” wokół soczewek, łącząc przód i tył pojazdu. Spojrzyj uważnie: reflektory mają subtelnie wkomponowane logo Mercury wewnątrz obudowy. Lampy tylne mają cztery wewnętrzne soczewki oraz przezroczystą lampę z czerwoną soczewką wewnętrzną. „Maska z wypukłością” ma unikalne odwrócone zgięcie, które przyciąga wzrok od grilla w kierunku szyby.

Zmiany projektowe dotyczą nie tylko powierzchni. „Każda powierzchnia została zmieniona, aby pojazd wyglądał na bardziej solidny niż poprzedni model” – powiedział Doyle Letson, główny projektant modelu Mariner. „Chcieliśmy, aby nowy Mariner miał obecność, wyrafinowanie i dbałość o szczegóły, które będą bardziej atrakcyjne dla klienta.”

Na szczycie pojazdu nowa płyta dachowa pomaga zredukować hałas, wibracje i szarpanie. „Długości kanałów na dachu są zaprojektowane w celu poprawy przepływu powietrza nad pojazdem” – powiedział Letson. „Odkryliśmy, że jeśli dostosujemy rozmiar i położenie tych kanałów, możemy bardzo pozytywnie wpłynąć na hałas i wibracje.”

Poziome żebra w dachu dodatkowo wzmacniają strukturę nadwozia i pomagają zredukować dudnienie hałasu wiatru, podczas gdy większe lusterka, poprawiające widoczność z tyłu, zostały starannie zaprojektowane, aby zredukować hałas wiatru.

Mariner jest dostępny w dwóch wersjach wyposażenia: dobrze wyposażony Mariner oraz wyższa wersja Mariner Premier, która dodaje błyszczące, obrabiane alumiowe koła 16 cali (z opcjonalnymi kołami 17 cali w pokryciu chromowanym), dostępne satynowe wkładki na bagażniku dachowym, skórzane siedzenia, elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy, podwójna automatyczna regulacja temperatury i lusterka w kolorze nadwozia.

Nowe kolory modelu 2008 Mariner obejmują Kiwi, Light Ice Blue i Black Pearl Slate. Ogółem na nowym Marinerze dostępnych będzie osiem kolorów nadwozia.

Stylowe, wyrafinowane i eleganckie wnętrze Mariner jeszcze bardziej premium

Wewnątrz, wykończenia w odcieniu satynowego cynku i akcenty chromowane nadają modelowi 2008 Mariner luksusowy wygląd. Wewnątrz znajdują się nowe fotele, panele wykończeniowe drzwi, wykończenia słupków A i B, konsola centralna i nowy przycisk zmiany biegów. Fotele są w jednolitym lub dwukolorowym wykończeniu z wstawkami z Alcantary® w stylu zamszowym.

„Sposób, w jaki definiujemy tę markę, jest na czasie” – mówi Evelyn Bowman, projektant wnętrz modelu Mariner. „Wnętrze Mariner jest nowoczesne, progresywne i techniczne. Posiada wiele przyciągających wzrok detali, które przemawiają do naszego docelowego klienta.”

Wskazując na nowy kierunek w projektowaniu wnętrz marki Mercury, model 2008 Mariner jest pierwszym pojazdem tej marki, który wprowadza trzy innowacyjne funkcje wnętrza.

* Wyświetlacz „górny panel” umieszczony na poziomie wzroku na desce rozdzielczej pokazuje temperaturę wewnętrzną i zewnętrzną, funkcje radia oraz odczyty sterowania klimatyzacją. Gdy kierowca lub pasażer na przednim siedzeniu dostosowuje pokrętło lub przycisk na panelu instrumentów, zmiana jest odzwierciedlana w wyświetlaczu na wysokości wzroku, a nie niżej na desce rozdzielczej, gdzie zazwyczaj znajdują się informacje. Ten prosty, efektywny design umieszcza wiele informacji o pojeździe w jednym miejscu na górze deski rozdzielczej, co ułatwia ich odczyt podczas jazdy.

* Oświetlenie Ice Blue zastępuje zielone na zestawie wskaźników, na konsoli centralnej, w przełącznikach zamków drzwiowych i szyb oraz na kierownicy. Ice Blue oferuje chłodne, jasne światło, które jest łatwe dla oczu podczas nocnej jazdy oraz podkreśla ogólną jakość wnętrza.

* Zamiast tradycyjnego „cegłowego” designu dla radia i kontroli ogrzewania/klimatyzacji, Mariner oferuje pokrętła i przyciski, które „przebijają się” przez konsolę centralną. Panel instrumentów zawiera sterowanie audio i klimatyzacją, standardowe gniazdo MP3/iPod®, kontrolę podgrzewanych siedzeń oraz opcjonalny system nawigacji wbudowany w desce rozdzielczej. Efektem jest bardziej zintegrowany, wykończony wygląd.

Oprócz tych funkcji, konsola centralna Mariner oferuje innowacyjne rozwiązania dotyczące przestrzeni i przechowywania. Konsola ma najlepszą w swojej klasie pojemność oraz dwa wyjmowane pojemniki z punktami montażowymi na przedniej stronie pasażera lub z tyłu konsoli. Średnie pojemniki mogą być używane jako kosze na śmieci, dodatkowe miejsce na odtwarzacz muzyki lub dodatkową przestrzeń do przechowywania kluczy, okularów przeciwsłonecznych itp.

Konsola centralna w nowym Marinerze jest na tyle duża, aby pomieścić laptopa, a dostępne są trzy poziomy przestrzeni do przechowywania. Najniższy poziom przechowywania ma ukrytą, zamykaną przestrzeń, która sięga niemal do podłogi pojazdu, umożliwiając właścicielom Mariner ukrycie wartościowych przedmiotów, takich jak aparat cyfrowy lub torebka. Z tyłu konsoli znajdują się wyprofilowane uchwyty na kubki dla pasażerów tylnych, które są wyższe, bardziej wytrzymałe i łatwiejsze do osiągnięcia niż w poprzednim modelu.

Obszar przechowywania za drugim rzędem siedzeń ma nowy system zarządzania ładunkiem. Podniesienie wykładziny bagażnika z tyłu ujawnia ukrytą, zamykaną przestrzeń do przechowywania przedmiotów – to drugie „mokre” miejsce, aby trzymać sprzęt do nurkowania lub mokre ręczniki plażowe z dala od suchych worków lub ubrań. Wykładzina bagażnika z tyłu jest także odwracalna – wystarczy ją odwrócić, a zyskujemy łatwą do czyszczenia gumową powierzchnię.

Klimatyzacja została ulepszona dla większego komfortu w gorących warunkach pogodowych. Większy sprężarka klimatyzacji poprawia ogólną wydajność, a nowe prostokątne kratki powietrzne w górnej części deski rozdzielczej efektywnie kierują powietrze do pasażerów na tylnych siedzeniach i nie wieją bezpośrednio na ręce kierowcy.

Wiele innych funkcji podnosi poziom wyrafinowania w wnętrzu Mariner. Na przykład nowy dźwignia zmiany biegów montowana na podłodze pozwala inżynierom usunąć uchwyt hamulca ręcznego z konsoli centralnej, zwalniając miejsce między siedzeniami; hamulec ręczny jest teraz aktywowany pedałem montowanym na podłodze i zwalniany za pomocą uchwytu na desce rozdzielczej. Starannie zaprojektowane panele drzwiowe zapewniają więcej miejsca na łokcie; głośniki audio są umieszczone wyżej w przednich drzwiach dla lepszej jakości dźwięku; a tylne drzwi mają nowe pojemniki do przechowywania.

2.3L 16V 4AT (155 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2261 Cm3
Moc114 Kw @ 5800 Rpm
155 Hp @ 5800 Rpm
153 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy152 Lb-Ft @ 4250 Rpm
206 Nm @ 4250 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.4 Galony (62.1 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony235/70/R16
Długość175.2 In (4450 Mm)
Szerokość71.1 In (1806 Mm)
Wysokość68 In (1727 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.1/60.4 In (1
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Prześwit8.4 In (213 Mm)
Pojemność bagażnika29.3 Cuft (830 L)
Masa własna3341 Lbs (1515 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4400 Lbs (1996 Kg)
Spalanie miasto20 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Spalanie trasa26 Mpg Us (9 L/100Km)

3.0L V6 4AT (202 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2967 Cm3
Moc149 Kw @ 6000 Rpm
203 Hp @ 6000 Rpm
200 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy193 Lb-Ft @ 4850 Rpm
262 Nm @ 4850 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.4 Galony (62.1 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony235/70/R16
Długość175.2 In (4450 Mm)
Szerokość71.1 In (1806 Mm)
Wysokość68 In (1727 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)6.1/60.4 In (155/1
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Prześwit8.4 In (213 Mm)
Masa własna3385 Lbs (1535 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4500 Lbs (2041 Kg)
Spalanie miasto18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Spalanie trasa24 Mpg Us (9.8 L/100Km)

2.3L Hybrid 4AT (135 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2261 Cm3
Moc99 Kw @ 6000 Rpm
135 Hp @ 6000 Rpm
133 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy124 Lb-Ft @ 4250 Rpm
168 Nm @ 4250 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoHybrydowy
Pojemność zbiornika15.1 Galony (57.2 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/70/R16
Długość175.2 In (4450 Mm)
Szerokość71.1 In (1806 Mm)
Wysokość68 In (1727 Mm)
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Prześwit8.6 In (218 Mm)
Pojemność bagażnika29.3 Cuft (830 L)
Masa własna3638.2 Lbs (1650 Kg)
Spalanie miasto36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Spalanie trasa31 Mpg Us (7.6 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.